כמה שעות אחרי שדאיניוס אדומייטיס מונה למאמנה החדש של הפועל ירושלים, הליטאי הוצג היום (חמישי) בפיס ארנה במסיבת עיתונאים מיוחדת.
אדומייטיס מחליף, כידוע, את עודד קטש שמילא את התפקיד בשלוש השנים האחרונות ועזב לפנאתינייקוס. הוא חתם עד לסיום העונה, עם אופציה לאחת נוספת.
3 צפייה בגלריה
דאיניוס אדומייטיס
דאיניוס אדומייטיס
דאיניוס אדומייטיס
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
דאיניוס אדומייטיס
דאיניוס אדומייטיס
"שמח להגיע לישראל"
(צילום: עוז מועלם)
"אני חושב שזו התחלה טובה. אני קודם כל רוצה להודות לעודד קטש, שמתחיל משהו חדש. מאחל לו ולקבוצתו את הטוב ביותר", פתח הליטאי בן ה-47 את מסיבת העיתונאים. "זו הזדמנות טובה בשבילי להודות לאנשים במועדון. אני באמת שמח שאני פה. ובשבילי זה כבוד גדול להיות מאמן הפועל ירושלים".
"אני מקווה לעשות את האווירה בארנה שמחה", המשיך. "מקווה לפגוש את האוהדים בקרוב, אבל הסיטואציה העולמית לא ממש מאפשרת". באשר למטרות הקבוצה העונה, הוסיף: "כולם בקבוצה משחקים להשיג כדי להשיג את המטרות והתארים האפשריים. אנחנו צריכים לעשות את המקסימום, ולתת מאה אחוז. המנטליות שלי היא לא להסתכל יותר מדי קדימה, אלא כל משחק בעתו. מאוד חשוב לנו לנצח את המשחק נגד לימוז', אבל קודם יש את המשחק ביום ראשון בליגה הבלקנית".
המאמן הוסיף שבגלל הסיטואציה הנוכחית וההגעה שלו באמצע העונה, הוא לא מתכנן שינויים רבים בקרוב: "אני לא מתכנן להתחיל מהפכה ולשחק בצורה שונה לגמרי. נמשיך לשמור על מה שיש לקבוצה כרגע, אבל בצעדים קטנים אתן לקבוצה את הטאצ' שלי. בטח שזה אתגר, אבל אני אוהב את זה. זאת לא דרך קלה, אבל הקבוצה טובה, זה הדבר הכי חשוב. הם משחקים כדורסל טוב ומשחקים הרבה זמן יחד. אני חושב שלפי מה שאני רואה עכשיו כולם נכונים לעזור לי ואני אוהב את זה. צעד אחרי צעד נבין איך הרעיונות של כולנו משתלבים יחד".
3 צפייה בגלריה
דאיניוס אדומייטיס
דאיניוס אדומייטיס
מרוצה מהדינמיקה הקבוצתית
(צילום: עוז מועלם)
אדומייטיס לא החסיר גם מחמאות לישראל: "זו אחת המדינות היפות. שיחקתי כאן הרבה פעמים ביורוליג בתל אביב, ובירושלים, וגם מול קבוצות יותר קטנות. אני זוכר את המדינה לטובה כי האנשים נהדרים ונחמדים. המשפחה שלי הייתה פה, הבנות נהנו פה כל פעם. אני באמת שמח להיות פה, אוהב את המדינה הזאת".
אדומייטיס אימן בשתי העונות האחרונות את ריטאס וילנה. בעברו אימן את נבחרת ליטא במשך שלוש שנים. הוא החל את קריירת האימון שלו ב-2009, והפועל ירושלים היא הקבוצה השנייה שהוא מאמן מחוץ למולדתו, לאחר שאימן בפולין בין 2010-2012. את הבכורה שלו בישראל יערוך כבר ביום ראשון הקרוב, נגד מכבי ראשון לציון במסגרת הליגה הבלקנית.