במכבי תל אביב נשמו אמש (חמישי)לרווחה אחרי הניצחון 76:81 על הכוכב האדום בלגרד שקטע רצף של שלושה הפסדים והזכיר לצהובים את הקלישאה הידועה שכדורסל משחקים במשך ארבעים דקות.
שחקניו של יאניס ספרופולוס כבר עלו ל-13 הפרש ברבע השלישי, אבל שוב הלחיצו את עצמם ואיפשרו לאורחת לחזור למשחק ולעלות ליתרון 69:70 כשנותרו ארבע דקות לסיום. מי שאפשר להגיד הציל את המשחק ואת הצהובים מעוד הפסד מביך בשניות האחרונות היה אלייז׳ה בראיינט שתפר שלוש שלשות רצופות ובאופן כללי היה אחראי על 14 מתוך 17 הנקודות של הצהובים בדקות האחרונות.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חוגגים סל של ווילבקין
שחקני מכבי חוגגים סל של ווילבקין
הביאו עוד ניצחון
(צילום: אורן אהרוני)
"ניצחנו בסיום כי שינינו כמה מהלכים והייתה לנו הגנה טובה", אמר יאניס ספרופולוס בסיום, "גם בהתקפה היינו יותר רגועים, שיחקנו חכם ובסוף גם קיבלנו את ההחלטות הנכונות".
הצהובים קיבלו לסגל ביורוליג את ג׳ון דיברתולומיאו ועומרי כספי. השניים קיבלו פחות מעשר דקות כחלק מההחלטה של הצוות המקצועי עם הצוות הרפואי על מנת להחזירם לקצב משחק בהדרגה, אבל עזרו לספרופולוס לפתור את בעיית הרוטציה הקצרה. מי שעוד צפוי לחזור לשחק בשבוע הבא הוא יובל זוסמן שנעדר מאז חודש יולי האחרון.
"ידענו לגמור את המשחק כי שיחקנו יותר נכון בסוף", אמר דיברתולומאו, "אני מקווה שנוכל להמשיך לנצח, זה עדיין משחק אחד אבל אנחנו משחקים טוב יותר במשחקים האחרונים"
2 צפייה בגלריה
ז'יז'יץ' במאבק על הריבאונד
ז'יז'יץ' במאבק על הריבאונד
ז'יז'יץ', הצהובים מאוכזבים ממנו
(צילום: אורן אהרוני)
למרות הניצחון, יש כמה נקודות מדאיגות, בעיקר אצל לא מעט שחקנים שלא מצליחים לתת את התפוקה הדרושה. זה מתחיל מאנג'לו קלויארו וטיילר דורסי שמציגים בתקופה האחרונה חוסר יציבות התקפית מה שמעורר הרבה סימני דאגה, בעיקר אצל דורסי שרשם בארבעת המשחקים האחרונים ממוצע של 3.7 נקודות. ושני הגבוהים שאמורים להיות העוגן ההגנתי של הקבוצה באירופה, דראגן בנדר ואנטה ז׳יז׳יץ׳ ששוב חזרו ליכולת הנוראית שלהם התקפית והגנתית, בזמן ששוב ספרופולוס העדיף בדקות המכריעות את האנטר במקומו של ז׳יז׳יץ'. אגב, בסוף החודש בנדר אמור לסיים את חוזהו הזמני, כשעדיין לא ברור מה החליטו בקבוצה לגביו, כמו גם השחקן שחתם על חוזה זמני של שלושה חודשים כדי לחזור ל-NBA.
לצהובים אין הרבה זמן למנוחה כשעוד מחכה להם שבוע ארוך ועמוס. כבר מחר (20:00) הם יתארחו בהיכל הטוטו מול הפועל חולון, לאחר מכן ביום שני ישחקו בלב המושבה מול עירוני נס ציונה כשהם מקווים להמשיך את הרצף בליגה אחרי שרשמו ארבעה ניצחונות רצופים, ויסיימו את השבוע בטיסה לספרד לקראת המפגש ביום חמישי מול באסקוניה.