הגרלת המשחקים בליגת העל בכדורסל התקיימה היום (ראשון) לקראת עונת 2020/21 שתפתח ב-17 באוקטובר, וצפויה להסתיים ב-14 ביוני. לראשונה אחרי שנים רבות, שיטת הפיינל פור בוטלה וכל הפלייאוף ייערך בשיטת סדרות.
מכבי והפועל תל אביב ייפגשו כבר במחזור השני בהיכל מנורה מבטחים. הצהובים ישחקו נגד הפועל ירושלים במחזור ה-11 וכן ב-24. הדרבי של חיפה בין הפועל למכבי יתקיים במחזור העשירי. מחזיקת הגביע, הפועל ירושלים, תהיה חופשית במחזור הראשון.
3 צפייה בגלריה
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
פרנקל מגריל את שמה של מכבי תל אביב
(צילום: ראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
עדלי מרכוס
עדלי מרכוס
מנכ"ל המינהלת לשעבר ומכבי ת"א כיום, עדלי מרכוס
(צילום: ראובן שוורץ)
העונה יתקיימו 26 מחזורים, לאחר מכן הקבוצות יחולקו לבית עליון עם 6 קבוצות ובית תחתון עם 7 קבוצות. אל הפלייאוף יעלו כל 6 הקבוצות מהבית העליון ו-2 הקבוצות שיסיימו ראשונות בבית התחתון. רבע גמר הפלייאוף ייערך בשיטה של הטוב מחמישה משחקים, חצי הגמר הטוב משלושה וכך גם הגמר.
מאחר שבעונה הקרובה יהיו 13 קבוצות בליגה, בכל מחזור קבוצה אחת תהיה חופשית. בסיום העונה יירדו שתי האחרונות בבית התחתון לליגה הלאומית.
3 צפייה בגלריה
הגרלת המשחקים
הגרלת המשחקים
הגרלת המשחקים
(צילום: ראובן שוורץ)
יו"ר מינהלת הליגה, שמואל פרנקל אמר: "אני מצר על ההחלטה המתגבשת לסגר מלא, אבל אני חושב שהכדורסל והכדורגל חייבים להמשיך ולהיות משוחקים ומשודרים עבור האוהדים היושבים בבית. כפי שראיתם, כבר שלחתי מכתב למשרד הבריאות והספורט בבקשה להחריג את משחקי גביע ווינר סל והליגה במידה ויהיה סגר. כולי תקווה כי בסופו של דבר לא יהיה סגר - אני חושב שהסגר הוא טעות, באופן אישי - וגם אם כן, שכל הנוגעים בדבר יבינו כי זו תהיה טעות גדולה למנוע מהיושבים בסגר לראות כדורסל וכדורגל בשידור חי ואני מקווה שאכן נוחרג ונוכל לפתוח את הליגה כמתוכנן".