"תמיד אנחנו רוצים לנצח וכך גם מחר, כמובן שיש לנו יעדים נוספים". מאמן נבחרת פורטוגל, פרננדו סנטוס, נערך לקראת המפגש הידידותי עם ישראל מחר (21:45), בו יתכוננו כריסטיאנו רונאלדו וחבריו לקראת משחקי יורו 2021.
סנטוס אמר במסיבת העיתונאים: "ננסה לבצע התאמות ולהשתפר בכל ההיבטים על מנת להגיע למשחק הראשון נגד הונגריה כאשר המכונה משומנת. לא משנה מי היריב שניצב מולנו, תמיד אנחנו רוצים לנצח. אם נחשוב שעדיף לנו לבעוט מרחוק לשער נעשה את זה. אני תמיד מנסה למצוא את הפתרון הטוב ביותר עבור הנבחרת".
4 צפייה בגלריה
פרננדו סנטוס
פרננדו סנטוס
"ננסה לבצע התאמות". פרננדו סנטוס
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונלאדו
כריסטיאנו רונלאדו
כריסטיאנו רונאלדו וחבריו מתכוננים לישראל
(צילום: EPA)
נבחרת פורטוגל היא אלופת אירופה ותנסה לשמור ביורו על התואר בו זכתה ב-2016, כאשר בנוסף להונגריה תתמודד גם מול צרפת וגרמניה החזקות. על כך אמר סנטוס: "אנחנו לא מרגישים יותר לחוצים בגלל זה, אלא מגיעים עם אותה המחויבות. כשהגענו ליורו 2016 טענתי שאנחנו מועמדים וגם עכשיו אנחנו כאלה עם האיכות שיש לשחקנים שלנו. זו לא מתמטיקה טהורה, נצטרך להיות טובים יותר מהיריבות ולבצע כמה שפחות טעויות. אם נעשה את כל זה הסיכויים שלנו גבוהים".
סנטוס הוסיף: "המטרה שלנו היא להגיע לגמר ועל מנת להשיג את זה נגיע ליורו. אנחנו יודעים שזו משימה קשה, אבל נחשוב על זה אחרי המשחק מחר. ההתמודדות מול הונגריה שווה שלוש נקודות, בדיוק כמו המשחקים האחרים. המשימה הראשונה שלנו תהיה מול הונגריה וכמובן שאנחנו לא יכולים לזלזל בה. זו נבחרת טובה שתשחק בבית וכמובן שזה חשוב. נצטרך להיות במיטבנו כדי להשיג שלוש נקודות".
4 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונלאדו
כריסטיאנו רונלאדו
כריסטיאנו רונאלדו באימון נבחרת פורטוגל
(צילום: EPA)
סנטוס נשאל במסיבת העיתונאים כיצד תאפשר לו התמודדות מול ישראל לבחון את כוחה של נבחרתו לקראת המשחקים ביורו, והשיב: "אני לא יודע במה ישראל דומה להונגריה, גרמניה או צרפת. אולי בכך שהיא משחקת עם שלושה בלמים. אין פה שום מבחן, זה קשור למה שיעשו השחקנים שלנו, אבל הם לא עומדים פה למבחן".
המאמן הפורטוגלי נשאל כיצד ישפיע הפסד אפשרי לישראל על הנבחרת, ואמר: "אפשר לשאול את האוהדים את השאלה הזו, אבל לא אותי. אני תמיד רוצה לנצח ואף פעם לא להפסיד. זה משהו שבכלל לא נמצא בלקסיקון שלנו. כמובן שנהיה מתוסכלים אם לא נעשה את זה, אבל האם זה ישפיע? זה כדורגל וכל משחק שונה. לפני יורו 2016 הפסדנו לבולגריה ואז אמרו שלא נעשה שום דבר, אבל זכינו בטורניר והיינו אלופים. אנחנו גם זוכרים איך הונגריה, שעל הנייר הייתה היריבה הכי פשוטה ביורו 2016, הייתה בסוף הכי קשה".
4 צפייה בגלריה
פרננדו סנטוס
פרננדו סנטוס
"הפסד לישראל? "המילה הזו לא בלקסיקון שלי". פרננדו סנטוס
(צילום: AFP)
סנטוס הוסיף: "יש לי ביטחון בשחקנים ואנחנו צריכים לבסס את עצמנו. אין לאף אחד ספק לגבי האיכות של השחקנים שלנו והדבר החשוב ביותר הוא לממש את זה. יכול להיות שהמשחק מול ספרד (0:0) היה אידיאלי בשבילנו, כי התמודדנו בו מול יריבה באיכות של היריבות שלנו ביורו, אבל אנחנו מדברים על מציאות שונה. אנחנו צריכים להמשיך בתהליך ולא לזגזג. אם נראה שדברים לא עובדים כמו שצריך נצטרך לשנות אותם".
הכוכב הגדול של פורטוגל הוא כמובן כריסטיאנו רונאלדו, שסיים עונה ללא תואר עם יובנטוס. סנטוס התייחס ליכולת של האיש מספר 1 שלו: "לכריסטיאנו יש את היכולת להבקיע שערים וזו לא שאלה בכלל. לפעמים הוא לא כובש, אבל איתו אנחנו תמיד יכולים לעשות את זה. הוא כבר הראה כמה פעמים שתמיד אנחנו יכולים לסמוך עליו ושהוא הטוב ביותר בעולם. יש לנו מזל שהוא איתנו והוא ייתן את התשובות במגרש".