היורוליג חוזר. חצי שנה אחרי שהמפעל האירופי הבכיר סגר את שעריו עם פרוץ הקורונה, הוא שוב שב אלינו. גם העונה האירופית של מכבי תל אביב מתחדשת ומחר (חמישי, 21:00) היא תארח את אלבה ברלין, לעיני יציעים ריקים בהיכל מנורה מבטחים.
"אנחנו מאוד מתרגשים לחזור להתמודד במשחקים באירופה", אמר מאמן מכבי יאניס ספרופולוס, במסיבת העיתונאים לקראת המשחק. "המטרה שלנו היא להתרכז במשחקים הקרובים. רוצים לאסוף כמה שיותר ניצחונות ובסוף לראות מה יהיה".
2 צפייה בגלריה
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס במסיבת העיתונאים
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס במסיבת העיתונאים
פותח עונה. ספרופולוס
(צילום: ראובן שוורץ)
היווני המשיך: "אנחנו מנסים לעשות את הכי טוב שלנו, מנסים לעשות את זה עם השחקנים שיש לנו, בלי השחקנים שעדיין פצועים. אני לא רוצה לחפש תירוצים, אנחנו מכבי תל אביב והמטרה שלנו היא לנצח בכל משחק. זה נורמלי, אנחנו גם נפסיד משחקים. אנחנו צריכים להיות מוכנים מנטאלית ופיזית, ואנחנו מתחילים קודם כל מול אלבה. אנחנו יודעים מי אנחנו, אני מאמין בקבוצה ובשחקנים שיש לי, אנחנו הולכים להילחם".
על הפצועים: "זה מאוד קשה לענות על השאלה הזאת. אנחנו לא רוצים לסכן אף אחד, כי אם נעלה שחקן לפרקט רק כי אנחנו ממהרים, זה יכול לסכן אותו. אני מאמין שעד נובמבר יהיה סגל מלא. אנחנו לא רוצים שהם יתחילו להתאמן ואחרי יומיים כבר יתחילו לשחק, אלא לתת להם את הזמן לחזור כמו שצריך".
ספרופולוס נשאל גם על ההבדל ביחס לעונה שעברה: "אני רוצה להפריד את העונה הקודמת מהעונה הזאת. העונה הזאת היא שונה לחלוטין. זה מרתון של משחקים, ועכשיו עם הקורונה זה אפילו יהיה יותר קשה". בנוגע לאנטה ז'יזיץ': "אני מאוד שמח שהחתמנו אותו. הוא שחקן שיכול להביא לנו כוח באזור הצבע. הוא מתאים מאוד למערכת ולפילוסופיה שלי".
2 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'. "מתאים למערכת"
(צילום: טוויטר מכבי תל אביב)
למרות הזכייה באליפות, במכבי ת"א אשתקד נשארו עם תחושת פספוס מאחר שעונת היורוליג הגיעה לסיומה מוקדם מהצפוי, כשהקבוצה עומדת על מאזן 9:19 והבטיחה את מקומה בפלייאוף אחרי שנים רבות.
ראשי המפעל הגיעו מוכנים לעונה הזאת עם מתווה חדש שמדבר על טיסות פרטיות למשחקי חוץ, בדיקות רבות ועוד סעיפים שאמורים להפוך את הדברים להרבה יותר ברורים. כמו כן, הוחלט כי הפעם גם אם הנגיף שוב יגרום לכאוס ביבשת, העונה תימשך כמו ב-NBA ב'בועה' בעיר אחת באירופה.
היריבה שממול, אלבה ברלין, ניצחה בהכנה את באקן בקס הדנית ואת אולימפיאקוס, אבל נחשבת לנחותה על הנייר מהאלופה הישראלית. כוכב הקבוצה בקו הקדמי הוא לוק סיקמה בן ה-31, שחוזר לעונה שנייה ביורוליג אחרי שסיים את הקודמת בטופ 10 במדד האיכות ובריבאונדים.