הסיכויים של מכבי ת"א לעלות לפלייאוף היורוליג קטנים, והניצחון אתמול (72:84) על ולנסיה לא ממש שינה הרבה מהבחינה הזו. מכיוון שעל מנת לחולל נס חייבים עדיין הצהובים לנצח בכל המשחקים שנותרו להם.
בעקבות המצב, השחקנים של יאניס ספרופולוס הגיעו אתמול להיכל ללא לחץ, דבר שעזר להם בקבלת ההחלטות ובאנרגיות. במועדון קיוו לא להידרדר לתחתית הטבלה כדי לא להיכנס למשבר שייגרר גם לזירה המקומית. ביום ראשון מחכה לצהובים דרבי מול הפועל תל אביב.
4 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
מכבי ת"א לא הייתה לחוצה הפעם
(צילום: אורן אהרוני)
עומרי כספי פתח בחמישייה בפעם השלישית העונה ונראה מאוד מרוצה מכך שסיים את המחצית הראשונה עם 9 נקודות ואת הערב עם 14 נקודות ו-5 ריבאונדים. הבעיה העיקרית שלו היא חלוקת הדקות בעקבות הפציעה בברך, שהשביתה אותו לשנה שלמה. בכל משחק בו מצליח כספי לצבור ביטחון ונכנס לקצב הוא נאלץ לרדת לספסל.
"כולם מבינים עד כמה החיסרון של עומרי היה גדול", אמר ספרופולוס במסיבת העיתונאים. "הפציעה שלו והמחלה שלו (היעדרות נוספת של חודש וחצי בשל וירוס בבטן) שהשביתו אותו פגעו ברוטציה שלנו. יש לו איכות וניסיון, חשוב מאוד שהוא ימשיך ככה".
4 צפייה בגלריה
עומרי כספי
עומרי כספי
עומרי כספי. ספרופולוס: "האיכות והניסיון שלו חשובים"
(צילום: אורן אהרוני)
מי שנראה מבואס על הספסל היה סקוטי ווילבקין. במשחק האחרון מול צסק״א הוא הסתפק ב-8 נקודות, הפעם הוא כבר ירד לאפס נקודות, אך בשונה מהפעמים הקודמות בהן הציג משחק רע, הפעם ספרופולוס זיהה את הסיטואציה והוריד אותו לספסל ב-15 הדקות האחרונות.
בסך הכל קיבל אתמול ווילבקין 12 דקות וחצי, דבר שלא אופייני לכוכב הקבוצה. מי שתפסו את מקומו היו כריס ג׳ונס (14 נקודות) וג׳ון דיברתולומיאו, שהציג יכולת טובה בהגנה. ״רציתי לשחק עם השחקנים שנמצאים בכושר משחק טוב יותר", הסביר המאמן היווני. "אני מנסה להשתמש בכל השחקנים, וראיתי מי מהשחקנים נמצא בכושר טוב יותר, אז הלכתי איתו".
4 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
"ראיתי מי נמצא בכושר - והלכתי איתו". ספרופולוס
(צילום: אורן אהרוני)
ג׳ונס התייחס לכך ששיחק יותר מ-22 דקות, בשונה ממשחקים קודמים העונה: ״לא הייתי מופתע, אני צריך להיות מוכן כשקוראים לי וניצלתי את זה הפעם. אני לא חושב על הדקות שלי, אני שחקן בתוך קבוצה״.
למרות הניצחון, במכבי תל אביב מבינים שהסוף שלהם במפעל העונה קרוב מתמיד, במיוחד כשנשארו להם מפגשים עם אנדולו אפס, זניט וברצלונה המדורגות בצמרת, אך לא רוצים להוריד את הראש ולשחק ללא מטרה. במועדון לא מעוניינים להתבזות ברצף הפסדים ובשל כך מנסים לצבור ניצחונות ובעיקר מקווים לנס. בשבוע האחרון הזכירו בקבוצה את הניסים שהתרחשו בעבר - בבדאלונה ובמילאנו.
4 צפייה בגלריה
כריס ג'ונס
כריס ג'ונס
"לא חושב על הדקות שלי". כריס ג'ונס
(צילום: אורן אהרוני)
"אנחנו עושים את הדברים הכי טוב כקבוצה", התייחס לכך דיברתולומיאו. ״אנחנו לא מסתכלים על הפלייאוף בכלל, רק מנסים לגדול ביחד. ניקח כל משחק כגמר ונעשה הכי טוב שאנחנו יכולים".