זה היה מפגן עוצמה חסר תקדים של איטליה, שהעפילה אתמול (שישי) לחצי גמר היורו לאחר שגברה בצדק על בלגיה הנוצצת 1:2 במשחק שנערך באליאנץ ארנה במינכן. השחקנים של רוברטו מנצ'יני היו עדיפים לאורך רוב שלבי המשחק והמשיכו להראות שסדר, ארגון ותיאום יכולים להיות גם בכדורגל נבחרות ולמרות שאלו שחקנים שלא משחקים יותר מדי יחד במהלך העונה.
יורו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
האיטלקים כבשו פעמיים עוד במחצית הראשונה וגם השער שספגו היה מפנדל – בסך הכל השער השני שסופג ג'אנלואיג'י דונארומה בטורניר הזה.
6 צפייה בגלריה
שחקני איטליה חוגגים
שחקני איטליה חוגגים
מישהו יכול לעצור אותם? שחקני איטליה חוגגים
(צילום: getty images)
6 צפייה בגלריה
ערימת ילדים איטלקית
ערימת ילדים איטלקית
עוד מפגן עוצמה
(צילום: AFP)
את פרס השחקן המצטיין הפעם קטף לורנצו אינסינייה, השחקן הנמוך על הדשא, שסיפק יכולת אדירה באגף וגם הבקיע את אחד משערי הטורניר. "אני חושב שכל שחקן בנבחרת נתן משחק אדיר", הוא אמר בסיום. "אני תמיד מנסה לבעוט כך, גם במשחקים וגם באימון. אני שמח שזה הלך לרשת. זה היה שער נהדר, אבל אני חוזר על מה שאמרתי, ניצחנו כולנו כיחידה אחת".
"כבשנו שני שערים ויכולנו לכבוש עוד", טען מנצ'יני. "אני חושב שהניצחון הזה הגיע לנו לחלוטין. ספרד הבאה בתור, אבל זה הגיוני כי ככל שמתקדמים בטורניר, כך זה הופך להיות יותר קשה. הפעם, לעומת זאת, אנחנו פשוט רוצים לחשוב על ההופעה שלנו ועל הניצחון שעשינו".
6 צפייה בגלריה
לורנצו אינסינייה
לורנצו אינסינייה
איזה שער אדיר. לורנצו אינסינייה
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
לורנצו אינסינייה
לורנצו אינסינייה
"ניצחנו כולנו כיחידה אחת". לורנצו אינסינייה
(צילום: AFP)
"סבלנו יותר מדי בכל רגע במשחק", המשיך המאמן האיטלקי. "כדי לנצח נבחרת כמו בלגיה צריך הופעה נהדרת מצד כולם וזה בדיוק מה שקרה במשחק".
הסבל שמנצ'יני דיבר עליו מתקשר גם לפציעה החמורה של לאונרדו ספינאצולה, אחד הכוכבים של איטליה ביורו הזה, ושחקן שהיה עם סיכוי אמיתי לזכות במצטיין הטורניר, מה שכמעט בוודאות גם היה מסדר לו חוזה עתק באחת מאריות היבשת. בדקה ה-77 הוא נפצע וביקש להתחלף, רגע לאחר מכן הבין שזו פציעה שגמרה לו את הטורניר והחל למרר בבכי.
במהלך הלילה התברר שהחששות היו מוצדקים – ספינאצולה קרע את גיד האכילס, אחת הפציעות הקשות ביותר עבור ספורטאי וייעדר תקופה ארוכה מהמגרשים.
"הוא היה אחד השחקנים הטובים ביותר שלנו ביורו והוא עדיין יהיה כזה למרות שהוא ישחק במשחקים הבאים", אמר מנצ'יני על המגן המצוין שלו. "אנחנו מאוד מאוד עצובים על מה שקרה במה שנראית פציעה רצינית מאוד".
6 צפייה בגלריה
ספינאצולה ממרר בבכי
ספינאצולה ממרר בבכי
פציעה חמורה. ספינאצולה ממרר בבכי
(צילום: AFP)
"זה הפסד גדול, ננסה ללכת כל הדרך ולזכות בטורניר למענו", הוסיף אינסינייה. "עד שנפצע הוא היה שחקן מפתח, אחד מהשחקנים שהכי השפיעו על המשחק שלנו".
לאחר המשחק עלתה הנבחרת לטיסה שלה ללונדון, שם ייערכו משחקי חצי הגמר בשבוע הבא וסיפקה מחווה נהדרת לספינאצולה עם קריאות עידוד: "ספינא! ספינא!".
ומה לגבי בלגיה? הם מסיימים עוד טורניר מצוין על הנייר מוקדם מהצפוי ונראה שהזמן של תור הזהב לסיים עם תואר הולך ואוזל. "ניסינו הכל כדי לנצח במשחק. הם כבשו שער נהדר, אבל הראשון שלהם היה טעות מצידנו", סיפר קווין דה בריינה. "הם החזיקו יותר בכדור ולא הצלחנו לשלוט במשחק, שזה חבל. תמיד מאכזב אחרי שמודחים מטורניר".
"אלו היו ארבעה או חמישה שבועות מוזרים מאוד עבורי", המשיך הכוכב הבלגי. "אבל אני רוצה להודות לצוות הרפואי. זה היה נס ששיחקתי מול איטליה כי בהחלט נגרם נזק לקרסול שלי, קרע ברצועות. אבל הרגשתי אחריות לשחק עבור המדינה שלי. חבל שלא יכולתי לתרום יותר".
6 צפייה בגלריה
ג'אנלואיג'י דונארומה
ג'אנלואיג'י דונארומה
ג'אנלואיג'י דונארומה
(צילום: AP)
כשלוח התוצאות עוד הראה 0:0, דה בריינה היה קרוב מאוד לכבוש, אך נעצר אצל דונארומה, שממשיך להיות הסלע של האזורה בין הקורות. "זה קורה כל כך הרבה פעמים. אני רואה את הבעיטות האלו וחושב שאף אחד לא יכול להגיע אליהן", סיפר מרקו וראטי. "ופתאום הידיים שלו מגיעות והודפות את הכדור. הוא מדהים, הוא באמת מוסיף לנו איכות אדירה".
השוער עצמו אמר: "אני עדיין צריך לצפות בהצלה הזו, אבל המטרה שלנו היא פשוט להיות תמיד במיטבנו ולגרום אושר לאיטלקים".