סוף עידן בנבחרת גרמניה. אחרי 15 שנה, רובן כמובן מוצלחות מאוד, יוגב לב נפרד אתמול מהמאנשאפט. הפסד 2:0 בוומבלי לאנגליה בשמינית גמר היורו סיים לגרמנים טורניר מאכזב, בו למעשה הצליחו לנצח רק פעם אחת (את פורטוגל בשלב הבתים).
יורו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
לב, שעוד לפני היורו היה ידוע שיעזוב בסיום הטורניר, יכול להתנחם בכך שזכה עם גרמניה לאורך הקדנציה שלו בנבחרת בגביע העולמי ב-2014, בגביע הקונפדרציות ב-2017 והעפיל לגמר יורו 2008. כעת הוא מפנה את הבמה להאנזי פליק, שכבר מונה מוקדם יותר לתפקיד.
3 צפייה בגלריה
לב ומולר
לב ומולר
לב מנסה לנחם את מולר אחרי ההפסד בוומבלי
(צילום: gettyimages)
ואי אפשר בלי ה"חיטוט" המסורתי
"כולנו מאוכזבים. הנבחרת, אני, השחקנים", סיפר לב בסיום הערב המאכזב בוומבלי. "באמת השקענו המון ועבדנו טוב על כר הדשא. פשוט לא הצלחנו להיות יעילים. הדברים אולי היו שונים אילו טימו ורנר ניצל הזדמנות טובה להשוות, או שתומאס מולר היה כובש כשהיינו עוד בפיגור 1:0".
"האכזבה קיימת, היא תישאר זמן מה, זה ברור", המשיך לב. "לא שוכחים את זה מיד, נזדקק לזמן מסוים, אבל אני בטוח שיש הרבה דברים חיוביים שאוכל להוציא מה-15 שנים הללו בנבחרת. אני רוצה להודות לשחקנים שנתנו כמיטב יכולתם".
3 צפייה בגלריה
תומאס מולר
תומאס מולר
מולר אחרי החמצת הענק שלו
(צילום: gettyimages)
לב הודיע כי הוא לא מחפש כעת קבוצה, אלא רוצה לקחת הפסקה: "אני זקוק לפסק זמן רגשי, ולכן זה נורמלי שאתה לא מחפש פרויקט חדש. אני אצטרך את הזמן הזה, אבל בעתיד יהיו משימות חדשות שבטח יעניינו אותי. כרגע לא קיבלתי שום החלטה. כשביקשתי לעזוב, היו מחשבות שונות, אבל נדון בהן בהמשך".
"אחרי 15 שנה על ההגה, זה יעשה טוב אם אסוג מעט אחורה כדי שתהיה בי אנרגיה חדשה ואני אחליט ברוגע. אין לי ממש תוכנית קונקרטית", סיכם לב, שנצפה במהלך המשחק מול אנגליה עם ה"חיטוט" המסורתי באף על הקווים - ומיד הושיט את האצבע לכיוון פיו.
3 צפייה בגלריה
טוני קרוס
טוני קרוס
נפרד מהמדים הלאומיים. קרוס
(צילום: gettyimages)
מי שעוד יעזוב את הנבחרת ולמעשה יפרוש מהמדים הלאומיים - כך לפחות על-פי דיווח הבוקר (רביעי) ב"בילד" הוא טוני קרוס בן ה-31, שהתייחס גם הוא להדחה: "שיחקנו משחק טוב ועבור נבחרת גרמניה הפסד בשמינית הגמר זו תוצאה מאכזבת. אתם יכולים להבין כמה זה מריר לנו".
קאי האברץ הוסיף: "כולנו באותה סירה. אנחנו יחידה אחת. אסור לשכוח: אנגליה היא לא נבחרת גרועה, אלא מאוד יציבה. כמובן שזה מאכזב להיות מודח כבר בשמינית".
בכלל, הפרשנים בגרמניה קטלו את הנבחרת לאחר ההופעה בוומבלי. שחקן העבר, מיכאל באלאק: "בכנות, זה עזר לי להבין איפה אנחנו באמת עומדים. גרמניה נראתה פשוט חסרת כוח במשחק זה. במחצית הראשונה לא היו לנו פתרונות בכלל". גם פרדי בוביץ' היה חריף: "לא נותרו עוד סימני שאלה - הנבחרת הזו חלשה וחסרת אומץ בחלק ההתקפי".