מכבי ת"א פספסה אתמול (חמישי) הזדמנות גדולה לחזור ממוסקבה עם ניצחון על צסק"א, כשהפסידה 76:72 אחרי סיום דרמטי. שחקני מכבי לא הצליחו לעצור את מייק ג'יימס ו-וויל קלייבורן והצהובים עם מאזן 1:1 ביורוליג. בשבוע הבא מחכים להם שני משחקים: הראשון ביום רביעי מול באיירן מינכן בהיכל והשני בשישי נגד אולימפיאקוס בחוץ.
צמד בכותרות: הצוות המקצועי שם דגש בשבוע האימונים האחרון על הכניסה לקצב המשחק של אנטה ז'יז'יץ' ודראגן בנדר. בקבוצה מאמינים שהתפוקה שלהם יכולה להיות רחבה ובולטת יותר, אך בשל החלודה שהצטברה (מאחר ולא שיחקו למעלה מ-6 חודשים אחרי שה-NBA סגר את שעריו בעקבות התפרצות נגיף הקורונה) לוקח להם יותר זמן לחזור לעניינים. במחצית הראשונה השניים היו מאוד רכים בהגנה ולא הצליחו לאיים על הסל, אבל עם הדקות וההתעקשות של יאניס ספרופולוס לשים את שניהם על הפרקט ביחד - בא גם הביטחון.
4 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ' מול ג'ואל בולומבוי
אנטה ז'יז'יץ' מול ג'ואל בולומבוי
משחק טוב מאוד. ז'יז'יץ' מול בולומבוי
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
טורניקה שנגליה גובר על אנטה ז'יז'יץ'
טורניקה שנגליה גובר על אנטה ז'יז'יץ'
שנגליה מול ז'יז'יץ'. כוח חשוב מתחת לסל
(צילום: EPA)
זיז'יץ' סיים את הערב עם 13 נקודות ו-9 ריבאונדים ובנדר עם 9 ו-4 בהתאמה. סטטיסטיקה שהצהובים לוקחים בשתי ידיים בשלב הזה של העונה. "זה היה משחק קשה", הודה בנדר בסיום. "שיחקנו טוב, אבל החמצנו כמה סלים שעלו לנו במשחק. אנחנו רק מנסים למצוא את הקצב שלנו עדיין ולבנות כימיה קבוצתית. יש לנו עוד הרבה עבודה, אבל אנחנו מוכנים לזה. בלי קשר, אני מאוד גאה בנו, איך שנלחמנו ושיחקנו קשוח עד השנייה האחרונה".
4 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
מאמין בבנדר וז'יז'יץ'. ספרופולוס
(צילום: EPA)
המשחק המוזר של ווילבקין: סקוטי ווילבקין התחיל ברגל שמאל את העונה. במשחק הקודם הוא עומד על 2 מ-9 מחוץ לקשת, נראה מתוסכל וסיים את הערב עם 8 נקודות בלבד. הפעם הוא כבר עמד על 1 מ-10 מהשלוש, כשהוא זרק ללא הכרה וניסה לכפות את עצמו פעם אחר פעם על המשחק. ברבע האחרון פתאום משהו התעורר אצלו כשהבין שיש כאן הזדמנות אמיתית לנצח על אדמת רוסיה. בשש הדקות האחרונות הוא ירה לא פחות מ-15 נקודות, אבל זה לא הספיק. ווילבקין סיים את הערב עם 20 נקודות, 4 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חטיפות. הנתון שהוא פחות ירצה לזכור: 4 מ-15 לשלוש.
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין מול ג'ואל בולומבוי
סקוטי ווילבקין מול ג'ואל בולומבוי
מה עם 37 הדקות הראשונות? ווילבקין
(צילום: EPA)
נקודות לשיפור: הפרט הבולט ביותר במשחק היה היכולת מחוץ לקשת, ולא רק של ווילבקין. במשחק הקודם הצהובים עמדו על 28 אחוז והפעם ירדו ל-22.6 אחוז (7/31). הדבר השני שדיברו עליו בקבוצה לא מעט בשבוע האחרון זה כל עניין היציבות של השחקנים. אם במשחק הקודם מי שקיבל את כל המחמאות היו אלה אנג'לו קלויארו וכריס ג'ונס, הפעם השניים סיימו עם 6 נקודות ביחד.
דבר נוסף הוא בעיית העבירות, בזמן ש-3 שחקנים נמצאים מחוץ לסגל בשל פציעות (יובל זוסמן, עומרי כספי וג'ון דיברתולומיאו), חבר'ה אחרים צריכים לשים לב לא לקבל עבירות שטותיות. עוז בלייזר, שפתח בחמישייה במשחק הקודם מול אלבה ברלין, עלה הפעם מהספסל וקיבל תוך דקה 3 עבירות, מה שיצר עומס אצל היתר. גם אותלו האנטר ספג עבירה רביעית בדיוק בזמן שהקבוצה הייתה צריכה אותו.
"אני חושב שהיה לנו משחק טוב", אמר טיילר דורסי שסיים את הערב עם 16 נקודות ו-5 ריבאונדים. "אבל ברבע השלישי עשינו כמה טעויות, כמו להשאיר שחקנים פנויים. אנחנו נלמד מזה, זה עדיין שלב מוקדם של העונה. עוד צריכים ללמוד איך לנצח קבוצות בחוץ. יש לנו שני משחקים בשבוע הבא ולוח זמנים צפוף, אבל אנחנו רוצים לחזור לנצח".