פחות משבוע לאחר שהודיעה על פרידה מאלכסנדר דז'יקיץ', הפועל ירושלים מצאה מחליף. מחזיקת הגביע הודיעה הערב (רביעי) על החתמתו של איליאס קאנצוריס.
המכשול שעמד בפני העסקה היא שקאנצוריס לא עמד בקריטריונים של משרד הספורט, אך בהפועל ירושלים הגישו בקשת החרגה לאיגוד הכדורסל בעקבות המלחמה והסיטואציה שאליה הם נקלעו - והיא אושרה.
2 צפייה בגלריה
איליאס קאנצוריס
איליאס קאנצוריס
המחליף של דז'יקיץ'. איליאס קאנצוריס
(צילום: האתר של פיב"א)
קאנצוריס, בן 50, החל את קריירת האימון שלו עוד ב-2001 ושימש כעוזר עד שנת 2020, אז מונה למאמנה הראשי של היראקליס היוונית. לאחר מכן אימן שנתיים בקולוסוס, ובעונה שעברה אימן את א.א.ק אתונה - שהודחה בידי הפועל ירושלים ברבע גמר ליגת האלופות של פיב"א, לא לפני שאוהדיה תקפו באלימות את האוהדים הירושלמים שגיעו למשחק החוץ בבירת יוון.
העונה הוא יצא לראשונה מחוץ לגבולות מדינתו, כשחתם כמאמנה של לימוז' מצרפת. ב-18 המחזורים שהתקיימו בליגה הצרפתית רשמה לימוז' תחת קאנצוריס מאזן של תשעה ניצחונות ותשעה הפסדים.
2 צפייה בגלריה
איליאס קנצוריס
איליאס קנצוריס
מחכה כבר לבכורה. קאנצוריס
(צילום: הפועל ירושלים )
קאנצוריס אמר לאחר החתימה: "זה כבוד וזכות עבורי להיות חלק ממועדון כל כך גדול. אני מגיע לקבוצה מאומנת ומוכנה, וכולנו ביחד צריכים לעבוד קשה לקראת המנה העיקרית של העונה שמגיעה בקרוב מאוד. אנחנו רוצים לעמוד בציפיות הגדולות של הקהל שלנו. אני מחכה שהאוהדים שלנו ימלאו את הארנה שלנו ויתנו לנו דחיפה גדולה עם הדרך הייחודית שלהם בכל משחק".
המנהל המקצועי של הפועל ירושלים, יונתן אלון: "מאז הפרידה מאלכסנדר דז'׳יקיץ' התחלנו בתהליך למציאת המאמן הבא. מתוך כשמונה מועמדים הגיעו לקו הסיום שלושה מועמדים סופיים. באיזונים בין פוטנציאל כאיש מקצוע והתאמה לסגל הקיים ולשיטת הכדורסל הקיימת, החלטנו שאיליאס הוא המועמד הטוב ביותר להוביל את הקבוצה. לאיליאס רזומה מרשים וידע רב של כדורסל. במקומות בהם היה זכה להערכה רבה כאיש מקצוע וכאדם מהשחקנים, מהמאמנים ומהמנהלים שעבדו איתו. אנו בטוחים שאיליאס הוא הוא המאמן המתאים להוביל אותנו בדרך להתמודד על כל התארים. אנחנו מבקשים להודות לאיגוד הכדורסל ולמשרד הספורט על העזרה הלוגיסטית והיחס. אנחנו שמחים שיש מי שדואג לכדורסל הישראלי בזמנים אלו".
פורסם לראשונה: 12:54, 10.01.24