עמרי כספי מצטרף למאבק נגד הבידוד. הישראלי הבכיר בליגת העל הוציא הודעה רשמית בה הוא מותח ביקורת חריפה על ההחלטה לחייב את שחקני הכדורסל להישאר בבידוד עד סיום העונה וכינה את ההחלטה "לא אנושית".
אני בא ממקום של קפטן נבחרת ישראל ומקווה שדעתי ודעת חלק מהשחקנים תילקח ברצינות שבה אנחנו מכבדים את הליגה והמקצוע שלנו", כתב כספי.
2 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
כספי באימון מכבי
(צילום: עוז מועלם)
בפתח דבריו אמר כספי כי דיבר עם אנשי המינהלת ומשרד הבריאות באופן אישי על ההכרח לנהל שיח מכבד, אך בהמשך ההודעה אמר דברים תקיפים. "דיברתי בכמה פורומים על חשיבות החזרה לשיגרה. השחקנים פה בכדי לשחק כדורסל ומוכנים לעשות הכל כדי שהכדורסל יחזור, אך ישנן שתי בעיות אקוטיות שצריך לפתור".
הבעיה הראשונה אותה הציג כספי היא הבידוד אותו דורשים מהשחקנים לקיים: "ספורטאים נמצאים תחת לחץ בלתי רגיל, לצפות מהם להיות בבידוד מוחלט במיוחד היום שהשיח של בריאות נפשית ומנטלית מתקדם זו דרישה שערורייתית". הבעיה השנייה אותה העלה היא העובדה שהמינהלת לא מתכוונת לערוך בדיקות שבועיות לשחקנים ותסתמך על הבידוד כמונע הדבקה: "הדרישה לעבור חודשיים מלאים ללא בדיקות היא אבסורדית".
בסיום דבריו התייחס כספי לטענה שהדגיש כי הוא מקווה שהיא אינה נכונה, ולפיה קבוצות אומרת ש"במידה ולשחקן מסוים התנאים הללו לא מתאימים הוא מוזמן לעזוב ונביא שחקן אחר", הוא הדגיש שמילים מהסוג הזה מזכירות לו טענות של "משטרים אפלים".
2 צפייה בגלריה
עומרי כספי ביציע
עומרי כספי ביציע
עמרי כספי ביציע
(צילום: ראובן שוורץ)
מוקדם יותר היום הוציאה מכבי תל אביב הודעה שמפצירה בשחקנים לשמור על כללי מתווה החזרה, לאחר שברשתות החברתיות הופצה תמונה של שחקני הקבוצה סנדי כהן ואנג'לו קלויארו ושל מאמן הכושר ברק שוורץ, בה הם נראים, לכאורה אתמול בערב, ברחוב בתל אביב - אף שהיו אמורים להיוד בבידוד מאז ה-1 ביוני (מועד חזרת הקבוצות לאימונים מלאים).

במינהלת שוקלים לקנוס את כספי

התגובות לתמונת שחקני מכבי ודבריו של כספי לא איחרו להגיע. במינהלת כעסו על ההודעה ובודקים את האפשרות לקנוס אותו בעקבותיה.
גם בקרב שחקני הליגה לא כולם מסכימים עם העמדה אותה הוא הציג ועם התנהלות שחקני מכבי תל אביב. אחד מהם אמר: "שחקנים מתלוננים שלא עושים בדיקות ואז יוצאים לבלות. איך זה הגיוני? מעניין שרק שחקני מכבי מתלוננים כל היום ואז יוצאים מהבית".
השחקן מתח ביקורת על חוסר האחריות של מפירי ההנחיות: "כל מי שמפר את ההנחיות מסכן את הבריאות של כולם, לא רק את הבריאות שלו. יש כאן שחקנים שנשמעים להוראות ויש כאלה שעושים מה שהם רוצים למרות שהודיעו על הנושא מאה פעם. אף אחד לא הכריח אף שחקן לחזור לכאן, כולם ידעו מראש באיזה תנאים הם חוזרים וברגע ששחקן נחת כאן, או הסכים לשחק בתנאים האלה, הוא צריך לכבד אותם".
לאחר שנודעה התגובה הנשקלת במינהלת, חברו לקבוצה של כספי סקוטי ווילבקין הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "אז עכשיו אסור לשחקן גם להגיד מה דעתו? כולנו צריכים לשתוק ולשחק? אתם יוצאים עכשיו נגד השחקן הישראלי הכי גדול בהיסטוריה".