בלגיה העפילה אתמול (ראשון) לרבע גמר היורו אחרי ניצחון 0:1 דחוק משער נפלא של תורגן הזאר, שלאט לאט בונה לעצמו מוניטין שמאיים על זה של האח שנחשב עד היום לבכיר במשפחה על הדשא, אדן.
יורו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
זו לא הייתה הופעה מרשימה במיוחד של הבלגים, ולהעפלה היה גם מחיר כאשר אדן וקווין דה בריינה - שוב - הוחלפו במהלכו בשל פציעה. הזאר אחז בשריר הירך האחורי לפני שביקש חילוף לקראת הסיום, אך הפציעה של דה בריינה נראתה מדאיגה יותר, כאשר הוא סובב את הקרסול לאחר תיקול מאחור של ז'ואו פאליניה לקראת ההפסקה, ניסה לחזור במחצית השנייה אך תוך שלוש דקות ירד מהמגרש בצליעה. חומרת הפציעה האמיתית תתברר רק לאחר שיעבור בדיקות.
5 צפייה בגלריה
קורטואה חוגג עם החברים
קורטואה חוגג עם החברים
קורטואה חוגג עם החברים
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
קווין דה בריינה הפצוע מחזיק את הקרסול
קווין דה בריינה הפצוע מחזיק את הקרסול
דה בריינה הפצוע מחזיק את הקרסול
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
מרטינס חוגג
מרטינס חוגג
מרטינס חוגג
(צילום: EPA)
המאמן רוברטו מרטינס התייחס לפציעות הכוכבים שלו והתקשה לומר עד כמה הן חמורות: "נצטרך 48 שעות כדי לדעת את משך ההיעדרות. נחזור לבלגיה ונבצע את הסריקות והבדיקות היום". על המפתח לניצחון אמר הספרדי: "זה לא קשור רק לכמה טוב היינו יכולים לשחק, אלא גם ליכולת שלנו להסתגל לכמה טוב שהפורטוגלים שיחקו. במחצית השנייה המשחק הלך לכיוון שלהם, והיינו צריכים לגלות חוסן מנטאלי אדיר. זו הסיבה שהם האלופים המכהנים והזוכים בליגת האומות".
כובש שער הניצחון, שעבורו היה זה השער הרביעי בשבע הופעות בנבחרת מאז תחילת 2021, אמר בסיום: "במשחקים מהסוג הזה אתה חייב לקחת את ההזדמנויות שלך בשתיי הידיים, והנה. השוער ציפה שאבעט לפינה הקרובה, לכן הכדור נכנס. אני שמח שזכיתי להבקיע למען המדינה שלי".
5 צפייה בגלריה
תורגן הזאר חוגג
תורגן הזאר חוגג
תורגן הזאר חוגג
(צילום: EPA)
הבלם תומאס ורמאלן אמר בכנות לאחר הניצחון: "במחצית הראשונה שיחקנו גבוה ולחצנו את פורטוגל, אבל אם מסתכלים על המחצית השנייה היה לנו הרבה מזל שניצחנו. פורטוגל הקשתה עלינו והיינו צריכים להישאר מרוכזים מאוד".
השוער תיבו קורטואה, שעשה את שלו עם שמירה על רשת נקייה וכמה עצירות טובות, אף שנהנה מחוסר דיוק של הפורטוגלים ששלחו מספר קטן יחסית של כדורים למסגרת למרות הניסיונות הרבים, אמר: "לא הייתה לי הרבה עבודה בשלב הבתים, אבל ידעתי שהמצב הזה לא יימשך מול פורטוגל. אני גאה בחברים לקבוצה שלי שהגנו מצוין". השוער, ששמר על שער נקי בשישה משמונת משחקיו האחרונים ביורו, התייחס גם ליריבה הבאה של הבלגים ברבע הגמר, איטליה, שנראית בינתיים מצוין בטורניר: "גם מול איטליה יהיה קשה אבל הוכחנו היום שאנחנו מוכנים לאתגר הזה".
5 צפייה בגלריה
קורטואה עוצר את סילבה
קורטואה עוצר את סילבה
קורטואה עוצר את סילבה
(צילום: AP)
מבחינת מספרים, זה היה הניצחון ה-23 ב-27 משחקיהם האחרונים של הבלגים, הרביעי ברציפות בטורניר הזה ואם מכניסים לספירה את קמפיין המוקדמות המושלם שלהם אי-שם לפני הקורונה, אז הם עומדים על 14 ניצחונות רצופים במסע של יורו 2020. הם הבקיעו בכל ששת משחקי הנוקאאוט האחרונים שלה ביורו.