הנהלת היורוליג החליטה לסגור את שערי המפעל עם פרוץ נגיף הקורונה. אתמול (חמישי) לאחר קצת יותר מחצי שנה, מכבי תל אביב חזרה לשחק באירופה ופתחה את עונת 2020/21 ברגל ימין עם ניצחון 73:80 על אלבה ברלין. המשוכה הבאה: ביום חמישי מול צסק״א במוסקבה.

זה לא אותו דבר

בעונה החולפת הצהובים הצליחו לחזור לקדמת הבמה באירופה, התברגו במקומות הראשונים במפעל וההיכל חזר להיות המבצר המוכר והידוע. היציעים היו מפוצצים עד אפס מקום באלפי אוהדים לבושים בצהוב, שלא הפסיקו לשיר בסיום כל ניצחון ליאניס ספרופולוס. ועכשיו? כשעה לפני המשחק הרחובות המקבילים להיכל היו ריקים לחלוטין, במסדרונות שממה, ביציעים ריק מלבד חברי ההנהלה והאווירה עצובה. אפשר היה אפילו לראות בדקות הראשונות עד כמה זה משפיע מנטאלית על השחקנים. בסיום המשחק ספרופולוס לא שכח את האוהדים, ולקח את כל הקבוצה אל כיוון יציע 11 (איפה שיושב היציע המעודד בדרך כלל) כדי להודות לכל הקהל שצופה בהם מהבתים.
6 צפייה בגלריה
סנדי כהן ואנטה זיזיץ'
סנדי כהן ואנטה זיזיץ'
לבד בהיכל. כהן וז'יז'יץ'
(צילום: עוז מועלם)

בלי הכנה מספקת

אחרי הניצחון, דיברו בקבוצה הרבה על כך שלמעשה השחקנים לא עברו הכנה כמו בכל עונה. הרי בדרך כלל, הצהובים טסים לטורניר באירופה ומבינים מה החולשות והחוזקות שלהם מול קבוצות יורוליג. בגלל כל מצב הקורונה ובניית הסגל המאוחרת, אחרי שהעונה בליגת העל הסתיימה בשלב מאוחר יחסית, הם לא יכלו לערוך את המשחקים האלה והסתפקו במשחקי אימון בודדים מול הפועל חולון והפועל ת״א, כך שלקחו בחשבון שייקח זמן עד שהשחקנים ימצאו את השטף. אולי זה ההסבר למה שקרה ב-12 הדקות הראשונות, כשהאורחת כבר הספיקה לעלות ל-12 הפרש, עד שהצהובים התעשתו עם ריצת 2:25.
6 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
לקח להם זמן להתעורר
(צילום: עוז מועלם)

המחמאות לג'ונס וקלויארו

רוב הפידבקים החיוביים בסיום המשחק הגיעו לשני שחקנים עיקריים - הראשון הרכש החדש כריס ג׳ונס, שערך את טבילת האש הראשונה שלו ביורוליג וסיים אותה עם 12 נקודות ו-7 אסיסטים. השני - אנג׳לו קלויארו, שסיים את הערב עם 18 נקודות (5/5 מה-2 ו-5/5 מהעונשין) בתוספת ל-4 ריבאונדים, 2 אסיסטים ו-3 חטיפות. כזכור, בעונה שעברה קלויארו כמעט נשלח לחפש קבוצה אחרת אחרי שהצוות המקצועי לא הצליח למצוא לו מספיק דקות משחק העקבות הצטרפותו של עומרי כספי, אך בעקבות פציעתו נשאר בסגל.
6 צפייה בגלריה
כריס ג'ונס מתלהב בהיכל
כריס ג'ונס מתלהב בהיכל
כריס ג'ונס מתלהב בהיכל
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
אנג'לו קלויארו
אנג'לו קלויארו
המחמאות אליו. אנג'לו קלויארו
(צילום: עוז מועלם)
״אני מאוד אוהב את אנג׳לו״, הודה ספרופולוס בסיום. ״האמת שאני אוהב את כל השחקנים שלי, אני כמו אבא שלהם. כשהחתמנו את עומרי בעונה שעברה אמרתי לקלויארו שאני רוצה לשחרר אותו כי פחדתי שלא אמצא לו דקות משחק. בסופו של דבר הוא נשאר והתעלה מאוד. אחת הדרישות שלי מההנהלה הייתה לשמור אותו בקבוצה. הוא פייטר, תמיד כאן כדי לדחוף את השחקנים, מקריב מעצמו, הוא אחד מהשחקנים החשובים שלנו. אני מאוד מרוצה גם מההופעה של ג׳ונס, הוא הראה שהוא שחקן יורוליג ושהוא ראוי לצ׳אנס שהוא מקבל״.
6 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
אבא יאניס. גאה בשחקנים שלו
(צילום: עוז מועלם)

החולשות

עוד לפני תחילת העונה דובר רבות על החולשה של הצהובים בקו הקדמי, ואתמול אפשר היה לראות את זה על הפרקט ולא רק על הנייר. אותלו האנטר בגיל 34 לא יכול לבד, למרות שרשם משחק טוב עם 12 נקודות ו-6 ריבאונדים. דראגן בנדר עדיין לא הספיק להתאקלם ולא ברור אם יוכל לתת את אותה התפוקה ההגנתית של קווינסי אייסי. עוז בלייזר קיבל מקום בחמישייה במשחק הראשון שלו בקריירה ביורוליג, אבל לא השפיע לטובה או לרעה.
ואנטה ז׳יז׳יץ'? סיים בתפוקה שולית עם 6 נקודות (2/3 מה-2) ו-3 ריבאונדים, הסתבך בעבירות ואיבד חמישה כדורים. ״לא הצלחנו לנצל את אנטה יותר מדי״, אמר ספרופולוס. ״וגם בנדר עשה רק שלושה אימונים אז לא רציתי לתת לו יותר מדי דקות. אנחנו יודעים שיש לשניהם את האיכות. צריך להבין שהם לא שיחקו במשך שבעה חודשים, לא פשוט לגבוהים להיכנס לקצב, לגארדים יותר קל״.
6 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
צריך עוד קצת זמן. אנטה ז'יז'יץ'
(צילום: עוז מועלם)

הספסל

בין אלה שישבו בצד, אפשר היה לראות את שרשרת הפצועים - עומרי כספי, יובל זוסמן וג׳ון דיברתולומיאו, כזכר למכת הפציעות שספגה הקבוצה בעונה החולפת. חזרתם מאוד קריטית עבור הצהובים לקראת החודש שמחכה לה עם מפגשים מול צסק״א, פנרבחצ׳ה ואנדולו אפס, אבל בקבוצה מעדיפים שלא לסכן אותם. ההערכה כרגע עומדת על כך ששלושתם יחזרו להתאמן ואפילו לשחק עד סוף חודש נובמבר, כל אחד בזמנו, מה שיאלץ עד אז את הקבוצה להתמודד עם עשרה שחקנים בלבד.