ליגת האלופות בכדורסל היא המפעל האירופי היחידי שבחר לסיים את עונת 2019/20. רק שהוא עושה זאת כעת - בספטמבר 2020 - עם משחקי הפיינל-8 במתחם 'בועה' באתונה. רבעי הגמר ייפתחו הערב (רביעי, 18:30) עם משחקה של הפועל ירושלים מול בורגוס הספרדית.
בהנהלה ובצוות המקצועי החדירו לשחקנים בתקופה האחרונה את תחושת הדריכות לקראת השבוע החשוב. בעיקר לאור העובדה שמדובר בטורניר נוקאאוט של שלושה משחקים בלבד עד לזכייה בתואר אירופי, שבסיומו תוכל הקבוצה המנצחת לצאת עם מענק של מיליון אירו. סכום לא קטן בכלל, לאור כל הבעיות הכלכליות שהתעוררו אצל קבוצות רבות ברחבי אירופה בעקבות פרוץ נגיף הקורונה.
3 צפייה בגלריה
תמיר בלאט
תמיר בלאט
בלאט באימון המסכם באתונה
(צילום: באדיבות הפועל ירושלים)
3 צפייה בגלריה
ניקוס פאפאס
ניקוס פאפאס
יערוך בכורה באדום. פאפאס
(צילום: באדיבות הפועל ירושלים)
שחקניו של עודד קטש מגיעים אחרי תקופת הכנה טובה מבחינתם, בה רשמו חמישה ניצחונות רצופים, כולל העפלה לחצי גמר גביע ווינר שלא ברור מתי יחודש. מי שיערוך בכורה באדום הוא הרכש החדש, ניקוס פאפאס, שחתם בקבוצה לתקופת הטורניר בלבד על מנת למלא את חסרונו של ג'ייקובן בראון הפצוע. הגארד היווני הספיק לערוך רק חמישה אימונים, אך בקבוצה מקווים שיוכלו להוציא ממנו את המיטב בתקופה כל כך קצרה.
"יש התרגשות", הודה המאמן עודד קטש. "הארגון פה מדהים, עצם העניין שהטורניר מתקיים זה מבורך. אנחנו דרוכים, ראינו איך בורגוס משחקת. הם נמצאים חודש לפנינו בהכנה, אז ברור לנו שאנחנו צריכים לעשות את הדברים בצורה באמת מושלמת. צריך להשתמש בהרבה מאוד חילופים. גם כי יש שחקנים חדשים וגם כי יש כאלה שחזרו מפציעה ולא נמצאים בשיא הכושר. נצטרך להגיב תוך כדי משחק, יהיה מאתגר".
3 צפייה בגלריה
טיישון תומאס
טיישון תומאס
טיישון תומאס בהכנות אחרונות
(צילום: באדיבות הפועל ירושלים)
על פאפאס, אמר קטש: "חברתית זה מרגיש שהוא איתנו כבר חודשיים, יש לו אופי כזה מיוחד. כשהוא יהיה על המגרש אנחנו נשחק עם דברים יותר פשוטים, ננסה להשתמש בניסיון וביכולות שלו".
עידן זלמנסון הוסיף: "אני חושב שאנחנו מוכנים, נגיע בשיא הכוח. אנחנו מודעים למעמד ולחשיבות של המשחק הזה. אני מרגיש את הדריכות אצל כולם, סומך על החברים שלי לקבוצה שנעשה עבודה טובה ונבוא מוכנים בראש".
במידה וירושלים תנצח היא תפגוש בחצי הגמר את טורק טלקום או דיז'ון. לבקשת האדומים, אם וכאשר יעפילו לחצי הגמר, המשחק יהיה הראשון באותו יום (2.10), על מנת לא לשחק בערב שישי.
פיב"א פרסמה היום את המועדים לשלב הבתים לעונה הבאה. הפועל ירושלים תתחיל את העונה (27.10) עם שני משחקי חוץ רצופים (טלקום אנקרה ולימוז') ותסיים עם שני משחקי בית רצופים. שלב הבתים קוצר מ-14 מחזורים ל-6 בלבד, עם מרווח של שבועיים בין מחזור למחזור.