זה היה באוויר כבר אחרי ההפסד המביך ב-31 הפרש אמש (חמישי) למכבי ראשל"צ והפך לרשמי בשעות הצהריים: מאמנה של הפועל ירושלים, דאיניוס אדומייטיס, סיים את דרכו אחרי פחות משלושה חודשים בתפקיד. כעת בירושלים התפנו כדי לנתח את הסיבות שהובילו לשידוך הכושל, קיבלו החלטה באשר לזהות המאמן שיסיים את העונה על הקווים – ובעיקר מצפים מהשחקנים להוכיח שהם ראויים למקום בסגל.
אין ספק שעזיבתו של עודד קטש באמצע העונה לא תרמה לסיטואציה מכיוון שרוב השחקנים בקבוצה התחברו אליו אישית ומקצועית, אבל זו לא הייתה הבעיה היחידה. גם כשקטש היה על הקווים היו הרבה נפילות מנטליות ולא מעט הפסדים כואבים. למעשה, ההדחה המוקדמת מליגת האלופות רשומה גם על שמו, למרות שבמשחק האחרון מי שעמד על הקווים היה כבר אדומייטיס. כזכור, ירושלים איבדה יתרון של 19 נקודות מול טורק טלקום במשחק הפרידה מקטש והגיעה לחוצה למשחק האחרון בו כבר אימן הליטאי.
3 צפייה בגלריה
דאיניוס אדומייטיס
דאיניוס אדומייטיס
דאיניוס אדומייטיס. קדנציה מאכזבת בירושלים
(צילום: ראובן שוורץ)
בכלל, הפתיחה של המאמן הייתה בעייתית וכללה הדחה מהליגה הבלקנית על ידי ראשון לציון כבר במשחק הבכורה, המשיכה עם הדחה גם בחצי גמר גביע המדינה, שוב מול הכתומים והסתיימה בעוד הפסד מול גיא גודס. אדומייטיס סיים את דרכו עם מאזן שלילי של שמונה הפסדים ושישה ניצחונות בכל המסגרות.
המחשבה הראשונית של ההנהלה עם החתמתו של אדומייטיס הייתה הדמיון לשיטת המשחק של קטש, שכוללת שימוש נרחב בפיק אנד רול וחופש לשחקנים בהתקפה. עם הזמן הבינו בקבוצה שקיימים לא מעט הבדלים וישנם אלמנטים שפגעו במרקם המקצועי.
לדוגמה: שחקנים כמו תמיר בלאט וטיישון תומאס אשר ניזונים בעיקר מפיק אנד רול והיו גם שני השחקנים הכי חשובים אצל קטש, כלל לא באו לידי ביטוי אצל הליטאי. דוגמה נוספת היא ההתעקשות של אדומייטיס להכניס כדורים פנימה לגבוהים למשחק עם הגב לסל, אספקט שאף שחקן בירושלים לא מצטיין בו, בעוד אצל קטש כלל לא הכניסו כדורים פנימה לגבוהים.
3 צפייה בגלריה
בלאט ותומאס מאוכזבים
בלאט ותומאס מאוכזבים
בלאט ותומאס. לא באו לידי ביטוי אצל הליטאי
(צילום: ראובן שוורץ)
נכון שמי ששילם בסוף את המחיר הוא המאמן, אך בירושלים דואגים להבהיר שגם לשחקנים יש חלק לא קטן ביכולת הרעה בחודשים האחרונים. ג'ייקובן בראון שכבר עזב את הארץ וימשיך את הטיפול בכתפו בארה"ב, לא הראה את היכולת הרגילה שלו מהעונה שעברה ותומאס נעלם בהרבה מאוד משחקים. שאר השחקנים אפילו לא ניסו להבין את פילוסופיית המשחק של המאמן ובכל פעם שלקח פסק זמן וניסה להסביר להם מה הוא בדיוק רוצה, אפשר היה לראות את חלק מהם מנידים את ראשם בתמיהה.
בקבוצה יש ציפייה שאחרי עזיבתו של אדומייטיס והזעזוע שזה עשה בתוך המועדון, מי שייקחו אחריות וינסו לשנות את העונה הם השחקנים. בירושלים מצפים מהם להבין את הסיטואציה שהם נמצאים בה, להיראות טוב יותר מקצועית ומנטלית ולשוב לנצח. רק לאחר מכן יחזרו לחשוב במועדון על האליפות.
בלי קשר ליכולת המקצועית, בהנהלה קיבלו קשה את העזיבה של אדומייטיס. לאורך כל הדרך החמיאו במועדון להתנהלות הג'נטלמנית ואדיבה שלו ולכך שהוא לוקח אחריות על המצב. גם בשיחה שנערכה היום בהשתתפות המנכ"ל גיא הראל והמנהל המקצועי יותם הלפרין, הוא קיבל על עצמו את האחריות לסיטואציה שנוצרה. בהנהלה העניקו למאמן הזדמנות להישאר והוא נשאל אם יש לו פתרון למצב, אבל הוא השיב בכנות ואמר שהוא מבין שיש לו חלק גדול במצב אליו נקלעה הקבוצה. ייתכן והוא עשה זאת כי כבר הבין שהוא בדרך הביתה.
3 צפייה בגלריה
בריימו מקבל כיפים מהספסל
בריימו מקבל כיפים מהספסל
חלק מהשחקנים לא הבינו את השיטה של אדומייטיס
(צילום: אורן אהרוני)
בשלב זה, בהפועל ירושלים לא מתכוונים להחתים מאמן חדש העונה, ומי שיעמוד על הקווים הוא עוזר המאמן של קטש ואדומייטיס, יונתן אלון. אחד הנימוקים להחלטה לא להביא מאמן חדש הוא כמובן כלכלי אחרי שתקציב הקבוצה ירד ב-30 אחוז בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, אך הסיבה העיקרית היא מקצועית ומורכבת ממספר נקודות.
ראשית, העונה הנוכחית תסתיים בעוד חודשיים וחצי ובהנהלה לא רוצים לקבל החלטה פזיזה ומעדיפים לחפש אחר מאמן חדש בצורה שקטה. שנית, בירושלים מעוניינים במאמן בחוזה ארוך טווח ולא רק עד לסיום העונה. אותו מאמן גם יקבל את המפתחות לביצוע מהפכה בסגל. לבסוף, קיימת גם הבנה שאלון מכיר היטב את הקבוצה ואת שיטת המשחק של קטש ויוכל לעזור להשיב לשחקנים את הביטחון.
הבכורה של אלון תהיה ביום שני הקרוב מול היריבה הגדולה מכבי תל אביב – מפגש שמלחיץ גורמים במועדון, במיוחד אחרי התבוסה לראשל"צ. מעל 3,000 אוהדים אדומים יידחפו את השחקנים בארנה ויקוו ליכולת משופרת מול הצהובים.