עכשיו זה רשמי: מכבי תל אביב הודיעה היום (ראשון) על החתמתו של הרכז כריס ג'ונס (27, 1.88 מ') לעונה אחת ב-300 אלף דולר. לקבוצה יש אופציה להאריך את החוזה איתו בעונה נוספת.
ג'ונס מגיע להיכל אחרי עונה מצוינת מבחינה אישית בבורסאספור, העולה החדשה לליגה הטורקית, במדיה קלע 15.3 נקודות ומסר 6.8 אסיסטים. מכבי הייתה צריכה לשלם לבורסאספור פיצוי של 100 אלף דולר בעקבות החוזה שהיה לו אצלה גם לעונת 2020/21.
4 צפייה בגלריה
כריס ג'ונס
כריס ג'ונס
ג'ונס. החתמה מסקרנת
(צילום: FIBA)
4 צפייה בגלריה
כריס ג'ונס נחת
כריס ג'ונס נחת
ברוך הבא
(צילום: מכבי תל אביב)
ג'ונס החל את דרכו המקצוענית בליגה המונגולית, ממנה התקדם לרג'יו באזל השווייצרית, ולאחר מכן שיחק שנתיים במונס הבלגית איתה העפיל לגמר הגביע המקומי. הוא נחשב לרכז טהור, מוסר מצוין ושומר אחד על אחד איכותי. הקליעה שלו מחוץ לקשת לא יציבה (30 אחוזים לאורך הקריירה) וקבלת ההחלטות שלו במתפרצת ומשחק המעבר היא אחת החולשות שלו.
מכבי רצתה לצרפו כבר בחודש דצמבר האחרון בעקבות הפציעות הרבות מהן סבלה, גם בקו האחורי, אבל בורסאספור סירבה לשחררו בידיעה שבלעדיו ככל הנראה תרד ליגה.
4 צפייה בגלריה
כריס ג'ונס
כריס ג'ונס
כריס ג'ונס
(צילום: מכבי ת"א)
"כריס שחקן מאוד מוכשר שיכול לקלוע ולמסור. הוא רכז עם כל המאפיינים שיכול לארגן את הקבוצה שלנו ואת המשחק שלנו", החמיא לו מאמן מכבי, יאניס ספרופולוס. "הוא בגיל ובמצב האופטימלי לעשות קפיצה ולהגיע, לא רק ליורוליג, אלא לקבוצה מדרג גבוה כמו מכבי. אני שמח על ההחתמה הזו ואין לי ספק שהוא ישתלב".
4 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
מחמיא לג'ונס. ספרופולוס
(צילום: עוז מועלם)
"אני נרגש מההזדמנות שמכבי נתנו לי. הבעלים, המאמן, המנהל הספורטיבי והצוות", סיפר ג'ונס. "זה צעד גדול עבורי, אני מרגיש מוכן ואני אנצל אותו. אני מתרגש להצטרף לארגון כמו מכבי ולהיות חלק מהמסורת כשהמטרה להמשיך ולהביא אליפויות. אני נרגש לפגוש את האוהדים, ראיתי קטעי וידאו שלהם ושמעתי סיפורים. מעולם לא שיחקתי מול אוהדים מרגשים ומלאי תשוקה כל כך כמו האוהדים של מכבי ואני שמח שאני הולך להיות חלק מזה".
מכבי ת"א גם הודיע על הארכת החוזה של עוזר המאמן, ואסיליס יראגוטליס, בשלוש שנים נוספות. היווני הגיע יחד עם יאניס ספרופולוס באמצע העונה שעברה, וזוכה להערכה רבה מצד המועדון.