איטליה ממשיכה לחלום על גביע אחרי 120 דקות לא פשוטות, לא מעט עצבים ודרמות – אבל הסוף היה טוב, ניצחון 1:2 על אוסטריה וכרטיס לרבע גמר היורו. היריבה של האיטלקים תיקבע הערב (ראשון, 22:00) במפגש הענק בין בלגיה ופורטוגל.
יורו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
הניצחון אתמול הראה שגם כשלא הכל הולך חלק והכוכבים לא ממש פוגעים, לרוברטו מנצ'יני יש מספיק כלים גם על הספסל כדי לצאת לקרב ולשנות את מהלך המשחק. כך שגם מפגש מול כריסטיאנו רונאלדו או קווין דה בריינה כבר לא מפחיד את את הסקוודרה אזורה.
4 צפייה בגלריה
מטאו פסינה ופדריקו קייזה חוגגים
מטאו פסינה ופדריקו קייזה חוגגים
עקרון ההחלפה. מטאו פסינה ופדריקו קייזה חוגגים
(צילום: AP)
"ידענו שנצטרך לסבול כי אוסטריה היא הקבוצה הטיפוסית שלא נותנת לך לשחק", אמר מנצ'יני המאושר בסיום, והוא ידע למי להודות. "החילופים עשו את ההבדל עבורנו, אבל כולם נתנו את המקסימום. אני שמח כי השחקנים נתנו מעצמם הכל כדי לנצח, גם כשהם היו עייפים מאוד".
המאמן האיטלקי דיבר כמובן על פדריקו קייזה, שהבקיע את שערו הראשון באליפות, ורשם ציון דרך משפחתי אחרי שגם אביו, אנריקו, הבקיע עבור איטליה ביורו, זה של 1996. למעשה הם האב ובן היחידים בתולדות אליפות אירופה שחתומים על ההישג הזה.
"אוסטריה שיחקה טוב, אבל היו לנו הזדמנויות וכבשנו שני שערים נהדרים", טען קייזה לאחר המשחק. "אני חושב שהגיע לנו לעלות. יש פה קבוצה של 26 שחקנים וכולנו נחושים לעזור לנבחרת לנצח במשחקים. זה מה שעשה את ההבדל הפעם".
4 צפייה בגלריה
פדריקו קייזה
פדריקו קייזה
הגיע לנו לעלות". פדריקו קייזה
(צילום: AFP)
המחליף השני שעשה את ההבדל הוא מטאו פסינה, שבכלל לא היה אמור להיות חלק מהסגל ונקרא אליו ברגע האחרון בשל הפציעה של סטפנו סנסי. פסינה היה גם זה שהבקיע את שער הניצחון מול וויילס, וגם הוא עדיין מסוחרר מכל ההייפ סביבו. "אני עדיין מנסה לעכל את השער שלי מול וויילס", אמר הקשר של אטאלנטה. "אז תדמיינו איך השער הזה מרגיש. אני אזכור אותו כל הקריירה שלי. בנבחרת הזו כל אחד יכול לכבוש וזה היתרון העיקרי שלנו, יש פה קבוצה נהדרת של שחקנים".
באופן כללי מנצ'יני הפתיע כשבכלל החליט לזמן את פסינה. מי שהחל את דרכו במונזה הקטנה, חתם במילאן כדי להיות מושאל פעם אחר פעם, ואז עבר לאטאלנטה שגם ממנה הושאל לא פעם, עד לעונה הנוכחית בה כבר שיחק ממש בקבוצה של ז'אן פיירו גספריני, זומן לנבחרת לראשונה בנובמבר 2020. אבל מפה לשם יש לו כבר ארבעה שערים בשמונה הופעות בינלאומיות.
מי שנבחר למצטיין, בפעם השנייה בטורניר, הוא לאונרדו ספינאצולה, שבישל את השער לקייזה והיה נהדר בשני צדי המגרש, בעיקר בעליות הבלתי פוסקות שלו להתקפה. "אני שמח על הניצחון, אני חושב ששיחקנו כמו נבחרת אמיתית", הוא אמר. "הגנו ביחד כשהיינו צריכים לעשות את זה. אחרי 90 דקות אמרנו שאנחנו רק צריכים לשפר את האיכות במסירה האחרונה ואז השערים הגיעו בהארכה".
4 צפייה בגלריה
מטאו פסינה
מטאו פסינה
עדיין מנסה לעכל. מטאו פסינה
(צילום: getty images)
ומה לגבי המפסידה? לאוסטרים ייקח לא מעט זמן להתאושש, לפחות כך זה נשמע מהדברים שלהם בסיום. "זה לא קל לנסח את מה שאני מרגיש במילים", סיפר הקפטן דויד אלאבה. "אנחנו יכולים להיות גאים בעצמנו, אוסטריה יכולה להיות גאה בעצמה. נתנו הכל, אבל בסופו של דבר לא קיבלנו פרס על ההופעה שלנו. זה דבר שקשה מאוד לקבל אותו".
האמת היא שאוסטריה כמעט ניצחה עוד לפני ההארכה עם השער היפה של מרקו ארנאוטוביץ' מעל ידיו של ג'אנלואיג'י דונארומה, אך מערכת ה-VAR ראתה נבדל קטן, ששלח את החלוץ הוותיק לתפוס את הראש בהלם.
"קשה לי למצוא את המילים", אמר ארנאוטוביץ' המתוסכל. "אם המזל היה בצד שלנו היינו מנצחים כבר אחרי 90 דקות. שיחקנו טוב מאוד ויצרנו מצבים, אבל היינו צריכים לסיים יותר טוב. מגיעות מחמאות לכל השחקנים בנבחרת".
4 צפייה בגלריה
מרקו ארנאוטוביץ' נוגח מעל ג'אנלואיג'י דונארומה
מרקו ארנאוטוביץ' נוגח מעל ג'אנלואיג'י דונארומה
מרקו ארנאוטוביץ' נוגח מעל ג'אנלואיג'י דונארומה
(צילום: AFP)