מכבי תל אביב הוכיחה שהיא עדיין מספר 1 בכדורסל הישראלי כשהביסה הערב (חמישי) 80:101 את הפועל ירושלים ועלתה על חשבונה למקום הראשון בטבלה. מאמן הצהובים יאניס ספרופולוס היה אמנם מרוצה מהיכולת של שחקנים, אבל הכניס את הניצחון הזה לפרופורציה.
"אני לא מאמין שזו הצהרה, זו עונה ארוכה, יש עוד הרבה משחקים לשחק", אמר היווני. "תלוי איך תופסים את הקבוצה השנייה, ואיך אתה. שיחקנו משחק טוב, זה הכל. אנחנו לא ננתח את זה יותר מדי".
2 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס ואנג'לו קלויארו
יאניס ספרופולוס ואנג'לו קלויארו
הכניס לפרופורציות. יאניס ספרופולוס ואנג'לו קלויארו
(צילום: עוז מועלם)
ספרופולוס המשיך: "בצורה שניגשנו למשחק הראינו שלמרות שזה משחק בק-טו-בק, אחרי משחק קשה ביורוליג, אנחנו יודעים לבוא ולשחק קבוצתי עם הנעת כדור חכמה בהתקפה, משחק הגנתי טוב. בירכתי את השחקנים על הריכוז שלהם במשחק הזה. אני חושב שבצורה ששיחקנו אחרי הרבע הראשון, הרמנו את היכולת ההגנתית, פתחנו פער דו-ספרתי, זה המשיך במחצית השנייה, והגיע לנו לנצח ב-100 אחוז. צריכים ליהנות מהניצחון, ולהיות מוכנים להמשך.
על היכולת הטובה של ז'יז'יץ': "אנחנו משחקים טוב לאחרונה גם ביורוליג, ז'יז'יץ' היה טוב מאוד גם נגד זניט, הוא היה בירידה אבל הוא עכשיו שוב בעלייה. אנחנו רוצים להשתמש בו, דראגן בחודש האחרון נראה אחרת לחלוטין, עומרי הוא גם פקטור. יש לנו יותר שחקנים שמוכנים לשחק, עשינו התקדמות כזאת גם ביורוליג, ונשחק אפילו טוב יותר".
"אני אדבר עם הרופאים על עומרי, הוא מוכן לשחק, אנחנו שמחים שהוא חזר, האישיות שלו חשובה בשבילנו, הוא יהיה טוב יותר ככל שהוא ימשיך, ככל שהוא ישחק, אני שמח שהוא חזר ושזוס חזר ושג'ון חזר, שהם היו חלק מהרוטציה ועוזרים לקבוצה. זה חשוב מאוד"
2 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ
אנטה ז'יז'יץ
"הוא בעלייה". ספרופולוס על אנטה ז'יז'יץ'
(צילום: עוז מועלם)
עודד קטש: "זה משחק שני שלנו שהגנתית לא עשינו עבודה מספיק טובה, לא היינו מספיק אגרסיביים. חשבתי שבמשחק השני נגד איגוקאה, שהיא קבוצה טובה, מצאנו את הכימיה שלנו, הייתה ירידת מתח עם החזרה לארץ. אני אחראי לזה ואנחנו צריכים לברר את זה, דברים שהיו לנו ברורים פחות מבוצעים, אולי זה צירוף של שחקנים, אולי מיעוט אימונים, משהו בתיאום ההגנתי שלנו לא עבד".
"באנו עם תוכנית משחק שהיינו מוכנים לחיות עם שלשות מסוימות, אבל לא עשינו את זה מספיק טוב. הפסדנו במשחק הגנתית, לא משחק גדול שלנו התקפית, אבל היינו שם מספיק כדי לעשות תוצאה יותר טובה"
"אני מקווה שהפציעה של תמיר לא כל כך חמורה, זו משאלת לב. כולם יודעים כמה הוא חשוב לנו, אין לנו ודאות לגבי ג'ייקובן לקראת השבוע הבא והחשוב שיש לנו".
"רוב הנקודות שקלענו כן היו מהיתרונות שלנו. כשאתה בא לשחק נגד מכבי תל אביב יש להם יכולות, חסרונו של האנטר היה משמעותי, אבל ז'יז'יץ' הוא נוכחות, יצר לנו הרבה בעיות. העניין היה בדרך שבה שמרנו".