הפועל תל אביב ניצחה אמש (שבת) את הפועל חולון 98:104 ועשתה צעד גדול אל עבר הישארות בליגה. אבל עם כל הכבוד לניצחון החשוב, על המשחק העיבה התנהגות האוהדים האדומים, שזרקו על גיא פניני ושחקני חולון חפצים. שופטי המשחק, שכבר חשבו לסיים את ההתמודדות החליטו בסופו של דבר אחרי תחנונים של יו"ר הפועל ת"א, רמי כהן, להמשיך, אבל ציינו את ההתפרעויות בדו"ח השיפוט. בעקבות כך המארחת צפויה להגיע בקרוב לבית הדין.
זאת לא הפעם הראשונה שיציע האולטראס (מאחורי הסל) מתפרע, ובעבר הקבוצה כבר חטפה עונשי רדיוס וכן היציע עצמו נסגר לתקופות ארוכות. לא מן הנמנע כי גם הפעם הקבוצה תחטוף את אחד מהעונשים הללו. יש לציין כי בהפועל ת"א לא אהבו את התנהגות הקהל, אבל בסיום התרכזו בעיקר בניצחון. בכיר באיגוד השופטים התייחס לדברים: "כולם ראו מה היה במשחק, אי אפשר להבליג על האירועים".
7 צפייה בגלריה
גיא פניני
גיא פניני
הכוס שנזרקה על פניני
(צילום: יאיר שגיא)
7 צפייה בגלריה
פניני מתעמת מילולית עם אוהדי הפועל ת"א
פניני מתעמת מילולית עם אוהדי הפועל ת"א
פניני זורק בחזרה על הקהל סליל נייר
(צילום: יאיר שגיא)
מבחינה הטבלה, הפועל ת"א פתחה שוב פער של שני משחקים ממכבי חיפה שנמצאת מתחת לקו האדום. כבר ברביעי מחכה לה סוג של משחק עונה בתחתית נגד בני הרצליה. עוד ניצחון והחבורה של דני פרנקו תבטיח כמעט סופית את הישארותה.
אם כבר דיברנו על פרנקו, מאמן האדומים איבד את שלוותו כבר ברבע השני אחרי כמה שריקות שלא אהב, גער בשופטים ובסופו של דבר גם הורחק בטכנית שנייה. יש לציין כי עמית בלק ועומר אסתרון המנוסים לא רצו לשרוק לפרנקו את הטכנית השנייה וניסו להבליג, אבל דווקא ניר מאירסון, שהיה רחוק מפרנקו, בחר לשרוק לו לטכנית והמאמן עזב את הפרקט.
7 צפייה בגלריה
פרנקו מורחק במשחק מול חולון
פרנקו מורחק במשחק מול חולון
פרנקו מורחק
(צילום: יאיר שגיא)
שופטי המשחק מסרו היום לאיגוד הכדורסל את הדו"ח שלהם, ובו הציגו את גרסתם להרחקת פרנקו: "ברבע השני נענש מאמן הפועל ת"א בטכנית שנייה לאחר שצעק לעבר השופט ניר מאירסון 'אתה אפס, אתה אפס' בליווי תנועת ידיים. בירידה מהמגרש הוא המשיך לצעוק לעבר מאירסון 'אין לך מושג, אפס מאופס'. במחצית המתין לנו ליד חדר ההלבשה והמשיך לצעוק לעבר מאירסון 'אתה צריך להתבייש, גמרת את המשחק'". כמו כן, מציינים השופטים כי פרנקו היה מלווה ביו"ר רמי כהן שצעק "תתבייש". כמו כן הם גוללו את כל התפרעות האוהדים, וסה"כ ציינו כי בשמונה מקרים שונים נזרקו חפצים למגרש. בהפועל ת"א לא מבינים כיצד מאירסון, שהיה רחוק מאוד מפרנקו, שמע אותו צועק לו את המילים הקשות בפרקט בזמן שהיה כל כך הרבה רעש באולם.
דווקא בלי פרנקו הפועל ת"א החלה לשחק כדורסל ובזכות ריצת 4:17 קבעה שוויון 50:50 ובהמשך גם נטלה את ההובלה. עוזרו של פרנקו, ברק לדרר, ניהל את משחקו השני בקריירה, אחרי שבקודם הוא הפסיד בדרבי למכבי ת"א בו התבשר העולם שקובי בראיינט נהרג בתאונת המסוק. לדרר שינה קונספציה ועבר לשלושה גארדים, בניגוד לחמישייה שהחלה את ההתמודדות עם ג'יי.פי טוקוטו בעמדה מספר שלוש. זה גרם לקבוצתו להיות מסוכנת בקליעה מחוץ לקשת. בנוסף, לדרר עבר משמירה איזורית לאישית, וגם זה יחסית עזר.
7 צפייה בגלריה
לדרר ופרנקו
לדרר ופרנקו
לדרר ופרנקו בסיום
(צילום: יאיר שגיא)
7 צפייה בגלריה
טימור ופרנקו מאושרים
טימור ופרנקו מאושרים
טימור ופרנקו מאושרים
(צילום: יאיר שגיא)
"התקפית היינו כל המשחק בעסק, הגנתית לא היינו שם", אמר בסיום לדרר, שדיבר גם על הקאמבק. "מה קרה? האווירה פה וגם הקהל, למרות שאני לא אוהב מה שהם עשו. החבר'ה מספיק בוגרים ועם ניסיון והבינו שהמשחק הוא עליהם. הם הרימו את הרמה, בעיקר את האגרסיביות".
