במינהלת ליגת העל בכדורסל הגיבו היום למתקפה של כמה משחקני מכבי תל אביב ובראשם ג'ייק כהן על מתווה החזרה. אמתול תהה כהן ברשתות החברתיות כיצד ייתכן שלא נערכות בדיקות לכלל השחקנים כחלק ממתווה החזרה לפעילות, "כמו שעושים בגרמניה".
במינהלת הגיבו היום בהודעה רשמית שהוציאו לכלל הקבוצות, ובה נמתחה ביקורת מפורשת על מכבי תל אביב: "אנו העברנו מבעוד מועד את מתווה משרד הבריאות לכלל הקבוצות. צר לנו שמכבי תל אביב לא הקפידה לעדכון את שחקניה בדבר המתווה. לו הייתה עושה זאת כמתחייב, הייתה יכולה להימנע המתקפה המיותרת ומשולחת הרסן של שחקניה נגד המינהלת".
2 צפייה בגלריה
כהן מגיע לאימון
כהן מגיע לאימון
כהן מגיע לאימון. העימות נמשך
(צילום: אורן אהרוני)
במינהלת הדגישו גם כי המתווה זהה לזה שאליו מחוייבת ליגת הכדורגל. "אנו מצפים שכל קבוצה תהיה אחראית להעביר את ההנחיות בעברית ובאנגלית ולוודא שהן יגיעו עד אחרון השחקנים". במינהלת טענו גם שבמשרד הבריאות לא מאמינים שהבדיקות הן אמצעי יעיל ועלולות ליצור מצג שווא.
במכבי תל אביב הגיבו להודעה: "בניגוד לכתוב בהודעת המינהלת מכבי העבירה את המתווה וההנחיות כלשונם לכלל השחקנים וחבל שהמינהלת לא בודקת את הפרטים. כולנו יודעים שאין חובת בדיקה בליגה הישראלית". על טענת המינהלת כי במשרד הבריאות לא מאמינים בבדיקות אמרו במכבי: "גם במשרד הבריאות מאמינים בבדיקות. נושא ה-False Positive ידוע והפיתרון לו הוא בדיקות חוזרות. עובדה שנערכות בדיקות בקרב הציבור הרחב".
2 צפייה בגלריה
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
(צילום: עוז מועלם)
הודעת המועדון הגנה על התבטאויות השחקנים נגד המינהלת: "מותר לשחקנים לבקש בדיקות גם אם הן לא במתווה. מותר להם להביע את רצונם, חשוב לתת להם להתבטא ולא לסתום פיות"
העימות הזה מתנהל כשמעליו צל כבד שרבים חוששים כי יסכן את עצם האפשרות לקיום המתווה, בשל הדיווחים על עלייה במספר התוצאות החיוביות של נדבקים בקורונה. הקבוצות אמורות לחזור ביום שני הקרוב, ה-1 ביוני, לאימונים, כאשר הליגה אמורה להתחדש ב-20 לחודש.
פורסם לראשונה: 17:40, 30.05.20