בקבוקי הקולה והבירה שנמצאים על השולחן במסיבות העיתונאים של יורו 2020 ממשיכים להיות בכותרות. אחרי שכריסטיאנו רונאלדו הוריד את בקבוקי הקולה מהשולחן ועודד את הציבור לשתות מים, הקשר האיטלקי מנואל לוקאטלי עשה אותו דבר אחרי שכבש פעמיים נגד שווייץ ופול פוגבה הסתיר בקבוק בירה, אופ"א הוציאה אזהרה רשמית לשחקנים ולנבחרות.
מנהל הטורניר מטעם אופ"א, מרטין קאלן, התייחס לנושא ואמר: "אופ"א הזכירה לנבחרות ולשחקנים כי הספונסרים הם חלק אינטגרלי מהטורניר, והכסף שהם מזרימים תורם לפיתוח הכדורגל באירופה. כל הנבחרות מודעות לתקנון של מסיבות העיתונאים וחתמו עליו, השחקנים יודעים מה מותר ואסור להם לעשות. אופ"א לא תקנוס שחקנים ישירות, אלא את ההתאחדות שלהם. אנחנו לא יכולים לקנוס את השחקנים בצורה ישירה, ההתאחדות תחליט אם להשית את הקנס על אותו שחקן. בפעם הבאה שזה יקרה, נשקול להעניש". שחקנים אחרים כבר התחילו להתבדח בנושא, כמו קשר אוקראינה אנדריי ירמולנקו ששם את הבקבוקים לידו וקרא לקוקה קולה והייניקן להתקשר אליו. מאמן נבחרת רוסיה סטניסלב צ'רצ'סוב שתה מבקבוק הקולה במסיבת העיתונאים.
1 צפייה בגלריה
מעדיף מים. כריסטיאנו רונאלדו במסיבת העיתונאים
מעדיף מים. כריסטיאנו רונאלדו במסיבת העיתונאים
מעדיף מים. כריסטיאנו רונאלדו במסיבת העיתונאים
(צילום: רויטרס)
קאלן הוסיף כי לאופ"א אין בעיה עם הזזת בקבוק בירה מסיבות דתיות, כפי שעשה פול פוגבה: "אנחנו מכבדים כל אמונה דתית, למרות שבקבוק הבירה שהיה על השולחן היה ללא אלכוהול".
מאמן נבחרת אנגליה גארת' סאותגייט התייחס לנושא במסיבת עיתונאים לקראת המשחק מול סקוטלנד הערב (שישי, 22:00): "הכסף שנכנס מספונסרים עוזר מאוד לכדורגל ומפתח אותו, הוא עוזר לבנות מגרשים חדשים. יחד עם זאת אני יכול להבין את החשש של אנשים מפני הסכנות הבריאותיות".
קפטן נבחרת אנגליה הארי קיין נדרש אף הוא לנושא ואמר: "הספונסרים שילמו כסף וזכותם לשים משקאות על השולחן. ראיתי מה קורה ברשתות החברתיות סביב זה, אבל אני משתדל לעסוק רק בכדורגל".