אנגליה, כפי שאתם מבינים לבד, בטירוף לקראת גמר היורו ביום ראשון הקרוב מול איטליה בוומבלי (22:00), בסיומו היא תוכל לחגוג זכייה בתואר בטורניר גדול לראשונה מאז 1966. עד כדי כך שבממלכה חוששים כי מעטים, אם בכלל, יגיעו לעבודה ביום שני בבוקר. לכן ביממה האחרונה מופעל לחץ עצום על ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, תקשיבו טוב, להכריז על יום שבתון למחרת הגמר.
יורו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
כמעט 300 אלף איש איש חתמו על עצומה שעלתה בעמוד הרשמי של הפרלמנט, ואשר קוראת לג'ונסון להכריז מראש על יום שבתון - אם אנגליה תזכה ביורו. "יום ראשון ב-20:00 בערב הוא זמן קשה למשפחות לתכנן להיות ביחד - הידיעה שיש לנו יום חופש נוסף למחרת תעזור לזה באופן משמעותי", נכתב באותה עצומה.
4 צפייה בגלריה
בוריד ג'ונסון ואשתו קרי ביציעי וומבלי
בוריד ג'ונסון ואשתו קרי ביציעי וומבלי
בוריד ג'ונסון ואשתו קרי ביציעי וומבלי
(צילום: gettyimages)
4 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת אנגליה
אוהדי נבחרת אנגליה
האוהדים האנגלים בטירוף לאחר הניצחון על דנמרק בחצי הגמר
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
שחקני אנגליה חוגגים
שחקני אנגליה חוגגים
אנגליה בגמר בטורניר גדול לראשונה מאז 1966
(צילום: EPA)
"יתר על כן, יש לחגוג זכייה היסטורית. צפוי להתקיים מצעד וזה יהיה זמן טוב לזה. כמו כן, האזרחים האנגלים באופן טבעי ירצו להמשיך ליהנות מהזכייה. זה גם ייתן לתעשיית הזדמנות נחוצה ליהנות ממסחר ולכפר על הכנסות אבודות".
ג'ונסון עצמו כבר הלהיב את הציבור, כשהתייחס לכך אתמול ואמר: "אני חושב שזה יהיה מפתה. בוא נראה מה יקרה". דוברו של ראש הממשלה התייחס גם כן לכך בהודעה רשמית: "אנחנו לא רוצה להקדים את המאוחר. ברור שכולנו מקווים שאנגליה תלך עד הסוף ותנצח בגמר. בבוא העת נגדיר את התוכניות שלנו".

טירוף ברחובות לונדון

לאחר שריקת הסיום שלשום מול דנמרק (1:2), החלו חגיגות ענק בכל רחבי אנגליה ובעיקר בלונדון. 60 אלף האוהדים שסידרו לאנגליה אווירה ביתית מחשמלת במהלך 120 הדקות בוומבלי, ממש לא התכוונו לעצור שם. אחרי שחגגו במשך דקות ארוכות עם השחקנים באצטדיון הם נהרו החוצה בשירה אדירה כולל כמובן של "It's coming home" - והצליחו לשתק את כל מרכז הבירה האנגלית.
4 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת אנגליה
אוהדי נבחרת אנגליה
"יש לחגוג זכייה היסטורית". העתירה תצא לפועל? האוהדים מקווים שכן
(צילום: גטי אימג'ס)
מאות מהם טיפסו על גגות של תחנות רכבת ואוטובוס, תאי טלפון, עמודי תאורה - ואפילו על אוטובוס דו-קומתי, שנאלץ לעצור את נסיעתו. במקביל, אלפים הסתערו על הפאבים ולא הפסיקו לשיר לרגע.
גם מחוץ ללונדון לא פספסו את ההזדמנות לחגוג, בטח אחרי תקופת הקורונה הקשה. במנצ'סטר למשל הדליקו אבוקות וזיקוקים, בעיר בריסטול הקהל זרם בספונטניות למרכז העיר שנחסם לתנועה.
פורסם לראשונה: 06:48, 09.07.21