אכזבה גדולה במכבי תל אביב לאחר ההפסד אתמול 91:89 לאנאדולו אפס ביורוליג, ששלח את הצהובים למקום ה-15 בטבלה עם מאזן של חמישה הפסדים לעומת שני ניצחונות.
הצרות שתפסו את העין מתחילת העונה ביורוליג היו ברורות - הגנה בעייתית, התקפה תקועה, שחקני חיזוק שלא השתלבו טוב, מכת פציעות. אבל כבר אי אפשר שלא לדבר על האופי: חמישה משבעת משחקי הקבוצה באירופה העונה הוכרעו בפער של בין 2 ל-4 נקודות, והצהובים הפסידו בארבעה מהם.
3 צפייה בגלריה
אלייז'ה בראיינט
אלייז'ה בראיינט
איבוד קריטי. בראיינט
(צילום: getty images)
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
מאזן 5:2 העונה ביורוליג. ווילבקין
(צילום: getty images)
זו הייתה הזדמנות נדירה לנצח את היריבה החזקה שעלתה בלי הסופרסטאר שיין לארקין ועוד נעדרים משמעותיים - ועל הדרך לחזור למסלול - אבל בדקה האחרונה השחקנים של יאניס ספרופולוס שוב יצאו משליטה, כאשר השיא היה איבוד כדור קריטי שנולד מאי-הבנה מביכה בין אלייז'ה בראיינט לטיילר דורסי.
עד אז בראיינט דווקא היה השחקן המצטיין של מכבי ת"א. אחרי פתיחה איומה של 11:0, הוא השתלט על המשחק וצלף מכל פינה. 22 הנקודות שקלע הן שיא קריירה שלו ביורוליג, אבל ארבעת האיבודים, ובמיוחד האחרון, מלמדים לא פחות על מה שקרה במשחק. "ברור שאנחנו מאוכזבים", אמר בראיינט, "אבל אנחנו נמשיך להילחם בלי קשר לתוצאה".
"זה היה מסוג המשחקים שהיינו צריכים לנצח", הודה טיילר דורסי. "אנחנו צריכים למצוא את הדרך לנצח משחקים צמודים כאלה. חייבים להמשיך הלאה, אסור לנו להוריד את הראש למטה. יש לנו בשבת משחק בליגת העל (מול הפועל אילת בהיכל), אז אנחנו צריכים להמשיך לדחוף את עצמנו".
3 צפייה בגלריה
אותלו האנטר
אותלו האנטר
לא מדובר בפציעה רצינית. האנטר
(צילום: getty images)
מי שלא שיחק ברבע האחרון הוא אותלו האנטר, שנפגע בראשו ממכה שספג מסנדי כהן בעלייה לריבאונד. הסנטר ירד עם הצוות הרפואי לחדר ההלבשה ולא חזר לפרקט. נכון לעכשיו נראה שלא מדובר בפציעה רצינית, אבל הוא בכל מקרה ייבדק ע"י הצוות הרפואי עם חזרתו לארץ.
בקבוצה מאוד מאוכזבים מהיכולת שמציג דראגן בנדר, אחרי שסיים את אתמול עם 2 נקודות ו-3 ריבאונדים ב-20 דקות. באופן כללי הוא מעמיד ממוצעים של 2.6 נקודות ו-2.7 ריבאונדים בשבעת משחקי היורוליג, מה שכמובן לא מספק את הצוות המקצועי. "הייתה ציפייה ממנו ליותר", אמר גורם בקבוצה. "אנחנו מבינים שלוקח זמן להתאקלם בין השיטה ב-NBA לשיטה האירופית, אבל אם אנחנו מסתכלים רק על עצמנו אז אחת הבעיות המרכזיות שלנו היא במיקום שלנו. בטח אם משווים את זה לעונה שעברה וליכולת של קווינסי אייסי". גם בנדר, שספג מכה בברך, ייבדק היום.
כזכור, בנדר חתם על חוזה זמני במדים הצהובים עד לסוף דצמבר, כדי שהוא יוכל למצות את האופציות שלו ב-NBA, אך גם לצהובים יש אופציה להשתחרר מההסכם. דבר שיקרה אם לא יוכיח עד אז שהוא מסוגל לשחק ברמות הגבוהות ביורוליג.