על המעבר מעמדת העוזר לעמדת המאמן תוך כדי המשחק, אמר לדרר: "התמקדתי במה עושים הלאה, אין זמן להתמקד בעצמך, בטח שאנחנו במצב היום שכל ניצחון הוא חשוב. זה חודש חשוב למועדון, אין לנו זמן להתעסק בפן האישי".
7 צפייה בגלריה
שחקני הפועל תל אביב חוגגים
שחקני הפועל תל אביב חוגגים
שחקני הפועל תל אביב
(צילום: יאיר שגיא)
על מאבקי התחתית, הוסיף עוזר המאמן: "חיפה קבוצה מצוינת, הרצליה קבוצה מצוינת, זו ליגה קשה מאוד, כל משחק חשוב וכל משחק יכול לשנות. לא יודע מה הרגשתם אחרי הניצחון הקודם על הרצליה, לא חשבנו שאנחנו עם רגל וחצי בחוץ, ידענו שיש לנו עוד דרך ארוכה, אם לא ננצח את הרצליה ביום רביעי הניצחון הזה לא שווה כלום".
ג'יי.פי טוקוטו הוסיף: "אני מאמין שלקהל היה חלק גדול בהצלחה שלנו. בתחילת העונה הייתה לנו בעיה עם האנרגיה, הם היו השחקן השישי שלנו. המחצית השנייה היא זאת שחשובה, זה שדני הורחק הדליק אותנו, זה משך אותנו גם במחצית השנייה. יכולנו לשחק טוב יותר הגנתית, אני גאה בשחקנים שיצאנו עם הניצחון".

יו"ר חולון: "רק לדמיין שזה היה קורה בחולון"

אצל היריבה ממש לא אהבו את התנהגות הקהל האדום, וטוענים שלא היה ערך ספורטיבי להתמודדות אחרי זריקת החפצים על השחקנים. "איך אפשר לשחק ככה שבכל פעם שאחד השחקנים שלנו הגיע לפינות או מתחת לסל נזרקו עליו דברים? ביוון אחרי הפעם השנייה שנזרקים חפצים מוציאים את הקהל", אמר סטפנוס דדאס. יושב הראש איתן לנציאנו, צייץ בסיום: "רק לדמיין שזה היה קורה בחולון", ורמז על כך שבהיכל טוטו לא היו מבליגים לאוהדיו על ההתנהגות.
7 צפייה בגלריה
סטפאנוס דדאס
סטפאנוס דדאס
סטפנוס דדאס
(צילום: ראובן שוורץ)
חולון תטוס מחר לרוסיה לקראת המפגש בחמישי (20:00) מול בורגוס הספרדית בפיינל 8 של ליגת האלופות. לא מעט משחקני הקבוצה סובלים מפציעות קטנות, אבל מי שצריך להדאיג את דדאס יותר מכולם הוא סי.ג'יי האריס. הגארד המוביל של הסגולים סובל מכאבים במפשעה, לא שותף בגמר הבלקנית ונגד הפועל ת"א עלה רק לקראת סיום הרבע השני, צבר במהירות שלוש עבירות ונראה לא בעניינים. בסופו של דבר האריס קלע 11 נקודות וגם יצא בחמש עבירות במאני טיים.
"כששיחקנו כדורסל ראיתם מי הקבוצה היותר טובה. העונה יש הבדלים בין הקבוצות, הם חוגגים את המקום העשירי ואנחנו מאוכזבים מהמקום הרביעי. זה ההבדל, קבוצה קטנה יותר ניצחה קבוצה יותר גדולה", עקץ דדאס.
על המצב הגופני של שחקניו, הוסיף המאמן: "אנחנו עייפים, הייתה לנו בעיית עבירות. כל חילוף השחקנים הולכים לפיזיותרפיסט, קשה לשחק ככה. לוח המשחקים הזה הוא קשה, ניצחנו הכל כי שיחקנו בבית. אני לא רוצה להיות שלילי, ראיתם שיש לנו קבוצה טובה. אחרי ליגת האלופות נשחק עם יותר ריכוז בליגה, לא ששיחקנו רע, אבל קשה להסביר לשחקנים כמה כל משחק חשוב".
ווילי וורקמן, ששיחק בעבר בהפועל ת"א וכיום בחולון, הוסיף: "יכול להיות שהסיפור עם האוהדים השפיע, אבל הריבאונדים השפיעו יותר. אנחנו צריכים לדעת לשחק בכל סיטואציה. בסוף הפסדנו רק משחק אחד וקודם לכן ניצחנו עשרה ברציפות. עייפות? הלוואי שהיינו משחקים מיליון משחקים בעונה, אין תירוצים".
תגובת מינהלת הליגה: "מנהלת ליגת ווינר סל מגנה בתוקף את התנהגות אוהדי הפועל תל אביב אמש, בניצחון הקבוצה על הפועל חולון בהיכל קבוצת שלמה. השלכת חפצים למגרש אינה מתקבלת על הדעת, העובדה שהמשחק הופסק פעם אחר פעם בשל זריקת חפצים למגרש ופגיעה בשחקני הפועל חולון ובשופטי המשחק גרמה לאווירה אלימה מאוד ובלתי ספורטיבית.
מנהלת הליגה ושופטי המשחק שקלו אמש להפסיק את המשחק ולפנות את היציע ממנו נזרקו חפצים למגרש, אך המשטרה המליצה שלא לעשות  זאת. המנהלת עשתה הכל כדי להחזיר את הקהל למגרשים אחרי שנה ארוכה ללא קהל וחבל שעם חזרת הקהל למגרשים חוזרת האלימות".