אחרי שנה עם יציעים ריקים ואווירה רדומה במגרשים, הקהל חזר הערב (ראשון) רשמית לאולמות הכדורסל. הספתח נרשם ב-68:69 הדרמטי של מכבי אשדוד על מכבי עירוני ר"ג, במשחק שפתח את המחזור ה-14 בליגת העל לנשים. ממחר גם בחלק ממשחקי ליגת העל לגברים הקהל ישוב ליציעים - במתכונן מצומצמת כמובן.
כזכור, קבינט הקורונה אישר בתחילת השבוע שעבר כניסה מצומצמת של קהל החל מהיום, כשלפי המתווה יש אישור ל-300 איש באולמות סגורים ו-500 באצטדיונים. באשדוד הוכנסו כמה עשרות בודדות, כשכל אוהד שהגיע למגרש חויב להציג תעודת זהות ואיתה תעודת מתחסן או מחלים.
3 צפייה בגלריה
לראשונה מאז תחילת הקורונה: אוהדים ביציעי אשדוד
לראשונה מאז תחילת הקורונה: אוהדים ביציעי אשדוד
לראשונה מאז תחילת הקורונה: אוהדים ביציעי אשדוד
(צילום: באדיבות מינהלת הנשים בכדורסל)
3 צפייה בגלריה
פיטרסון מול היידמן
פיטרסון מול היידמן
פיטרסון מול היידמן
(צילום: באדיבות מינהלת הנשים בכדורסל)
סל של אלכס הארדן, פחות משתי דקות לסיום העלה את ר"ג ל-66:68, אבל עד הסיום האלופה לא הצליחה לקלוע נקודות. קאדיג'ה קייב השוותה ונקודת עונשין של דניאל אדאמס, 17 שניות לבאזר הכריעה את ההתמודדות. בהתקפה הבאה, קיילה הייסמן החטיאה את ההזדמנות האחרונה למהפך.
קלעו לאשדוד: אדאמס 30 (15 ריבאונדים), פטרסון 15, קייב 8, דיין 6, פורביס 4, זליבנסקי ודנן 3 כ"א. לר"ג: הארדן והיידמן 18 כ"א, רוטברג 13, היילסמן 12, לב 5, שה 2.
3 צפייה בגלריה
עדן רוטברג
עדן רוטברג
הפסד דרמטי. רוטברג
(צילום: באדיבות מינהלת הנשים בכדורסל)
המחזור יושלם מחר (שני, 19:00): מכבי רעננה - בנות הרצליה, אליצור רמלה - מכבי חיפה, רמת השרון - אליצור חולון, הפועל ראשל"צ - הפועל פ"ת.

אז איך המתווה להכנסת הקהל עובד?

  • לאולמות הכדורסל יוכלו להיכנס בעלי תפקידים של הקבוצות, אנשי תפעול, שופטים, תקשורת ו-300 אוהדים (גם באולמות גדולים של מעל ל-11 אלף מקומות ישיבה כמו אלו של הפועל ירושלים ומכבי ת"א יוכלו להכניס רק 300).
  • הקבוצות בעצמן יחליטו על בחירת אותם אוהדים שייכנסו לכל משחק, בזמן שמתגבשת הצעה ליצור רשימה מסודרת של כל האוהדים שרוצים להיכנס למשחקים ולקיים הגרלה בכל משחק ביתי.
  • חל איסור מוחלט על פתיחת קופות, כך שהכרטיסים יוכלו להימכר רק דרך האינטרנט.
  • כל אוהד שיגיע למגרש חייב להציג תעודת זהות ואיתה תעודת מתחסן או מחלים, לא תתאפשר כניסה ללא שתי התעודות ביחד.
  • כל קבוצה צריכה להיות אחראית על מינוי אחראי קורונה ו-6 סדרנים לפחות בתוך המגרש. לגבי המימון, כמו בכל שנה משרד הספורט משתתף בסיום העונה בעלויות האבטחה ועל פי דוח פירוט ההוצאות של כל קבוצה.
  • ילדים בעיקרון לא יוכלו להיכנס מאחר והם לא יכולים להתחסן, אך ילד שמחזיק בתעודת מחלים יוכל להיכנס ללא קשר לגילו.
  • אם בעבר כל קבוצה מארחת הייתה צריכה להעביר 10 אחוז מהכרטיסים לקבוצה האורחת, הפעם כל 300 האוהדים יהיו של הקבוצה המארחת, ללא קהל של האורחת.