נבחרת הולנד הייתה אחת הנבחרות היותר טובות בשלב הבתים. שלושה ניצחונות, תשע נקודות מתשע אפשריות ויכולת גבוהה על הדשא. לשמינית הגמר היא הגיעה פייבוריטית ברורה מול צ'כיה וכבר פינטזה על כרטיס לשלב הבא ומפגש מול דנמרק בסוף השבוע. אז היא פינטזה.
יורו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
הצ'כים באו מוכנים, ביטלו כל ניסיון להתקפה הולנדית ובסופו של דבר ניצחו 0:2 חלק ומרשים, והם אלו שיפגשו את הדנים בבאקו ביום שבת.
2 צפייה בגלריה
מתיאס דה ליכט
מתיאס דה ליכט
הכל השתנה לאחר ההרחקה. מתיאס דה ליכט
(צילום: EPA)
הדקה ששינתה את מהלך העניינים הייתה בפתיחת המחצית השנייה. דונייל מאלן ביצע מהלך אדיר ונותר לבדו מול תומאש ואצליק, אך התמהמה והשוער הצ'כי לקח לו את הכדור בקלות. צ'כיה יצאה להתקפה בצד השני ומתיאס דה ליכט, שלא הסתדר עם פטריק שיק, נגע בכדור בידו ולאחר בדיקה ב-VAR ספג כרטיס אדום ישיר.
מאותו רגע הולנד נעלמה מהדשא וראתה את היריבה לוקחת אליה את השליטה. "השערים שספגנו, המצבים שאיבדנו, כל זה עובר לנו בראש עכשיו", אמר הקפטן ג'ורג'יניו ויינלאדום. "אחרי הכרטיס האדום היה לנו קשה להפעיל עליהם לחץ. מאותו רגע הכל הלך לנו הרבה יותר קשה. הרגשנו שאנחנו מאבדים את הכוחות שלנו, וגם כשהיה לנו את הכדור, לא הצלחנו לצאת להתקפות".
ויינלאדום המשיך: "כל המשחק הזה היה קשה. משום מה לא הצלחנו להתמודד עם הדרך שהם לחצו אותנו. לא הצלחנו ליצור מרווחים. הגענו לכמה מצבים בחצי הראשון, אבל זה לא היה מספיק. התחלנו את הטורניר טוב בשלב הבתים וקיבלנו מחמאות, אבל היום היה לנו משחק לא טוב".
2 צפייה בגלריה
הולנד
הולנד
"כל המשחק הזה היה קשה". ויינאלדום מתוסכל
(צילום: EPA)
"ברור שאני מרגיש רע. הפסדנו בגלל מה שעשיתי. זה מאוד מעצבן", אמר דה ליכט המתוסכל בסיום. "המשחק היה יחסית בשליטה שלנו ואז הכל השתנה לרעה עם הכדור הארוך הזה. נתתי לו לקפוץ על הדשא וזה לא היה טוב. נפלתי וקיבלתי גם דחיפה קלה תוך כדי, מה שגרם לי לגעת בכדור ביד".
כמה הולנד הייתה גרועה? על פי הסטטיסטיקה הרשמית של היא לא הצליחה לבעוט למסגרת אפילו פעם אחת לכל אורך המשחק. וזו אותה נבחרת שכבשה שמונה שערים בשלב הבתים.