עמית שמחון תובע את הפועל חולון ב-891,163 שקלים, על פי כתב תביעה שהוגש לבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב ע"י עורכי הדין איציק אבישר וערן דגן.
התביעה של שמחון, שחתם בקיץ 2018 על חוזה לשלוש שנים בחולון, מתבססת על חמישה סעיפים - פיצויי פיטורים, פיצוי בגין הפרת הסכם, הפרשות פנסיוניות, פיצוי בגין פיטורים שלא כדין ותשלום בחסר על מימוש אופציית היציאה של הסגולים מהחוזה איתו.
4 צפייה בגלריה
עמית שמחון מרוכז
עמית שמחון מרוכז
עמית שמחון
(צילום: יאיר שגיא)
שמחון חתם על הסכם מובטח לשלוש שנים בחולון בסכום של שני מיליון שקלים לאורך כל התקופה (600 אלף שקל לעונה ראשונה ו-1.4 מיליון לשתי העונות לאחר מכן יחד).
בקיץ 2019, אחרי שנה אחת של ההסכם, פנה בעלי חולון באותה תקופה שלמה אייזיק לאביו של שמחון בבקשה כי בנו יפחית משכרו, אך סורב. בהמשך ביקש אייזיק לפרוס בצורה רחבה יותר את משכורותיו מ-10 חודשים ל-12, ולכך הסכימו השחקן ואביו.
כשהחלה עונת 2019/20, ועל פי כתב התביעה, שמחון הרגיש שמתנכלים לו והוא לא מקבל דקות בעקבות הסירוב שלו להפחית בשכרו. כמו כן, נכתב שסיפסולו על ידי שרון דרוקר נבע מהרצון של המאמן לרצות את ההנהלה מכיוון ששאף להישאר בתפקידו.
4 צפייה בגלריה
דדאס ואייזיק
דדאס ואייזיק
שלמה אייזיק (משמאל)
(צילום: אבי רוקח)
הציוץ של יו"ר חולון, איתן לנציאנו, בעקבות תביעת שמחון
לאחר פיטוריו של דרוקר, שמחון לטענתו נדחק עוד יותר לספסל, וכמעט ולא שיחק. אחרי מפגש מול אוסטנד בליגת האלופות אייזיק הודיע לאביו של שמחון כי הפועל באר שבע מעוניינת לקלוט את בנו. בסופו של דבר נחתם הסכם משולש עם שמחון, חולון וב"ש, שבמסגרתו הוא יפוצה ב-317 אלף שקל בברוטו ע"י חולון על המעבר שלו לב"ש, ואת המשך שכרו לאותה עונה ישלימו הדרומיים.
עפ"י כתב התביעה, חולון לא שילמה לשמחון את סכום הפיצוי, ובסיום עונת 2019/20 הודיעה לו על מימוש האופציה לפרידה בין הצדדים על פי החוזה המקורי שנחתם בקיץ 2018 תמורת 25 אלף שקלים (גם על כך יש טענה מצד שמחון כי לא כל הסכום שולם למס הכנסה).
שמחון גם תובע את חולון על פיצויי פיטורים, כשלטענתו הופרשו לו רק 9,152 שקלים לאורך כל התקופה שלו במועדון במקום 152,751 שקלים. כזכור, שמחון הוא לא היחיד שתובע את הפועל חולון, גם הקפטן לשעבר שלומי הרוש הגיש תביעה נגד המועדון על סך 846 אלף שקלים בטענה שסיום דרכו במועדון לא היה כדין.
4 צפייה בגלריה
עורכי הדין איציק אבישר ערן דגן
עורכי הדין איציק אבישר ערן דגן
עורכי הדין איציק אבישר ערן דגן
(צילום: פרטי)
קשה להגיד שבחולון הופתעו מהתביעה, מהסיבה הפשוטה שאותם עורכי דין מייצגים גם את קאליף וואייט והרוש בתביעות שלהם נגד המועדון. בחולון כן הופתעו מהטענות של שמחון על כך שהוא הצטיין בעונתו הראשונה (7.8 נקודות, אחרי שבארבע העונות לפני כן קלע בממוצע דו ספרתי), ובעונתו השנייה קלע רק 5.7 נקודות.
כמו כן, באותה שיחה עם אייזיק בקיץ 2019 כשהתבקש לקצץ בשכרו, במועדון באו לקראתו ורצו להחתימו לשנתיים נוספות (להבטיח את השנה השלישית בחוזה המקורי), אך הוא סירב. בחולון גם אומרים ששמחון שכח שהייתה קורונה במהלך העונה, וארגון השחקנים אליו הוא משתייך והיה בלא מעט ישיבות שלו, הסכים לקיצוץ רוחבי של 25 אחוזים בשכר השחקנים, לכן הסכומים שהוא דורש על עונת 2019/20 לא הגיוניים.
במקביל, לטענת חולון מנהל שמחון תביעה מול ביטוח לאומי בעקבות פציעה בכף הרגל שספג בתקופתו בב"ש, שבעקבותיה למעשה סיים את העונה, ואת הסכום שקיבל או יקבל הוא אמור לתת לב"ש/חולון לפי החוזה שחתם (שחקן לא יכול לקבל גם משכורת וגם פיצוי מביטוח לאומי, כפי שנפסק גם בתביעה שהגיש גיא פניני נגד חולון). בשורה התחתונה, חולון החליטה להעביר את שמחון לב"ש כי הוא לא היה מספיק טוב לדעתה ולא תרם לקבוצה, ולמרות זאת עדיין החזיקה לו דירה בתל אביב מטעמה כי כך הוא דרש, ואף האריכה את השכירות בשבועיים נוספים לבקשת ארגון השחקנים.
4 צפייה בגלריה
עמית שמחון
עמית שמחון
שמחון. טענות קשות נגד חולון
(צילום: יאיר שגיא)
תגובת הפועל חולון: "קיבלנו את התביעה והעברנו אותה לטיפולם של הגורמים המשפטיים של המועדון. נפעל ונגיב במסגרת המוסדות המיועדים לכך".
תגובת שרון דרוקר לטענות נגדו על אי שיתופו של שמחון: "זה שטויות במיץ עגבניות. אף אחד לא משפיע או השפיע על ניהול המשחק שלי אף פעם. עמית כמו בן שלי והיו לנו תקופות מעולות יחד, בחולון זה לא הצליח לשנינו וחבל".
בעקבות פרסום הדברים, שמחון רצה לחדד את דבריו על דרוקר: "יש כאן ניסיון מגוחך להפנות את האש ממהות התביעה אל מול חולון ולהוציא דברים מהקשרם. כולם יודעים שהיחסים המקצועיים והאישיים ביני לבין שרון דרוקר מצוינים. הוא בנאדם ומאמן שקרוב לליבי ואין לי שום טענות כלפיו ומעולם לא היו לי. למרות שעוד בתחילת עונת 2019/20 הנהלת הפועל חולון רצו להתנער מההסכם איתי, דרוקר שיתף אותי ודחף אותי להפגין את היכולות שלי. כל טענותיי מופנות כלפי הפועל חולון, שמתנערת מהאחריות ומהחוזה עליו היא חתומה ולא משלמת את המגיע לי".