מה לא עבר על מכבי ת"א העונה ביורוליג? נדידה באירופה ואירוח המשחקים הביתיים בבלגרד בעקבות המלחמה, בלי קהל, בחלק מהמקרים השחקנים היו בלי המשפחות, אינספור טיסות, עייפות מצטברת ובעיקר הרבה חוסר ודאות. אחרי כל זה, הצהובים חלמו להגיע לפיינל-פור של היורוליג לראשונה מזה עשור, אבל החלום נגוז אתמול (שלישי) כשהפסידו 81:72 לפנאתינייקוס במשחק החמישי והמכריע בסדרת רבע גמר הפלייאוף.
במשך שלושה רבעים הצליחו שחקניו של עודד קטש למרוט את העצבים של היוונים אבל אז הגיע הרבע האחרון בו הם פשוט נפלו מהרגליים, יצאו מריכוז ואפשרו לקנדריק נאן (26 נקודות, 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים) שוב לעשות ככל העולה על רוחו. מנגד, טענו במכבי ת"א כי "שריקות הזויות" מצד השופטים ברבע האחרון אפשרו למארחת לצבור את המומנטום שלה. כמו גם עודד קטש שאמר בסיום: "היו פה דברים מעבר לכדורסל. לפאו היו 35 זריקות עונשין לעומת 6 שלנו. אין מצב שרק אנחנו מקבלים טכניות".
3 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
(EPA/ANDREJ CUKIC)
הקפטן, ג'ון דיברתולומאו, אמר בסיום: "ברור שאנחנו מאוכזבים. המטרה הגדולה שלנו הייתה להגיע לפיינל-פור. אם אני מסתכל על התמונה הגדולה, אז הקבוצה הזאת באמת צריכה להיות גאה בעצמה. אף קבוצה בעולם מחוץ לישראל לא התמודדה עם סיטואציה כמו שלנו, והדרך שבה הצוות המקצועי והשחקנים הגיבו לסיטואציה הזאת - זה הרשים אותי. הלוואי ויכולתי להיות עם הקבוצה הזאת בפיינל-פור - אבל אלו החיים".

הפציעה שהכריעה?

במכבי ת"א רואים בפציעה של ווייד בולדווין כאחת הסיבות העיקריות להפסד בסדרה. הכוכב של הצהובים נפצע בשריר הירך האחורי במהלך המשחק הראשון, ניסה לחזור לשחק במשחק הרביעי אחרי בדיקות חוזרות ועשרות טיפולים אך נפצע שוב. ההערכה היא כרגע שהוא צריך מנוחה של שבועיים עד שלושה, והצהובים מקווים שלא תתגלה פציעה חמורה יותר שתשבית אותו לזמן ארוך יותר על מנת שיוכל לסיים את העונה על הפרקט.
"גם אם לא הגענו לפיינל-פור, מבחינתי השחקנים שלי הם באמת אלופים", אמר קטש בסיום. "אני מאוד גאה בהם. למרות שחסרנו את ווייד לאורך כמעט כל הסדרה מאז המשחק הראשון, שמרנו על הסיכוי שלנו, אבל זה הרגע ששינה לנו את הסדרה. עדיין, הוכחנו שאנחנו באמת קבוצת כדורסל טובה, אפילו שלא שיחקנו מול האוהדים שלנו. התחושות עכשיו קשות כי רצינו את זה מאוד. רצינו את זה בעיקר בשביל השחקנים כי הם ראויים לזה. הלוואי שהסדרה הזאת הייתה נקבעת רק על-ידי כדורסל, כי אני חושב ששיחקנו יותר טוב".
3 צפייה בגלריה
נאן מול דיברתולמאו
נאן מול דיברתולמאו
נאן מול דיברתולמאו. "הוכחנו שאנחנו באמת קבוצת כדורסל טובה"
(צילום: EPA/PETE ANDREOU)
המאמן סיכם בקצרה את העונה הקשה שעברה על הקבוצה: "אף אחד לא נתן לנו סיכוי אחרי ה-7 באוקטובר. אנשים אולי שכחו ששיחקנו רק משחק ביתי אחד בהיכל. אנחנו מאוד גאים בדרך שעשינו השנה כי זה היה באמת מיוחד".

לשמור על הבית

למכבי ת"א יש עוד שני תארים על השולחן - גביע המדינה (חצי הגמר יתקיים ביום שישי הקרוב מול קריית אתא) והאליפות. חוץ מהצוות המקצועי והשחקנים שיתעסקו במשימות האחרונות שנותרו להם, מאחורי הקלעים במועדון מתחוללת דרמה אמיתית ובעיקר חוסר ודאות כלכלית לקראת העונה הבאה.
3 צפייה בגלריה
קטש
קטש
ימשיכו לארח בבלגרד? קטש
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
נכון לעכשיו במועדון לא קיבלו אישור מהיורוליג לארח את המשחקים הביתיים בעונה הבאה בהיכל מנורה מבטחים, וזה גם לא צפוי לקרות כל עוד המלחמה נמשכת. עוד עונה כזאת בלי משחקים ביתיים, בלי קהל ועם הוצאות כפולות בבלגרד ובישראל תגרום למועדון נזק כלכלי משמעותי מה שיגרור הפחתה משמעותית של תקציב השחקנים.
למרות חוסר הוודאות, קטש צפוי לקבל הצעה לחוזה חדש. במועדון כבר הביעו את שביעות רצונם לא מעט פעמים במהלך העונה, אך למרות זאת הצדדים לא ישבו עד עכשיו לדבר על חוזה חדש. חלק מזה נבע מהרצון לא להתעסק בעניינים חוזיים וכספיים לפני שהעונה האירופית נגמרת כדי לא לקבל הסחות דעות מיותרות. מי שהתעניינה בתקופה האחרונה בקטש היא הפועל ירושלים, אך נראה שהמאמן הישראלי מעדיף לאמן ביורוליג, כך שהוא צפוי לסגור על חוזה חדש לשנתיים נוספות במועדון הצהוב, אלא אם בתקופה הקרובה קבוצת יורוליג אחרת תתעורר עם הצעה שהוא לא יוכל לסרב לה.