נבחרת איטליה העפילה לגמר היורו, והכניסה מדינה שלמה לטירוף. "סיפור כחול ללא סוף, הלילות הקסומים נמשכים", נכתב באתר של העיתון המוביל "גזטה דלו ספורט" אחרי הניצחון 2:4 הדרמטי על ספרד בפנדלים (1:1 אחרי 120 דקות). "תהיה עוד מסיבה בוומבלי ביום ראשון, האגדה הכחולה לא הסתיימה, זה מסע בלתי נשכח".
יורו 2020 ב-ynet - המתחם המיוחד
ב"לה רפובליקה" נכתב: "איטליה הפנטסטית, דונארומה היפנט את מוראטה". ב"מארקה" התאכזבו: "ספרד בוכה, הפרידה האכזרית ביותר. ככה איטליה הורגת אותך, בלי שזה מגיע לה. הנבחרת של לואיס אנריקה לא ניצלה את הגדולה שלה".
3 צפייה בגלריה
איטליה בטירוף
איטליה בטירוף
לילה משוגע בוומבלי
(צילום: AFP)
"סבלנו וזה עושה את הניצחון הרבה יותר מתוק. זה היה המשחק הכי קשה בקריירה שלי", אמר הבלם הוותיק לאונרדו בונוצ'י. "ספרד הייתה נהדרת אבל היא הפסידה ללב האיטלקי שלנו. הגביע נמצא עכשיו סנטימטר מאיתנו. אנחנו רוצים להביא תואר שלא זכינו בו 50 שנה. אני מותש, אבל אהיה מוכן ליום ראשון".
אחד הגיבורים של איטליה הוא המאמן רוברטו מנצ'יני, שקיבל את התפקיד אחרי שהנבחרת לא הצליחה להעפיל למונדיאל 2018, ועכשיו הוא הביא אותה לגמר אליפות אירופה. "כל הקרדיט מגיע לשחקנים", הצטנע המאמן בסיום. "הם האמינו בתהליך שהתחלנו לפני שלוש שנים. זה לא נגמר, נאזור כוחות ונתכונן לגמר. לשתי הנבחרות היו מצבים, והגענו לפנדלים שהם כמו הגרלה וזה מאוד אכזרי. אתה יודע שמול ספרד אתה תסבול, זאת נבחרת מצוינת. שמח שהצלחנו לנצח למרות שהספרדים הפתיעו אותנו מאוד בהתחלה מבחינה טקטית".
3 צפייה בגלריה
איטליה בטירוף
איטליה בטירוף
בונוצ'י (במרכז התמונה) אחרי הפנדל המכריע
(צילום: גטי אימג'ס)
"יש לנו עוד עבודה שצריך להשלים בגמר. הצלחנו לשמח את העם האיטלקי וזה הכי חשוב. לא הרבה אנשים האמינו בנו לפני הטורניר, אבל הסגל שלנו מדהים. יש פה חבורה שרוצה לעשות משהו בלתי נשכח עבור איטליה", סיכם המאמן.
פדריקו קייזה, שכבש את שער היתרון לאיטליה, אמר: "אני מקדיש את הניצחון ללאונרדו ספינאצולה שנפצע ולא איתנו עכשיו. היינו נהדרים היום. אל תדאגו לגבי הכשירות שלנו לגמר. יש לנו ארבעה ימים לנוח. אתם תראו שנהיה מוכנים. אני לא יכול לתאר כמה אני מאושר עכשיו. זה היה קשה מאוד, אבל עשינו את זה".
3 צפייה בגלריה
איטליה בטירוף
איטליה בטירוף
מודים לדונארומה על העצירה שלו
(צילום: גטי אימג'ס)
והיה גם צד מפסיד. הקשר הספרדי הוותיק סרחיו בוסקטס אמר: "חבל, לא רצינו שזה ייגמר היום. היינו טובים מאוד, אבל זה הכדורגל. היינו טובים יותר ולא הגיע לנו להיקלע לפיגור, אני גאה על כל מה שעשינו בטורניר הזה. ראו אצלנו בנבחרת המון צעירים ויש לנו עוד הרבה מה להראות בעתיד. זה יעזור לנו על מנת לצבור ניסיון. אנחנו ראויים לתארים ונחזור להתמודד עליהם בטורנירים הבאים".