כשג׳רמי פארגו עזב את מכבי תל אביב בסיום עונת 2018/19 אף אחד לא האמין שהוא יחזור לקדנציה רביעית בישראל. לפני ארבעה חודשים, כשערך שלושה משחקים מוצלחים בגולדן סטייט מה-NBA, זה נראה עוד רחוק יותר. אף אחד לא האמין שהוא ישוב ארצה, ועוד למדים האדומים של הפועל ירושלים. אבל כבר למדנו שבתקופת הקורונה הכול יכול לקרות.
הפועל ירושלים נקלעה למצב בעייתי כשאחד מהשחקנים הטובים ביותר שלה העונה, ג׳ייקובן בראון שכמעט סיים את תקופת הבידוד בארץ, החליט לעזוב בחזרה לארה״ב בשל סיבות אישיות, כדי לשהות לצד משפחתו. עזיבתו, לצד אי חזרתו של שלווין מאק אחרי ההחלטה לחדש את העונה, יצרו חור עמוק בקו האחורי של הסגל של עודד קטש.
6 צפייה בגלריה
פארגו מוצג בהפועל ירושלים
פארגו מוצג בהפועל ירושלים
חוזר ארצה - לאדומים. פארגו
(צילום: הפועל ירושלים)
כשבהפועל ירושלים הבינו שהבעיה האישית של בראון לא תיפתר מרחוק והוא יצטרך לעזוב את הקבוצה, השם הראשון שעלה בצוות המקצועי היה זה של פארגו. עוד 2-3 שחקנים רלוונטים עמדו בקנה, אבל ההתמקדות בהחתמתו של אקס מכבי ת"א הובילה לסגירה מהירה יחסית של העסקה, והסכמה של שני הצדדים שהחוזה ייחתם לתקופה של חודשיים בהם ירוויח כ-60 אלף דולר.

צחוקים עם סטף קרי, מחמאות מסטיב קר

אבל באמת, מי האמין לפני ארבעה חודשים שפארגו ינחת ביוני בארץ הקודש? ב-8 בפברואר הרכז בן ה-33 הפתיע כשהשיג חוזה לעשרה ימים במדי גולדן סטייט. עוד באותו יום הוא שיחק מול הלייקרס, הופעת בכורה בליגה אחרי הפסקה שלך שש שנים ו-316 ימים - הפער השישי באורכו בתולדות הליגה בין שתי הופעות של שחקן. עד פגרת הקורונה הוא הספיק להוסיף הופעה טובה מאוד מול פיניקס, עם 15 נקודות בהפסד 112:106. פארגו השלים שלושה משחקים במועדון, בהם תרם 8.3 נקודות ו-2.7 אסיסטים לערב - וזכה לאהבה מכל עבר, כולל מהכוכבים הגדולים כמו סטף קרי ודריימונד גרין.
6 צפייה בגלריה
ג'רמי פארגו סטף קרי גולדן סטייט
ג'רמי פארגו סטף קרי גולדן סטייט
וכן, היו גם דחקות עם סטף קרי
(צילום: gettyimages)

6 צפייה בגלריה
ג'רמי פארגו
ג'רמי פארגו
מחמאות מסטיב קר. פארגו במדי הווריורס
(צילום: AP)
"אתה צופה בו משחק והוא פשוט מתאים", החמיא לו מאמן הווריורס, סטיב קר, בכתבה נרחבת ב"סן פרנסיסקו כרוניקל". "הוא שחקן NBA וטוב לראות אותו על הפרקט. אני שמח שנתנו לו את ההזדמנות, אבל הוא הרוויח אותה ביושר".
פארגו, מסתבר, כבר היה אז בדרך לנמל התעופה יחד עם עם סנטה קרוז מליגת הפיתוח (קבוצת הבת של הווריורס) בדרך למשחק ופתאום קיבל את הטלפון המבשר לו שגולדן סטייט החתימה אותו לעשרה ימים. "הוא היה בהלם כי הרגיש שהשיא כבר מאחוריו. הוא חשב שהוא ישחק שם עד יום הפרישה", נכתב.
הסיבה הראשונית לבחירה בפארגו היא היכרותו המוקדמת של קטש עם הרכז. כפי שכבר הזכיר אתמול פארגו בהודעת המועדון עם החתמתו כשאמר: ״אני מחכה לשיתוף הפעולה עם עודד קטש, שהיה מי שנתן לי את ההזדמנות הראשונה אחרי הקולג׳. יש לנו יחסים קרובים עד היום". פארגו שיחק תחתיו ב-2010 כשהשניים זכו באליפות עם גלבוע/גליל.
6 צפייה בגלריה
קטש עצבני
קטש עצבני
קטש. ההיכרות תעזור
(צילום: עוז מועלם)
הסיבה השנייה היא ההתאמה המקצועית: קטש חיפש אחר שחקן פיק-אנד-רול שמכיר את השיטה שלו ויכול להתאים את עצמו בטווח הקצר. העובדה שפארגו מכיר את ישראל הייתה הבונוס שאיפשר להתמודד עם בעיית הזמן הקצר שנותר לחידוש העונה. פארגו יצטרך להיכנס לבידוד של שבועיים מהרגע שינחת בארץ מחר (שישי) יערוך אימונים מבודדים ורק לאחר מכן יצטרף לקבוצה בסביבות ה-20 ביוני - התאריך בו מתחדשת העונה.

