מכבי תל אביב פתחה אתמול (שבת) את הליגה ברגל ימין אחרי ניצחון 74:86 על הפועל אילת, מה שנתן לה רגע אחד של נחת לפני המפגש ביום חמישי (21:05) מול ז'לגיריס קובנה בהיכל. הצהובים במאזן 5:2 ביורוליג ומדורגים במקום ה-15 בלבד.
"היה משחק הגנתי טוב", אמר יאניס ספרופולוס בסיום. "אבל באופן כללי אנחנו צריכים לשפר את ההגנה, בעיקר באירופה. חוץ מזה אנחנו צריכים שהשחקנים הפצועים יחזרו, הם נמצאים בשלבים האחרונים של השיקום, הם מתאמנים בלי מגע והשלב הבא הוא להתאמן באופן מלא".
2 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס על הקווים
יאניס ספרופולוס על הקווים
אופטימי. יאניס ספרופולוס
(צילום: ראובן שוורץ)
ספרופולוס המשיך: "אני לא מאוכזב מפתיחת העונה, אני מאוד אופטימי, אני יודע שנעפיל לפלייאוף ביורוליג. אם היינו מפסידים בהפרש גבוה, אז זה היה משהו אחר. אנחנו מפסידים את המשחקים בסוף. אנחנו עצובים כי הפסדנו, אבל אם אנחנו מאוכזבים כי הפסדנו לצסק"א, אולימפיאקוס ואנאדולו אז עשינו משהו טוב, הדברים ישתפרו בעתיד".
מי שקיבל את רוב המחמאות אתמול היה אנטה ז'יז'יץ' שמשתפר עם הזמן ומצליח להסתגל לשיטה. אתמול הוא סיים עם 24 נקודות, 9 ריבאונדים ומדד 37 - הכי גבוה בקבוצה. הקרואטי השני בקבוצה, דראגן בנדר, לא שיחק וקיבל מנוחה אחרי שספג מכה בברכו במשחק מול אנאדולו. הפציעה לא נחשבת לחמורה והוא עשוי לשחק כבר מחר במסגרת הסיבוב הראשון בגביע המדינה מול מכבי אשדוד מהליגה הלאומית.
2 צפייה בגלריה
 אנטה ז'יז'יץ' מטביע
 אנטה ז'יז'יץ' מטביע
דומיננטי. אנטה ז'יז'יץ' מטביע
(צילום: ראובן שוורץ)
בקבוצה התחילו להפנים שעם בנדר בעמדה מספר 4 ועם היכולת החלשה שהוא מציג עד עכשיו ביורוליג (2.6 נקודות ו-2.7 ריבאונדים), הם כנראה לא יצליחו להתאושש מהפתיחה הרעה, בעיקר בהגנה, והתחילו כבר לפזול לעברו של האקס, קווינסי אייסי.
אייסי כזכור נפצע לקראת סיום העונה שעברה ונאלץ להיעדר כחודשיים, מה שהוביל לעזיבתו. יש לציין שבקבוצה שקלו להחתימו עוד בקיץ אך מאחר שהבינו שהחזרה שלו למגרשים תיקח זמן, העדיפו להשאיר לעצמם את האופציה פתוחה ולא להחתים שחקן פצוע.
נכון לעכשיו מתקיימות שיחות ראשוניות עם הפורוורד, שנחשב לשחקן לא זול, אך ברור לשני הצדדים שתהיה גמישות מסוימת לאור הפציעה שהשביתה אותו לתקופה ארוכה. בימים אלו אייסי חזר להתאמן באופן מלא כך שחזרתו למגרשים תיקח לפחות עד לסוף דצמבר, מה שכמובן מתאים למכבי כמו כפפה מאחר שבנדר מסיים את חוזהו הקצר בדיוק באותו זמן.