העונה האירופית המוצלחת של מכבי ת"א הגיעה אתמול (שלישי) לסיומה בטעם מעט חמוץ, עם הפסד חוץ במשחק מספר 5 של סדרת רבע גמר פלייאוף היורוליג – בדיוק כמו בשנה שעברה. הפעם הקבוצה של עודד קטש נכנעה 81:72 לפנאתינייקוס באואקה, שמנע ממנה לעלות לפיינל-פור של המפעל לראשונה מאז עונת 2013/14. את בניית הסגל לעונה הבאה הצהובים כבר החלו, וזה הזמן לעשות סדר ולבחון כיצד הם אמורים להיראות ב-2024/25.
מכבי ת"א נמצאת בבעיה כלכלית. בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" שאילצה אותה לנדוד לבלגרד ולארח שם את כל משחקי הבית ביורוליג, במועדון הצהוב נכנסו לבור כלכלי שישליך על התוכניות שלהם לעונה הבאה. אשתקד, מכבי ת"א האריכה חוזה לשחקנים רבים כבר באמצע העונה ושמרה על הנכסים שלה לפני שקבוצות אחרות באירופה עליהם את היד. אבל הפעם במכבי הקפיאו את כל התוכניות, גם בנוגע לעודד קטש. המאמן הישראלי מסיים חוזה בתום העונה, והצדדים עדיין לא שוחחו על הארכתו. במכבי מעריכים מאוד את קטש וקיים רצון הדדי להמשיך ביחד לשנה נוספת, אך ישנה התעניינות בו גם מצד הפועל ירושלים.
3 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
במכבי מעריכים אותו מאוד. קטש
(EPA/ANDREJ CUKIC)
בגזרת השחקנים, כמו בעונה שעברה, גם הפעם רוצים במכבי ת"א להמשיך עם הבסיס הקיים, ובמהלך הקיץ לשלב מספר חיזוקים שיצטרפו על מנת לבצע שדרוג במקומות ספציפיים. כרגע, מי שמחזיקים בחוזה מובטח לעונה הבאה הם לורזנו בראון, ווייד בולדווין, בונזי קולסון, אנטוניוס קליבלנד, ג'יימס ווב, תמיר בלאט, רומן סורקין, חסיאל ריברו, ג'ייק כהן וג'ון דיברתולומאו.
עם זאת, כפי שפורסם ב-ynet, במכבי ת"א כבר נערכים תקופה ארוכה לכך שבראון, אחד מהכוכבים והמנהיגים של הקבוצה, יעזוב בקיץ. הגארד חתום על חוזה עד 2026, במסגרתו הוא מרוויח 1.5 מיליון דולר לעונה, אך הוא שוקל את עתידו, בעיקר בשל חוסר הוודאות בנוגע להיכן תארח הקבוצה את משחקיה ביורוליג בעונה הבאה, בת"א או שוב בבלגרד, מה שיצר העונה המון נסיעות ולוח זמנים צפוף. ריאל מדריד מעוניינת מאוד בבראון, ואמנם במכבי החליטו לא לעמוד בדרכו או בדרך של אף שחקן שרוצה לעזוב, אך מתכוונים לדרוש מכל קבוצה שתרצה את בראון לשלם את הביי-אאוט שלו לפי החוזה, שעומד על מיליון דולר.
3 צפייה בגלריה
בראון
בראון
ריאל מחכה. בראון
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)

ג'סטין אנדרסון בדרך?

סוגיה נוספת שמתעסקים בה במכבי ת"א היא האם בולדווין וקולסון יסכימו להישאר, מאחר שגם הם עלולים לרצות לעזוב אם הקבוצה תמשיך לארח את משחקי היורוליג שלה בבלגרד. בקולסון מתעניינות פרטיזן בלגרד ופנאתינייקוס, ולפי דיווחים באיטליה, מכבי כבר סימנה לו מחליף במקרה שיעזוב: פורוורד ולנסיה ג'סטין אנדרסון, שהעמיד העונה ממוצעים של 6.1 נקודות ו-2.2 ריבאונדים ביורוליג. קליבלנד ו-ווב צפויים להישאר, אלא אם כן בצוות המקצועי ימצאו להם חלופה טובה יותר.
רפי מנקו יסיים את חוזהו בתום העונה הנוכחית. במכבי מאוד מרוצים מהפורוורד הישראלי, שהעמיד העונה ממוצעים של 8.7 נקודות ו-5 ריבאונדים בליגה, אך ביורוליג הוא מקבל פירורי דקות ובכלל לא נרשם למשחקים האחרונים, כך שקיים סיכוי שהוא יעדיף לחתום בקבוצה ישראלית אחרת שמשחקת במפעל אירופי ולהיות שחקן משמעותי יותר.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ג'וש ניבו
שחקן מכבי ת"א ג'וש ניבו
קפיצת המדרגה תסדר לו שדרוג כספי בקבוצה אחרת? ניבו
(צילום: Djordje Kostic)
מי שצפוי לעזוב בקיץ הוא הסנטר ג'וש ניבו, שעשה העונה קפיצת מדרגה משמעותית ושמו הפך לאחד החמים ביותר ביורוליג. במכבי עוד חשבו שיוכלו להציע לניבו חוזה משודרג אם בראון יעזוב, אך קבוצות אחרות ביורוליג – בהן מילאנו, מונאקו, אנאדולו אפס וריאל מדריד - הציעו לו חוזה גדול יותר, שבמסגרתו הוא ישתכר 1.5 מיליון דולר לעונה.
פורסם לראשונה: 23:30, 07.05.24