הנאחס נשבר פעמיים: אחרי תשע שנים, הפועל חולון העפילה אמש (שבת) לגמר גביע ווינר, ואחרי חמישה הפסדים רצופים להפועל ירושלים, הסגולים סוף סוף ניצחו את יריבתם - 85:89, בתום דרמה מותחת.
מספיק היה לראות את צהלות השמחה של הנהלת חולון ביציע בהיכל קבוצת שלמה אחרי ההטבעה של כריס ג'ונסון שסגרה סיפור, כדי להבין עד כמה W על האדומים מהבירה חשוב להם כל כך. בכלל, למרות שלא היו אוהדים, שתי ההנהלות של הקבוצות החליפו אותם בצעקות, ולרגע היה נדמה שחזרנו 9-8 חודשים אחורה לימים שהקהל עוד היה במגרשים.
5 צפייה בגלריה
כריס ג'ונסון
כריס ג'ונסון
ג'ונסון. הקפיץ את ההנהלה ביציע
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
שחקני חולון חוגגים
שחקני חולון חוגגים
שחקני חולון חוגגים
(צילום: אורן אהרוני)
הקלע המצטיין במשחק, וזה שעמד בקור רוח על הקו במאני טיים (11 מ-12), הוא טיירוס מגי, שסיים עם 27 נקודות, אבל התרומה של אקס י-ם, ג'ונסון, הייתה לא פחות חשובה. הפורוורד קלע 16 נקודות (7 מ-11 ל-2), קטף 7 ריבאונדים, מסר 3 אסיסטים וחטף לא פחות מ-5 כדורים. אחרי כל מהלך חיובי שלו, המבט הופנה ישירות לספסל היריבה להראות לאנשי י-ם שהוא יכול היה לשחק עבורם אם רק היו רוצים בכך.
חולון הראתה המון אופי כשכבר שמטה יתרון של 14 נקודות ברבע השני, פיגרה ב-9 נקודות פחות מארבע דקות לסיום ועדיין הצליחה להתקמבק בזכות ריצת 0:12. הניצחון עוד יותר מרשים מכיוון שהנשק העיקרי של הסגולים, הקליעה לשלוש, לא ממש עבד בחצי הגמר. שחקניו של סטפנוס דדאס קלעו רק 5 פעמים מחוץ לקשת מתוך 25 ניסיונות (20 אחוזים), אבל הצליחו לחדור פנימה, שיחקו בצורה אגרסיבית וסחטו לא פחות מ-38 זריקות עונשין, כאשר 32 מהן נכנסו פנימה (84 אחוזים).
5 צפייה בגלריה
טיירוס מגי
טיירוס מגי
מגי. שמר על קור רוח מהקו
(צילום: אורן אהרוני)
מעל כולם צריך לציין את דדאס, שלא נלחץ גם כשירושלים ביצעה את הריצה המדהימה שלה ברבע השלישי, החליט שלא לקחת פסקי זמן כדי לשמור אותם לרבע האחרון. "כולם אמרו לי שאני חייב לקחת פסק זמן, אבל הרגעתי אותם. ידעתי מה יש לי ביד ושעדיף שאשמור אותם לדקות האחרונות", סיפר המאמן היווני, שהיה כן וסיפר כי למד מהלחץ שעשתה גלבוע/גליל על קבוצתו ברבע הגמר, שהפתיע מאוד את הסגולים, ויישם אותו נגד י-ם, מה שסידר לחולון את הפתיחה הטובה.
דדאס גם סיפר מדוע בחר שלא לשחק עם ווילי וורקמן בדקות הסיום: "ידעתי שי-ם יעשו עלינו עבירות, ובגלל זה שיחקנו עם הרכב נמוך של שחקנים שיודעים לקלוע מקו העונשין. כשווילי ירד לספסל הוא שאל אותי למה? אז אמרתי לו שהוא לא קולע מספיק טוב מהעונשין. יכול להיות שאם הייתי משחק איתו או עם שחקן אתלטי אחר שלא ממש טוב בזריקות עונשין - זה היה עולה לנו במשחק".
5 צפייה בגלריה
סטפנוס דדאס, פרדריק בורדיון
סטפנוס דדאס, פרדריק בורדיון
דדאס עם בורדיון
(צילום: אורן אהרוני)
גם לגיא פניני חלק גדול בהעפלה לגמר. הפורוורד המנוסה לא פגע אתמול, עד לרגעי ההכרעה. זה התחיל בסחיטת עבירה לשלוש זריקות עונשין מתמיר בלאט, והוצאת הרכז שלא בכוונה מהתמודדות לאחר שהמרפק של פניני פגע בראשו שהחל לדמם. לאחר מכן הגיעה גם שלשה ענקית ששינתה לחלוטין את המומנטום.
"שמעתי על ההיסטוריה הרעה של חולון בגביע הזה", אמר בסיום מגי. "ולקחתי את זה באופן אישי כמשהו שייתן לי מוטיבציה. אבל לא סיפרתי לחברים שלי לקבוצה כי לא רציתי שזה יישב להם בראש". על המשחק עצמו אמר מגי: "היו עליות וירידות, אבל המשכתי ואמרתי לכולם להירגע ולהמשיך לזוז ולשחק את המשחק שלנו. למרות שלא קלענו שלשות, עדיין הצלחנו לעשות את העבודה. יש לנו שחקנים שגם יכולים להטביע ולסחוט עבירות".
5 צפייה בגלריה
גיא פניני, ווילי וורקמן
גיא פניני, ווילי וורקמן
פניני. אין תחליף לניסיון
(צילום: אורן אהרוני)
חולון תצא בשלישי לאתונה למשחקה הראשון בליגת האלופות מול אחת המועמדות לזכייה בתואר העונה, אא"ק של קית' לנגפורד. בקבוצה מחכים לתשובה סופית מפיב"א, אחרי ששולה ביקשה להחליף ביתיות עם הסגולים במשחק בשבוע הבא לאור התחלואה הגוברת בצרפת וההגבלות על האזרחים בעקבות כך. בחולון ערוכים לשתי האפשרויות.