מי היה מאמין לפני הטורניר שצרפת, גרמניה, פורטוגל והולנד לא יגיעו לרבע גמר היורו ואוקראינה דווקא כן? כנראה אף אחד. הנבחרת המפתיעה של אנדריי שבצ'נקו עשתה אתמול בלילה (שלישי) היסטוריה והעפילה לשמונה הגדולות לאחר 1:2 סופר-דרמטי על שבדיה בשמינית הגמר.
יורו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
השניים שקיבלו את מירב המחמאות, חוץ מארטם דובביק כמובן שכבש את השער המכריע בדקה ה-121, הם המאמן אנדריי שבצ'נקו ואלכסנדר זינצ'נקו, שהצטיין עם שער ובישול. שבצ'נקו הוביל את הנבחרת כשחקן להישג השיא שלה, רבע גמר המונדיאל ב-2006, וכעת הוא רשם הישג אדיר נוסף, הפעם בתור האיש על הקווים.
2 צפייה בגלריה
דובביק בטירוף אחרי השער
דובביק בטירוף אחרי השער
דובביק בטירוף אחרי השער
(צילום: EPA)
2 צפייה בגלריה
ז'ינצ'נקו חוגג
ז'ינצ'נקו חוגג
ז'ינצ'נקו חוגג
(צילום: גטי אימג'ס)
"עם ההופעה הזאת והמחויבות של כולם, הנבחרת שלנו הרוויחה את האהבה מכל המדינה. אני מודה לכל האוהדים שהגיעו לפה לגלזגו כדי לתמוך בנו", אמר שבצ'נקו הנרגש בסיום. "רציתי כל כך להשיג את התוצאה הזאת, השחקנים הפגינו יכולת הרואית. הייתה לנו תכנית משחק שעבדה כמו שצריך, ידענו מהדקות הראשונות מה לעשות".
“שתי הקבוצות שיחקו טוב, זה היה משחק מעניין. אף נבחרת לא רצתה להפסיד והייתה דרמה בסיום. המחויבות שלנו מצדיקה את האהבה שאנחנו מקבלים מהמדינה", הוסיף המאמן ומלך השערים של הנבחרת בכל הזמנים.
זינצ'נקו היה בטירוף לאחר הניצחון הענק: "זה הישג היסטורי. העצה שלי לכולם: בואו נחגוג. אנחנו חיים רק פעם אחת וכנראה שלעולם לא נשחזר רגעים כאלה. הניצחון היה רגע גדול בשבילנו. אנחנו כותבים היסטוריה למדינה שלמה וגאים מאוד. קיבלנו המון תמיכה, זה מגיע לאנשים. אנחנו יכולים לעשות משהו מיוחד".
על המשחק עצמו: "שיחקנו נגד נבחרת נהדרת שעלתה מהמקום הראשון בבית קשה, עם ספרד ופולין. הכרטיס האדום של מרקוס דניאלסון שינה את המשחק, כי זה משפיע במיוחד. נשארתי מחוץ לרחבה כדי לרווח את המשחק, כשהם שיחקו עם מישהו פחות זה היה אחרת”.
על המפגש מול חבריו ממנצ'סטר סיטי, הוסיף: "ממחר נתחיל להתכונן למשחק נגד ראחים סטרלינג ופיל פודן. אשמח לראות את חבריי לקבוצה, אבל אין חברים משריקת הפתיחה. אני גאה ללבוש את חולצת הנבחרת”.