שמחה גדולה בהפועל ירושלים לאחר ה-96:99 הדרמטי אתמול (רביעי) על גלאטסראיי בתום הארכה. זה היה המשחק הראשון של הקבוצה של אלכסנדר דז'יקיץ' העונה בליגת האלופות של פיב"א, אותו "אירחה" בבלגרד בעקבות מלחמת "חרבות ברזל". הירושלמים כבר פיגרו ב-15 הפרש במהלך המשחק, והיו במינוס 7 ברבע האחרון, אך בשני המקרים הצליחו לחזור ופתחו את העונה האירופית עם חיוך.
עוד לפני תחילת המשחק ערכה הפועל ירושלים מספר מחוות מרגשות. השחקנים עלו לחימום עם חולצה שחורה עליה הכיתוב "תמיד בלב שלנו" לזכר הנרצחים ובצד השני הכיתוב "תחזירו אותם הביתה", כאשר הכוונה היא לחטופים שנמצאים בשבי החמאס ברצועת עזה. בנוסף, השחקנים רשמו על נעליהם את השמות של אוהדי הקבוצה שנפלו במהלך הימים האחרונים בקרבות בעזה - אריאל רייך ורועי דאוי ז"ל.
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'
(צילום: אתר פיב"א)
הקבוצה הטורקית ניצלה היטב את ההלם וההגנה הרכה מצד האדומים כשעלו ל-15 הפרש ברבע השלישי אבל בדיוק אז שחקניו של דז'יקיץ' הצליחו גם להשתחרר מהקיפאון, הסירו מעט מהחלודה שהצטברה להם בחודש האחרון ונגסו כל פעם קצת בהפרש הגדול עד שכל המתח התנקז ל-13 שניות האחרונות כשספידי סמית׳ עם יד על הפנים ושני שחקנים ששומרים עליו קבע 83:83 עם שלשה ענקית וכפה הארכה.
בסופו של דבר מי שהצליחו לתת את התפוקה הדרושה היו אלה ארבעת הזרים בראשותם של קאדין קרינגטון שהצטיין עם 27 נקודות יחד עם סמית' שרשם 19 נקודות ו-7 אסיסטים. בקבוצה מאוד חששו לפני המשחק מהיכולת שיציגו השחקנים אחרי חודש ללא משחק רשמי ולאחר שנאלצו להתרגל לשגרת כדורסל חדשה, והחששות אכן היו מוצדקים. השחקנים נראו מאוד מבולבלים ולא מפוקסים, אבל ברבע האחרון משהו פתאום השתנה והם הראו הרבה רצון ואנרגיות שהותירו את גלאטסראיי המומה מהשינוי הפתאומי.
ההתכתבות בין דני פדרמן להפועל ירושלים בטוויטר
"אני שמח", אמר המאמן הסרבי בסיום. "היה משחק ממש קשוח, אבל בסופו של דבר ניצחנו וזה יותר חשוב מכל דבר אחר. אנחנו כל כך רחוקים מהיכולת הרגילה שלנו, אבל גם אם לא היינו מנצחים, אהבתי את הדרך שבה נלחמנו".
עוז בלייזר: "הכי חשוב לנו להגיד תודה לכל מי שתמך בנו מרחוק. הראו לנו סרטון של אוהדים שנמצאים בצבא ושומרים עלינו וזה נתן לנו המון כוח. אחרי המשחק היה לי חשוב להסביר לשחקנים, בעיקר לזרים, שעשינו פה משהו ששימח את האנשים בארץ בתקופה כל כך קשה. אנחנו רוצים להקדיש את הניצחון הזה לכל ההרוגים, החטופים שיחזרו אלינו בשלום וגם לכל החיילים ששומרים עלינו. זה היה משחק ראשון שלנו אחרי חודש אבל השגנו ניצחון וזה מה שחשוב בצד המקצועי".
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים וגלאטסראיי עומדים דום לפני המשחק ביניהן בליגת האלופות של פיב"א
שחקני הפועל ירושלים וגלאטסראיי עומדים דום לפני המשחק ביניהן בליגת האלופות של פיב"א
שחקני הפועל ירושלים וגלאטסראיי בדקת הדומייה לפני המשחק ביניהן
(צילום: אתר פיב"א)
בסוף המשחק הפועל ירושלים העלתה ציוץ בטוויטר עם תוצאת הסיום בו רשמה: "הפכנו עליהם" - עם לב שחור ודגל ישראל. מי שלא חשב פעמיים וישר הגיב הוא אחד מבעלי מכבי ת"א, דני פדרמן שכתב "ניצחונכם ניצחון כולנו". אנשי המדיה של הקבוצה מהבירה לא נותרו אדישים והגיבו לו בחזרה "תודה דני. תשאירו את האולם נקי, השארנו לכם מפתחות מתחת לעציץ". כזכור, גם הצהובים מאחרים באולם פיוניר בבלגרד, שתפגוש למשחק "ביתי" את באיירן מינכן ב-9 בנובמבר.