"רונאלדו לא צריך מחשבון". בעיתון הפורטוגלי "או ז'וגו" יודעים שאם יש לנבחרת סופרסטאר שכזה, כל הספקולציות היו מיותרות. אמש (רביעי) העלה החלוץ הוותיק (36) את נבחרתו לשלב שמינית הגמר כשכבש צמד בפנדלים בתיקו 2:2 עם צרפת, אשר הספיק לאלופת אירופה כדי לעלות שלב ביורו 2020 ולמפגש עם בלגיה בשמינית הגמר.
יורו 2020 ב-ynet: המתחם המיוחד
על הדרך רונאלדו גם השווה את השיא העולמי בכיבוש שערים במשחקים בינלאומיים (109), שעד כה היה שייך באופן בלעדי לשחקן העבר האיראני עלי דאי. כעת הוא הגיע למאזן של 5 שערים בטורניר ומוליך את טבלת הכובשים בו.
3 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
(צילום: EPA)
רונאלדו הוא כמובן מלך השערים של פורטוגל בכל הזמנים, וגם מוליך את טבלת הכובשים ההיסטוריים בטורנירים של היורו עם 14 שערים. זהו טורניר היורו החמישי שלו.
דאי פירגן לרונאלדו: "לכבוד הוא לי שהוא ישבור את השיא, רונאלדו הוא אלוף גדול שנותן השראה". הקפטן הפורטוגלי צייץ לאחר המשחק: "ברכות לנבחרת, תודה רבה לכולם על התמיכה".
3 צפייה בגלריה
שער העיתון "או ז'וגו"
שער העיתון "או ז'וגו"
שער העיתון "או ז'וגו"
(צילום מסך)
בסיום המשחק החליף רונאלדו חולצות עם קארים בנזמה, שכבש צמד לזכות צרפת. "היה תענוג לפגוש אותו שוב", אמר חלוצה של ריאל מדריד על חברו לקבוצה בעבר. "הגענו לכל כך הרבה הישגים בעבר וכבשנו יחד המון שערים. איחלנו אחד לשני בהצלחה בהמשך הטורניר".
נכון לעכשיו לא ברור היכן ישחק רונאלדו בעונה הבאה. הוא טרם הודיע אם ימשיך ביובנטוס, ובצרפת הועלו ספקולציות לפיהן הוא עשוי להחליף את קיליאן אמבאפה בפריז סן ז'רמן.
3 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו חוגג
(צילום: EPA)
מאמן נבחרת פורטוגל, פרננדו סנטוס, הגיב בסיום: "אני מרוצה באופן כללי, השחקנים הבינו מה הם צריכים לעשות והציגו רוח נכונה. לא השחקנים הם אלה שעושים את הקבוצות, אלא ההפך. המחצית הראשונה שלנו הייתה טובה והיינו מאוד מאורגנים. היינו יותר טובים מאשר במשחק נגד גרמניה ולא השארנו מרווחים. כשהם כבשו במחצית השנייה היינו צריכים לפתוח את המשחק והצלחנו להשוות. בסך הכל התוצאה צודקת".
על היריבה בשמינית הגמר אמר סנטוס: "בלגיה היא יריבה חזקה, אבל נלמד אותה ונציג את הגרסה הטובה ביותר שלנו. חשוב מאוד שהשחקנים ינוחו. יהיה חם מאוד בסביליה, אבל זה לא יפריע לנו".