הפועל תל אביב ספגה עונש כבד בוועדת המשמעת של איגוד הכדורסל בעקבות אירועי המשחק מול הפועל חולון בשבת האחרונה. האדומים נקנסו ב-50 אלף שקל, כשבנוסף היציע שמאחורי הסל באולמם הביתי נסגר לשלושה משחקים. מעבר לכך, גם מאמן הקבוצה דני פרנקו (שהורחק במהלך אותו ניצחון) נקנס ב-3,000 שקל והורחק למשחק אחד על תנאי.
על המשחק (98:104 להפועל ת"א) העיבה התנהגות האוהדים האדומים, שזרקו על גיא פניני ושחקני חולון חפצים. שופטי המשחק, שכבר חשבו לסיים את ההתמודדות, החליטו בסופו של דבר אחרי תחנונים של יו"ר הפועל ת"א רמי כהן להמשיך, אבל ציינו את ההתפרעויות בדו"ח השיפוט.
2 צפייה בגלריה
פניני מתעמת מילולית עם אוהדי הפועל ת"א
פניני מתעמת מילולית עם אוהדי הפועל ת"א
פניני מתעמת מילולית עם אוהדי הפועל ת"א בשבת האחרונה
(צילום: יאיר שגיא)
זאת לא הפעם הראשונה שיציע האולטראס (מאחורי הסל) מתפרע, ובעבר הקבוצה כבר חטפה עונשי רדיוס וכן היציע עצמו נסגר לתקופות ארוכות.
שופטי המשחק מסרו בתחילת השבוע לאיגוד הכדורסל את הדו"ח שלהם, ובו הציגו את גרסתם להרחקת פרנקו: "ברבע השני נענש מאמן הפועל ת"א בטכנית שנייה לאחר שצעק לעבר השופט ניר מאירסון 'אתה אפס, אתה אפס' בליווי תנועת ידיים. בירידה מהמגרש הוא המשיך לצעוק לעבר מאירסון 'אין לך מושג, אפס מאופס'. במחצית המתין לנו ליד חדר ההלבשה והמשיך לצעוק לעבר מאירסון 'אתה צריך להתבייש, גמרת את המשחק'".
2 צפייה בגלריה
פרנקו מורחק במשחק מול חולון
פרנקו מורחק במשחק מול חולון
פרנקו מורחק במשחק מול חולון
(צילום: יאיר שגיא)
מהפועל ת"א נמסר: "אין ספק שמדובר באירועים שאסור שיקרו ומגיע לנו עונש, אך יחד עם זאת, משמעותו של העונש שהוטל היום על הפועל תל אביב בבית הדין של איגוד הכדורסל - הינו נזק כספי של יותר ממאה אלף שקל. לשם השוואה, במקרה דומה גזר השבוע בית הדין של ההתאחדות לכדורגל קנס בסך 10 אלף שקל, זאת כשתקציבי קבוצות הכדורגל גדולים פי כמה וכמה מתקציבי קבוצות הכדורסל. עונש חסר מידתיות שכזה, במיוחד במצבן הכלכלי של קבוצות הכדורסל בעקבות משבר הקורונה, עלול לרסק את הענף כולו. הפועל תל אביב תערער על העונש ואנו קוראים לבית הדין של איגוד הכדורסל להבין את המציאות הכלכלית בתוכה הוא פועל".