"לא ישנתי כבר ארבעה ימים, מיום שישי אני על קוצים, מה שנקרא, אדרנלין. אי אפשר לישון". קפטן עירוני נס ציונה, טל דן, תיאר בראיון לאולפן ynet את היממה המשוגעת שעוברת עליו ועל קבוצתו לאחר הזכייה ההיסטורית בגביע היורופקאפ.
הזכייה הוציאה את תושבי העיר לחגוג ברחובות והקפטן בן ה-34, ששיחק כמעט כל הקריירה בנס ציונה, הפך לגיבור אחרי ששיחק למרות שנפצע בראשו וסבל משבר בידו.
3 צפייה בגלריה
טל דן
טל דן
גיבור הזכייה. טל דן
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
הקפטן טל דן מניף את גביע היורופקאפ
הקפטן טל דן מניף את גביע היורופקאפ
טל דן מניף את גביע היורופקאפ
(צילום: אורן אהרוני)
אתה ישן עם הגביע? "האמת היא שאיבדנו אותו, אני לא יודע איפה הוא".
אתה הסמל של נס ציונה כל כך הרבה שנים, כמה זה היה מיוחד? "זה היה מאוד מאוד גדול עבורנו. אנחנו עיר קטנה בפריפריה ולא מגיעים לכותרות יותר מדי. באמת זה היה אירוע מרגש לכל מי שגר בעיר, זה ברמה של צמרמורות בגוף. הרבה אנשים אוהבים להתחבר לדבר הזה, כי זה משהו באמת מיוחד, שבא מאהבה טהורה ומקום צנוע ששואף לגדולות. זה נגע בהרבה אנשים וכל מי שגר בעיר מרגיש ככה".

כבר קיבלת בקשות להתראיין מחו"ל? "עד לפני יומיים אני לא יודע כמה הכירו אותי מבין אלו שלא באמת אוהבים כדורסל. היום התקשרו אליי כל ערוצי הטלוויזיה, כל הרדיו בעצם וכל אתר אינטרנט. אפילו ביקשתי שמישהו יעזור לי לנהל את הלו"ז היום, כי זה בלתי אפשרי. אני לא רגיל לזה".
היו לך הצעות בקריירה ויכולת להגיע להישגים ולהרוויח יותר, אבל בחרת להישאר. "חד משמעית כן. אני כבר 11 שנים במועדון, זה משהו שהוא מאוד שונה בנוף של הספורט הישראלי ובכלל. אני מאוהב בקבוצה הזאת ואוהד מספר אחת שלה, ככה שלא חשבתי לרגע לעזוב אף פעם. ידעתי שהמועדון הזה נועד לגדולות ויום אחד גם יגיע זמננו. אמנם התחלנו מלמטה, אבל אנחנו עושים התקדמות הדרגתית ומאוד יציבה. לאט-לאט, מה שנקרא, עקב בצד אגודל וממשיכים להתקדם. אנחנו רוצים לגדול עוד ואני מאוד אוהב את זה. כיף גדול להיות חלק מהדבר הזה".
3 צפייה בגלריה
עירוני נס ציונה
עירוני נס ציונה
אוהדי עירוני נס ציונה חוגגים ברחובות העיר
(צילום: אורן אהרוני)
תישאר בנס ציונה? נגמר לך החוזה. "האמת, אני לא יודע, נראה. אפרוש בנס ציונה, אני יכול להגיד את זה חד-משמעית. אני לא רוצה לשחק בשום מקום אחר, אין סיכוי בעולם שאני אעבור למקום אחר".
יש עוד יעדים השנה? הליגה עוד לא הסתיימה, אולי דאבל? "סיימתי לצערי את העונה בגלל הפציעה".
לא כאב לך אתמול? "אני עם כל כך הרבה משככי כאבים וזריקות הרדמה, לא מרגיש כלום עם כל האדרנלין שהיה. 4,000 נס ציונים בהיכל, גביע אירופה, באמת. אי אפשר, לא הרגשתי כלום וזה היה מטורף".