יממה לאחר הדרבי, לא שקט אצל האדומים. ולא רק בגלל התבוסה. נציגיו של קפטן הפועל ת"א, ים מדר, הגישו תביעה לבוררות נגד המועדון.
מדר דורש להורות על שחרורו מהקבוצה בתום העונה הנוכחית ללא כל תנאי או מגבלה או דרישה כספית ממנו וזאת, בהתאם למסגרת החוזית הקיימת בין הצדדים. כזכור, למדר יש חוזה במועדון עד לסיום העונה הבאה. לטענת נציגיו של מדר, אנשי הפועל ת"א הודיעו לו כי לא יסכימו למעברו בסוף העונה הנוכחית אלא אם הם לא יקבלו עבורו 700 אלף דולר בתמורה.
3 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
תביעת בוררות נגד המועדון. מדר
(צילום: יאיר שגיא)
"לנוכח החלטתם המקוממת והמפתיעה של נציגי המועדון לחזור בהם מההסכמות הברורות והחתומות אל מול השחקן ולהמשיך ולהתנות את סיום החוזה בתמורה כספית נאלצים נציגי השחקן להביא את עניינו בפני המוסד לבוררות, באמצעות עוה"ד רועי רוזן וערן נוימן", נכתב בכתב הבוררות.
"דרישת נציגי המועדון עומדת בניגוד גמור להסכמות שהיו קיימות וחתומות בין השחקן למועדון. נציגיו של השחקן פעלו משך חודשים ארוכים לבוא בהסדר אל מול נציגי המועדון על מנת למנוע את אי ההבנה ולחסוך את עוגמת הנפש והפרסום הכרוכים בהליך שכזה אולם נציגי המועדון סירבו לכל הסדר והפנו את השחקן אל המוסד לבוררות".
3 צפייה בגלריה
ים מדר מאוכזב
ים מדר מאוכזב
"אין בכוונתו של ים מדר להסיר אפילו במיקצת מנחישותו"
(צילום: עוז מועלם)
"אין בכוונתו של ים מדר להסיר אפילו במיקצת מנחישותו להצלחת המועדון והבאתו להישגים הגבוהים ביותר. ים מדר ימשיך לייצג את המועדון בכול אירוע ספורט או אחר באיכות ובמסירות הגבוהה המאפיינים את התנהלותו עד כה והבוררות לא תעיב על אהבתו למועדון ורצונו בהצלחתו".
זאת לא הפעם הראשונה שבין הפועל ת"א למדר יש חוסר הסכמות. גם בקיץ כשטס למחנה מיוחד לקראת הדראפט בלאס וגאס והחמיץ במספר ימים את פתיחת האימונים, בקבוצה לא אהבו זאת אך נתנו לו אישור. בנוסף, מספר שבועות לפני הדראפט מדר לא הגיע לאימונים על מנת להתכונן מבחינתו בצורה הטובה ביותר לקראת האפשרות שייבחר לליגה הטובה בעולם. נציגיו טענו שבקבוצה נתנו לו אישור על כך.

הפועל ת"א: "ים מדר הוא שחקן תחת חוזה"

רמי כהן, יו"ר הפועל ת"א, סיפר: "אנחנו לא מופתעים מתביעת הבוררות מצד ים. השיחות האחרונות בינינו בנוגע לנושא היו לפני שבועיים ולא הגענו להסכמות. לים יש חוזה בהפועל ת"א גם לעונה הבאה ואמרנו לנציגיו שיש שתי אפשרויות, או שהוא יסיים אותו עד הסוף ונלווה אותו בשמחה ליעד הבא שלו, או שיביא הצעה מקבוצה שרוצה אותו, אנחנו נשב איתה ונגיע לסיכום. זה לא קרה".
3 צפייה בגלריה
רמי כהן מגיע לישיבה
רמי כהן מגיע לישיבה
"יש לים חוזה גם לעונה הבאה". רמי כהן
(צילום: יאיר שגיא)
על הטענה שבין הצדדים יש הסכמה מהעבר שהפועל ת"א לא עומדת בה, אמר היו"ר: "הם כנראה מתכוונים לשיחה שהייתה בינינו שבה אמרתי לנציגיו שלא נעמוד בדרכו אם תגיע הצעה. כנראה שהיא פורשה לא נכון על ידם. לים יש חוזה בהפועל ת"א, ובו אין סעיף יציאה".
מהפועל ת"א נמסר בתגובה: "ים מדר הוא שחקן תחת חוזה מחייב בהפועל תל אביב עד סוף עונת 2021/22 ללא אפשרות יציאה. באופן טבעי, הפועל תל אביב מעוניינת בקיום החוזה במלואו ועד תומו. מיותר לציין שלו הייתה הפועל תל אביב מסכימה לשחרר את השחקן לפני תום עונת 2021/22, היה זה תמורת פיצוי ההולם את כישוריו של השחקן כפי שנהוג ומקובל בעולם הספורט. לו היה בידי נציגיו של ים הסכם לפיו הוא זכאי להשתחרר בחינם, מן הסתם שהם לא היו צריכים לפנות לבוררות. אנו מדגישים, שאין קשר בין המחלוקת על סכום השחרור של ים המנוהל ע"י נציגיו של השחקן לבין הפן המקצועי בו ים והקבוצה ימשיכו לעמוד ביחד בכל האתגרים העומדים בפנינו".