אם מישהו חשב שהפועל תל אביב תצא מבואסת יותר מדי אחרי ההדחה על ידי מכבי ת"א אמש (חמישי) ברבע גמר הפלייאוף - 83:68 ו-2:1 בסדרה, אז זה ממש לא המצב. אנשי המועדון הרגישו גאווה גדולה על המשחקים שנתנו השחקנים נגד היריבה העירונית, למרות שריח הסנסציה היה באוויר.
מי שזכה לרוב המחמאות הוא המאמן היווני יאניס קסטריטיס. עם יציאתו משער תשע בהיכל מנורה מבטחים אל אוטובוס הקבוצה, התקבל קסטריטיס בכבוד מלכים ע"י אנשי המועדון, שמחאו לו כפיים וחיבקו אותו.
7 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
מדר. חולם אמריקה
(צילום: אורן אהרוני)
7 צפייה בגלריה
אנשי המועדון מודים לקסטריטיס בסיום
אנשי המועדון מודים לקסטריטיס בסיום
אנשי המועדון מודים לקסטריטיס בסיום
(צילום: ברק חקלאי)
אין ספק שהיווני אכן הצליח לשנות את הקבוצה מהרגע שהגיע, ובעיקר בסיומה של פגרת הקורונה. האדומים שמרו הרבה יותר טוב, שיחקו מסודר עם שיטה ובעיקר מחויבות. קסטריטיס ישוב בימים הקרובים ליוון, ויחזור לישראל בעוד שבועיים-שלושה לפתיחת האימונים לעונה הבאה.
ואם מדברים על העונה הבאה אז רב הנסתר על הגלוי מבחינת הפועל ת"א. הקבוצה נרשמה לליגת האלופות של פיב"א, וכבר ב-15 בספטמבר (חודש ושלושה שבועות מהיום) היא תצטרך לשחק מול באקן ברס הדנית בסיבוב המוקדמות הראשון של המפעל. עדיין לא ברור אם היא תזכה במענק מהמינהלת, אבל על זה עובד רמי כהן בימים האחרונים. בלי סכום כספי כלשהו לאדומים יהיה קשה לעמוד בעומס הכלכלי.
7 צפייה בגלריה
שחקני הפועל תל אביב
שחקני הפועל תל אביב
שחקני הפועל ת"א. רב הנסתר על הגלוי
(צילום: אורן אהרוני)
על הנייר להפועל יש חוזים לעונה הבאה עם ים מדר וחואקין שוכמן, אופציה שככל הנראה תמומש על דניאל קופרברג וסיכום עקרוני עם רז אדם. גם אייזאה אייזנדורף שהושאל בעונה לבני הרצליה חוזר לקבוצה, אבל לא התקבלה החלטה האם להשאילו שוב או שיהיה חלק מהסגל.
מדוע מדר ושוכמן על הנייר? הרכז, שנתן סדרה לפנתיאון נגד הצהובים, מאוד רוצה להגיע ל-NBA ואף עורך שיחות זום על בסיס קבוע עם ג'נרל מנג'רים וסקאוטים של קבוצות מהליגה הטובה בעולם. נכון לעכשיו מדר רשום לדראפט שייערך ב-16 באוקטובר, אבל אם הוא יראה שמצבו לא יהיה טוב (למרות שכרגע הסיטואציה היא 180 מעלות מכך בעקבות הצטיינותו לאחרונה), הוא יוכל למשוך את שמו ולהמשיך לשחק בהפועל ת"א.
7 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
מדר. עשה קפיצה מרשימה העונה
(צילום: אורן אהרוני)
"ים צריך לקבל החלטה ודי מהר. אנחנו בקשר נהדר עם המשפחה ובאופן עקרוני הם יודעים את דעתנו. הוא צריך להישאר לפחות עוד שנה אם לא שנתיים בהפועל. אנחנו רוצים לבנות סביבו את הקבוצה, המאמן מאוד מאמין בו ואצלנו תהיה לו את הבמה הטובה ביותר", אמרו במועדון.
לגבי שוכמן מדובר בסוף בעניין של עלות מול תועלת. צריך להגיד את האמת, הגארד שהגיע עם אריאל בית הלחמי בקיץ הקודם איכזב, ובטח אחרי החזרה מפגרת הקורונה. החוזה שלו לעונה הבאה מוערך בקצת יותר מ-100 אלף דולר, סכום גבוה מאוד לישראלי אחרי המשבר הכלכלי שגרם הנגיף. אם הוא יסכים להתגמש ולהוריד בשכר, יכול להיות שהוא יישאר, אם לא - הפועל תנסה למצוא קבוצה אחרת שתסכים לקלוט אותו. כרם משעור סיים את חוזהו ויעזוב.
7 צפייה בגלריה
חואקין שוכמן
חואקין שוכמן
שוכמן. לא סיפק את הסחורה
(צילום: אורן אהרוני)
מבחינת הזרים, ג'ורדן דייויס וסק הנרי כבר חתומים בקבוצות אחרות לעונה הבאה. בהפועל עוד לא החליטו סופית אם הם מעוניינים בטאליב זאנה, שסך הכל נתן תפוקה לא רעה התקפית, ובעיקר הראה נוכחות הגנתית בצבע.
בנוגע לשחקנים בהם מעוניינת הקבוצה, זה לא סוד שגולן גוט עומד בראש הרשימה, אבל הדברים גם תלויים בדרישות השכר שלו לצד ההחלטה אם לוותר על שוכמן. גם בר טימור בא בחשבון, אבל רק אם יגיע לסיכום עם הפועל ירושלים על עזיבתו וכל נושא הפיצויים, ויבין שהכסף שהרוויח בשנים שלו בבירה, לא יהיה קרוב למה שהאדומים יכולים להציע. טימור גם בוחן אופציות בחו"ל.
7 צפייה בגלריה
גולן גוט בטירוף
גולן גוט בטירוף
גוט. ישוב ללבוש אדום?
(צילום: עוז מועלם)
בהפועל לא נרגעו מההסתננות של עשרות אוהדי מכבי להיכל אתמול, ובעיקר מה שהפריע להם הייתה התנהגותם. "אצלנו אחרי הקורונה דיברנו והדגשנו בפני האנשים שנכנסים למשחקים תחת הרשימות שלנו שלא יקללו ויתנהגו בהתאם. נכון שלפעמים אחד או שניים מתקשים לעמוד בזה, אבל באופן כללי זה קורה. מה גם שהכרחנו אותם לשבת בריחוק חברתי משמעותי אחד מהשני, ואפשר היה לראות בדרייב אין שאנשים גם יושבים בסוף היציע. מה שמכבי עשו אתמול זה באמת בושה, בעיקר הכניסה של האוהדים וגם זה שכולם היו צמודים אחד לשני וקיללו בצורה מכוערת. חבל שהמשטרה לא נכנסה והוציאה את כולם", אמרו במועדון.
כמו כן, בקבוצה טוענים כי אנשי מכבי ת"א לכאורה הלכו וחילקו תגים שהמינהלת מספקת לחברי ההנהלה ובעלי תפקידים - לאותם אוהדים כדי שהאבטחה לא תעשה להם בעיות ביציע. ממכבי ת"א הגיבו לדברים עוד אתמול, ואמרו: "לא חרגנו מכמות האנשים המותרת לנו להכניס, וגם המינהלת אמרה כך בהודעתה. אנחנו עומדים בהקצאות".
7 צפייה בגלריה
אנשי מכבי ת"א ביציע
אנשי מכבי ת"א ביציע
אנשי מכבי ת"א ביציע
(צילום: ליאב פישל)