הפועל ת"א מאוכזבת ובעיקר סוערת אחרי ההפסד "הביתי" 94:89 לבשיקטאש וההדחה ברבע גמר היורוקאפ. אחרי שהקבוצה איבדה יתרון בן 21 נקודות ברבע השלישי ושחקניה עשו עד לסיום כל טעות אפשרית, התעוררה סערה בעקבות ההתבטאויות של המאמן דני פרנקו לאחר המשחק ("אנחנו לוקים בחוסר פרופורציות מאז שעופר ינאי נכנס לקבוצה"), ומעמדו התערער משמעותית.
למעשה, כבר תקופה ארוכה שבמועדון לא אוהבים את ההתבטאויות של המאמן. ב-17 בפברואר, למשל, כשהפועל ת"א הפסידה במשחק חוץ להפועל חולון. פרנקן התראיין אחרי המשחק ואמר: "מההרגע שהתחלנו לדבר, כל אחד חושב שאנחנו כבר איזו קבוצת יורוליג".
4 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ת"א דני פרנקו
מאמן הפועל ת"א דני פרנקו
בעין הסערה. פרנקו
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
גינת
גינת
גינת במהלך ההפסד הכואב אתמול לבשיקטאש
(צילום: נטלייה נונייז, הפועל תל אביב)
במועדון נשכו שפתיים, אבל דבריו אתמול כבר היו מעל ומעבר וערערו את מעמדו. הימים הקרובים יהיו משמעותיים בהמשך דרכו בהפועל ת"א. בקבוצה, יש לציין, לא מבינים את ההתעסקות החוזרת של פרנקו בעניינים של כסף ואת זה שהוא מציג את העובדה שלהפועל ת"א יש השנה את התקציב הכי גבוה בתולדותיה כמשהו שלילי.
במידה שפרנקו ימשיך עד סוף העונה, גם בשל היעדר אלטרנטיבות למאמן אחר על הקווים, אם לא יעמוד במשימות של זכייה באליפות או בגביע - הוא לא יישאר בקיץ. שם שכבר עלה במהלך השיחות האחרונות ונרשם בפנקסים הוא לא אחר ממאמנה של פרומיטיי, ננו גינזבורג, שעזב את ישראל ב-2006 ואימן גם את נבחרת צ'כיה.
4 צפייה בגלריה
ינאי
ינאי
"האחריות היא שלי". ינאי
(צילום: יונתן בלום)
סערה נוספת, הרבה פחות רצינית, התחוללה ברשתות החברתיות, כשלא מעט אוהדים גם של הפועל ת"א שיתפו מחדש את הפוסט של עופר ינאי מה-31 בינואר, בו תייג את פריז באסקט ורשם: "היי פריז, ככה אנחנו נראים מתי שאנחנו בריאים. נתראה בגמר". ינאי לא נשאר אדיש לכל המצייצים ורשם פוסט חדש, בו כתב: "מניצחונות נהנים, מהפסדים לומדים ומפיקים לקחים. האחריות העל היא שלי. נמשיך לקבוע ציפיות גבוהות ונוודא שנעמוד בהן. רק התחלנו".

הגנה רכה

והיה גם משחק. להפסקה ירדו האדומים עם יתרון 18, זאת בזכות יכולת טובה של בר טימור (שסיים את הערב עם 13 נקודות, 4 ריבאונדים ו-5 אסיסטים) ו-וויל קאמינגס שסחב את הקבוצה על גבו עם 28 נקודות. אבל אז הגיעה המחצית השנייה ואחת הבעיות הבולטות של האדומים העונה פתאום צצה: היכולת ההגנתית הלא יציבה. ברגע שהיריבה זיהתה את ההזדמנות היא פשוט הסתערה עליה וניצחה את ההגנה הרכה.
4 צפייה בגלריה
קאמינגס
קאמינגס
משחק שיא שלא הספיק. קאמינגס
(צילום: נטלייה נונייז, הפועל תל אביב)
בהפועל ת"א שמו דגש על הסיבות המקצועיות לכל ההסתבכות הזאת במחצית השנייה. הראשונה היא העובדה שג'ייקובן בראון נפצע במהלך הרבע הראשון ולא חזר עד האחרון, וגם בו קיבל 2 דקות בלבד; אקסבייר מנפורד, שערך אימון אחד עם הקבוצה בכל שלושת השבועות האחרונים בעקבות עונש ההשעיה שלו, לא היה בעניינים; דז וולס הגיע עם "פרצופים מהבית" כמו שתיארו בקבוצה לאור העובדה שעלה אחרון ברוטציה; עידן זלמנסון שיחק 4 דקות בלבד מאחר ועלה עם שפעת; בראיין אנגולה לא הצליח עדיין לחזור לעצמו מאז הפציעה; וקייל אלכסנדר פשוט לא תיפקד.
אמנם האדומים כואבים ומאוכזבים מאוד לאור העובדה שלא הצליחו לעשות עוד צעד אחד קדימה במטרות שלהם אחרי שגם בעונה החולפת הגיעו עד לרבע גמר היורוקאפ והודחו ע"י חובנטוד בדאלונה, אבל אין להם הרבה זמן להיכנס לתוך מערבולת רגשות מאחר וכבר היום (חמישי), אחרי שנחתו בארץ לפנות בוקר, הם יצטרכו להתחיל להתכונן לקראת המשחק בשבת (21:10) בפיס ארנה מול הפועל ירושלים.