פורטוגל של 2016 הייתה נבחרת די בינונית עם כוכב אחד יוצא דופן – זה הסתיים בזכייה די מדהימה של הסלסאו ביורו, כשגם יציאה של כריסטיאנו רונאלדו בשלב מוקדם של הגמר לאחר שנפצע לא עצרה אותה.
יורו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
פורטוגל של 2021 היא אחת הנבחרות הנוצצות והמפוצצות בכישרון בטורניר ובכלל – אך הפעם זה נגמר כבר בשלב שמינית הגמר, ההדחה המוקדמת ביותר של פורטוגל באליפות אירופה מאז החלה להשתתף ב-1984.
6 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו זורק את סרט הקפטן
כריסטיאנו רונאלדו זורק את סרט הקפטן
כריסטיאנו רונאלדו זורק את סרט הקפטן
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
דווקא עם כל כך הרבה כישרון, אין עם מי לשחק. כריסטיאנו רונאלדו
(צילום: AFP)
מבחינת מספרים, כריסטיאנו עשה את שלו בטורניר, עם חמישה שערים כבר בשלב הבתים (שלושה מהם בפנדלים), אך חבריו היו בגדר נעלמים, וכל ערימות הכישרון והיכולת על הנייר נעלמו לחלוטין ברגע האמת, כשהסופרסטאר בן ה-36 נותר לבדו במערכה מול בלגיה הקשוחה.
על פי מהלך העניינים והיכולת של הבלגים לאורך המשחק, ממש לא הגיע להם לעלות, אבל למזלם היה להם את הזאר - תורגן הזאר - שהפציץ כדור אדיר שהדהים את רוי פטריסיו, אף שלשוער בהחלט היה חלק בשער הזה.
כל הניסיונות של אלופת אירופה היוצאת נבלמו, וגם המצבים הטובים הלכו לשמיים, לידיים של תיבו קורטואה ואפילו פעם אחת לקורה, הכי קרוב שפורטוגל הגיעה.
כל הכלים שהכניס פרננדו סנטוס במטרה להציל את המערכה לא תרמו שום דבר. ברונו פרננדש, הכוכב הגדול של מנצ'סטר יונייטד, סיים את הטורניר עם אפס שערים ואפס בישולים, ולא דמה אפילו במעט לשחקן הפנטסטי שעושה מה שהוא רוצה בפרמייר-ליג.
6 צפייה בגלריה
אדן הזאר בורח מברונו פרננדש
אדן הזאר בורח מברונו פרננדש
בעיקר ראה את הגב של שחקני בלגיה. אדן הזאר בורח מברונו פרננדש
(צילום: getty images)
רוצים עוד הוכחה כמה הוא היה גרוע? ב-205 הדקות שלו על הדשא ביורו הוא בעט רק ארבע פעמים לשער, אחת מהן בלבד הייתה למסגרת, הוא לא ביצע אפילו דריבל אחד מוצלח והשיא היה אתמול כששלושה שחקנים עברו אותו בכדרור, יותר מכל אחד אחר בפורטוגל, למרות שנכנס רק בדקה ה-55.
ברנרדו סילבה היה אנמי, דיוגו ז'וטה לא הפסיק להחמיץ ואנדרה סילבה לא קיבל מספיק דקות כדי להוכיח האם כל השערים שהבקיע העונה בגרמניה היו בסך הכל ניצול של אחת הליגות ההתקפיות באירופה.
בינתיים ז'ואו פליקס, שגם היה חלש במיוחד, חטף מרוי קין, שהיה פרשן באולפן של רשת איי-טי-וי. "הוא מתחזה, הבחור הזה מתחזה", התעצבן קין על פליקס. "הוא עולה מהספסל בצורה הזאת כשהמדינה שלך זקוקה לך והוא לא יכול אפילו לבעוט למסגרת? מאה מיליון פאונד! אני חושב שאם הייתי רונאלדו, הייתי רודף אחריו בחדר ההלבשה בסיום המשחק".
6 צפייה בגלריה
ז'ואו פליקס
ז'ואו פליקס
"הוא מתחזה". ז'ואו פליקס
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו זורק את סרט הקפטן
כריסטיאנו רונאלדו זורק את סרט הקפטן
אפשר להבין אותו
(צילום: רויטרס)
אגב, רונאלדו נראה מאוכזב מאוד כצפוי וזרק את סרט הקפטן לדשא בתיסכול בזמן שהבלגים חגגו את ההעפלה לשלב הבא. הוא מיד הרים אותו והלך לשוחח עם קורטואה, איתו שיתף פעולה בריאל מדריד.
"חלק מהשחקנים בכו בחדר ההלבשה", סיפר סנטוס בסיום. "הם נתנו הכל. בלגיה בעטה לשער רק שש פעמים, אנחנו 29. בכנות, אין לי מה לומר יותר על זה. האמנו שאם נצליח לנצח במשחק הזה, נוכל לנצח גם במשחק הבא. הם כבשו, אנחנו לא. זה הכדורגל".