עונת 2022/23 של היורוליג תצא הערב (חמישי, 21:05) לדרך בהיכל מנורה מבטחים, כשמכבי תל אביב תארח את ז'לגיריס קובנה הליטאית. לקראת המשחק, התראיין פורוורד הצהובים, בונזי קולסון, לאתר "באסקטניוז" וחשף, בין היתר, כי הוא נמצא במו"מ עם נבחרות קייפ ורדה וירדן - כדי להתאזרח ולחזק אחת מהן באליפויות הבינ"ל. "יש לי שתי הצעות, אבל אני עדיין חושב על זה", סיפר קולסון. "ירדן הציעה לי להצטרף אליה לפני כמה חודשים, וכך גם קייפ ורדה. זה נמצא בתהליכים כבר למעלה משנה. אני רק מחכה לראות מה יקרה. אני מנסה להישאר מוכן".
קולסון גדל בוושינגטון, אבל משפתחו מגיעה במקור מקייפ ורדה. אדי טבארס, סנטר ריאל מדריד וכוכבה הגדול ביותר של נבחרת קייפ ורדה, הודה לארחונה כי ירצה לתשף איתו פעולה. "כל המשפחה שלו מקייפ ורדה", סיפר טבארס. "הוא יצטרך להחליט אם הוא מעוניין לייצג את המדינה. אני אשמח מאוד אם זה יקרה, כי הוא שחקן נהדר".
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א בונזי קולסון מול שחקן הפועל חולון היידון דלטון
שחקן מכבי ת"א בונזי קולסון מול שחקן הפועל חולון היידון דלטון
"אני רק מחכה לראות מה יקרה. אני מנסה להישאר מוכן". קולסון במדי מכבי ת"א
(צילום: נחום סגל)
קולסון (26) הגיע הקיץ למכבי ת"א אחרי כמה עונות מבטיחות בצרפת ובטורקיה. הצהובים היו מעוניינים בפורוורד כבר בעונה שעברה, אך הוא היה תחת חוזה בקרשיאקה שלא שחררה אותו. בעונה שעברה הוא העמיד ממוצעים של 15 נקודות, 7.2 ריבאונדים ו-2.1 אסיסטים בליגת האלופות של פיב"א, ובליגה הטורקית רשם ממוצעים 16.2 נקודות ו-7 ריבאונדים.

קטש: "תהיה אווירה מדהימה"

אתמול (רביעי), בצאת יום הכיפורים, ערכה מכבי ת"א את אימונה המסכם ביד אליהו לפני המשחק. הצהובים מגיעים אחרי תקופת הכנה ארוכה, בה ידעו עליות וירידות. לא פחות מעשרה שחקנים חדשים צורפו לסגל, מתוכם שמונה זרים, שלא לדבר על צוות מקצועי חדש בראשות עודד קטש. כך שהיה צריך זמן לחבר את כל הקבוצה מחדש ולייצר את הכימיה הדרושה.
3 צפייה בגלריה
לורנזו בראון
לורנזו בראון
לורנזו בראון
(צילום: עמוד האינסטגרם של מכבי ת"א)
לצד זה, חמישה שחקנים ישראלים נעדרו מרוב תקופת ההכנה מאחר ששיחקו עם נבחרת ישראל ביורובאסקט. גם לורנזו בראון, שהצטיין וזכה עם נבחרת ספרד באליפות אירופה, הצטרף לצהובים רק בשבוע שעבר. עם הסגל החסר ניצחה מכבי ת"א רק בשלושה משחקים מתוך השבעה, אבל העפילה לגמר גביע ווינר. "אנחנו מתרגשים מאוד לקראת מחר", סיפר קטש. "אני בטוח שתהיה פה אווירה מדהימה. מקווים לפתוח את העונה האירופית ברגל ימין".
"אי אפשר להגיד שאנחנו 100 אחוז מוכנים בשלב הזה של העונה, אבל נשתפר ונהיה טובים יותר", הוסיף קטש. "מחכה לנו יריבה לא פשוטה, שעשתה כמה החתמות מאוד מעניינות בקיץ. אנחנו צריכים, כמו באופן מסורתי מול קבוצות ליטאיות, לשלוט בריבאונד ולהאט את הקצב שלהם".
3 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
"נשתפר ונהיה טובים יותר". עודד קטש
(צילום: עמוד האינסטגרם של מכבי ת"א)
"כמובן שאנחנו נרגשים מאוד להתחיל את העונה ולראות את האוהדים שלנו שוב. לפתוח בבית זה ממש חשוב", הסביר הקפטן ג'ון דיברתולומאו. "ז'לגיריס ערכה כבר שלושה משחקים עד עכשיו וכמובן שזאת קבוצה טובה וקשוחה. אני בטוח שקינן אוואנס (ששיחק במכבי ת"א בעונה שעברה, א.ע) יגיע עם הרבה מוטיבציה מולנו".
דארן היליארד סיכם: "ז'לגיריס קבוצה טובה שמשחקת קשוח. אני חושב שנהיה מוכנים, זה מבחן עבורנו. שמח שאנחנו פותחים בבית מול האוהדים הנפלאים שלנו, אני נרגש וכך גם המשפחה שלי. אני מכיר את ז'לגיריס ויודע ממה הם עשויים. יהיה משחק קשוח ופיזי, אנחנו נצטרך להיות מוכנים".