ירושלים בונה על העלבון והזעם

בצד המנטלי, גם ההיכרות הקודמת של פארגו עם היריבות הגדולה בין מכבי ת״א להפועל ירושלים וההבנה של חשיבות המשחקים בין השתיים שיחקו תפריד - בטח ובטח כשהרכז סוחב מטען כבד אחרי הקדנציה האחרונה שלו במועדון הצהוב. בירושלים בונים על מוטיבציה ודריכות מוגברת שלו במפגשים מול היריבה הגדולה, לאור הצלילים הצורמים שליוו את העונה הקודמת שלו בהיכל מנורה מבטחים ואת האופן בו היא הסתיימה מבחינתו.
6 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
ספרופולוס. פארגו לא הסתדר איתו
(צילום: ראובן שוורץ)
פארגו נפצע בגבו בתחילת העונה הקודמת, עוד לפני שעונת היורוליג של 2018/19 יצאה לדרך. זה היה באימון הקליעות לפני המשחק הראשון של העונה ביורוליג מול פנאתינייקוס. מאותו רגע הוא לא שיחק לתקופה של שלושה חודשים. באמצע ינואר הוא חזר לפעילות אבל אז התברר שישנה בעיה חדשה ובלתי צפויה על הפרק: היחסים הרעועים עם מאמנו, יאניס ספרופולוס. מצד אחד, המאמן היווני לא נתן לו את הקרדיט שהוא היה רגיל לקבל במדי הצהובים. מצד שני התגובה של הרכז לסיטואציה הזו הייתה בכך שהוא הוריד את רמת האנרגיות וההשקעה שלו, דבר שהעמיק עוד יותר את המשבר בין השניים וגרם לכך שהוא קיבל רק ארבע דקות בפלייאוף. העובדה שלמשחק האליפות הוא כלל לא נרשם בוודאי לא שיפרה את המצב.
בהפועל ירושלים לא באמת יודעים איזה פארגו בדיוק הם מקבלים. קשה לשער באיזה כושר יגיע השחקן בן ה-34 שמגיע אחרי תקופה שבה לא שיחק והתאמן בעקבות פגרת הקורונה. במועדון שואבים אופטימיות מהממוצעים שלו לפני הפסקת המשחקים בארצות הברית בסנטה קרוז ווריורס מליגת הפיתוח של ה-NBA, בה העמיד ממוצעים של 17.2 נקודות, 6 אסיסטים ו-4 ריבאונדים ב-31.4 דקות.
6 צפייה בגלריה
ג'רמי פארגו קולע
ג'רמי פארגו קולע
פארגו בפעולה בימים הצהובים. "לא סולח"
(צילום: יאיר שגיא)
בירושלים כגם בונים על המשפט שמאפיין את פארגו בצורה הטובה ביותר לפי מקורביו: "הוא לא שוכח ולא סולח". בפעם האחרונה שהוא חזר לארץ לקראת סוף העונה בחודש אפריל 2018 זה הסתיים באליפות של מכבי תל אביב. אולי הפעם הוא ישחזר את ההישג במדי הפועל ירושלים?