יאניס ספרופולוס זוכה להמון ביקורות העונה בעקבות היכולת הרעה של מכבי תל אביב ביורוליג והעובדה שהקבוצה נכשלה ולא הצליחה להעפיל לפלייאוף. אמש (שלישי) מאמן הצהובים הוכיח לכל המבקרים שהוא לא שכח לאמן, ועם תוכנית משחק טובה ומפתיעה סייע לקבוצתו לנצח בפעם השנייה העונה את ברצלונה, מוליכת הטבלה, 94:99 לאחר הארכה.
ספרופולוס ידע שנקודת התורפה של הספרדים היא ברכות של שלישיית הגבוהים שלהם, ניקולה מירוטיץ', ברנדון דייויס ופייר אוריולה, ובכל הזדמנות דרש מהגארדים להכניס את הכדור פנימה לאנטה ז'יז'יץ', כאשר הפורוורדים, דראגן בנדר, עומרי כספי ואנג'לו קלויארו תקפו גם כן את הטבעת.
4 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
ספרופולוס. לא שכח לאמן
(צילום: ראובן שוורץ)
בהגנה מכבי ת"א הכניה לברצלונה מלכודת, וגרמה לה להכניס את הכדור למירוטיץ', אוריולה או דייויס, וישר שלחה שמירה כפולה. ככה הכדור יצא בכל פעם מהידיים של ניק קלאתס, וכשהרכז של שרונאס יאסיקביצ'יוס לא בעניינים, קשה לקבוצתו לנצח. הספרדים גם איבדו לא מעט כדורים בעקבות השמירה הכפולה.
ברבע הרביעי, ובעיקר בהארכה, כששאראס סוף סוף עשה את ההתאמות וברצלונה כמעט וניצחה, ספרופולוס החזיר את השליטה לקו האחורי שלו, וכך אלייז'ה בראיינט וטיילר דורסי היו דומיננטיים יותר, וגם סקוטי ווילבקין, שלאורך רוב הדקות היה רע מאוד.
4 צפייה בגלריה
דראגן בנדר מול ניקולה מירוטיץ'
דראגן בנדר מול ניקולה מירוטיץ'
בנדר מול מירוטיץ'. הפורוורד של ברצלונה רך בהגנה
(צילום: ראובן שוורץ)
מעל כל שחקני מכבי ת"א בלט ז'יז'יץ', שקבע שלושה שיאי קריירה ביורוליג - 24 נקודות, 3 אסיסטים ומדד 33. הסנטר הקרואטי, שהגיע בקול תרועה למכבי ת"א, אבל אפשר לספור על כף יד אחת את משחקיו הטובים ביורוליג, הראה מדוע ניקולה וויצ'יץ' כל כך התעקש להחתימו בקיץ.
"לא הקשבתי לשמועות והביקורות שהיו עליי", אמר הקרואטי. "ניסיתי להישאר מפוקס על המשחק שלי. ידעתי שבשלב מסוים אכנס לכושר משחק ולאחרונה זה קרה. זה היה משחק גדול לא רק עבורי, אלא עבור כל הקבוצה. בכדורסל אתה לא יכול לנצח לבד. עליות וירידות יהיו לכולם. הפעם זה היה הלילה שלי, בפעם הבאה זה יהיה מישהו אחר".
4 צפייה בגלריה
ז'יז'יץ' מטביע
ז'יז'יץ' מטביע
ז'יז'יץ' מטביע
(צילום: ראובן שוורץ)
ז'יז'יץ' התייחס לעובדה שעכשיו אין לחץ עליו ועל חבריו לנצח מכיוון שהם כבר איבדו סיכוי להעפיל לפלייאוף: "אני לא רוצה להגיד שאין עלינו לחץ יותר. הפסדנו העונה כל כך הרבה משחקים בהפרש של עד חמש נקודות. היינו צריכים להיות הרבה יותר גבוה בטבלה. חשוב לנו עכשיו להראות את האופי שלנו ושאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה ביורוליג. ננסה לנצח כמה שיותר משחקים עד סיום העונה וליהנות".
במכבי ת"א ציינו את 3,000 האוהדים שהגיעו להתמודדות, לראשונה כמות יחסית גדולה במשחק יורוליג. "שיחקתי באירופה לפני שהגעתי ל-NBA ואני מכיר את האוהדים האירופיים, אבל אלה של מכבי ת"א אחרים. הם היו השחקן השישי שלנו ויש להם הרבה מניות בניצחון הזה", אמר ז'יז'יץ'.
4 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי ת"א
(צילום: ראובן שוורץ)
למכבי ת"א מחכה עוד לו"ז עמוס, כאשר היום יטוסו הצהובים לסרביה לקראת המשחק בחמישי מול הכוכב האדום בלגרד. עבור שתי הקבוצות שמדורגות בתחתית הטבלה מדובר במשחק לפרוטוקול בלבד, אבל הקבוצה הישראלית רוצה להמשיך במומנטום מהמשחקים מול ז'לגיריס וברצלונה ולרשום ניצחון שלישי ברציפות.