בשנתיים האחרונות, מאז עבר לגור בברלין, נהג תמיר בלאט בן ה-26 לפרסם ברשתות החברתיות את אותה תמונת נוף מהדירה בה התגורר. אותה קתדרלה, בתוך נוף די פתוח ובעיקר שלו, שלא משדר ולו טיפת לחץ של היום יום, כזה שכנראה יתחיל לחוש כעת הרכז עם חתימתו במכבי ת"א, שהפכה אתמול (שני) לרשמית.

אלבה ואני

בקיץ 2020 חתם בלאט על חוזה לשלוש שנים באלבה ברלין, אך בעונה הראשונה הושאל להפועל ירושלים שבמדיה הצטיין בשנים שלפני החתימה על החוזה. כשהגיעה העת ללבוש את הכחול-צהוב של אלבה ולהסתגל לא רק לקבוצה חדשה, אלא גם למדינה ותרבות, היו לא מעט אנשים שאמרו שזו שנת מבחן לקריירה של בלאט. הוא סומן מגיל צעיר כאחד שעתיד לקחת תפקיד משמעותי בנבחרת הבוגרת, והגיע זמנו לשדרוג, ואם ניתנה ההזדמנות לעשות זאת מחוץ לישראל ועוד בקבוצה שמשחקת ביורוליג - הרבה יותר טוב.
4 צפייה בגלריה
תמיר בלאט עם הגופייה של מכבי ת"א
תמיר בלאט עם הגופייה של מכבי ת"א
תמיר בלאט עם הגופייה של מכבי ת"א
(צילום: מכבי ת"א)
4 צפייה בגלריה
תמיר בלאט
תמיר בלאט
תמיר בלאט
(צילום: getty images)
בעונתו הראשונה בליגה המקומית, בה זכתה אלבה באליפות גרמניה, בלאט שיחק 18.3 דקות בממוצע, במהלכם קלע בממוצע 7.4 נקודות והוסיף 4.97 אסיסטים. ביורוליג הוא רשם ממוצעים של 5 נקודות ו-3.5 אסיסטים ב-15 דקות. במילים אחרות, הרכז עשה התקדמות מאוד יפה בתוך מפעל אינטנסיבי - ששונה מאוד מליגת האלופות של פיב"א שבה שיחק - ותפס בשתי הידיים את ההזדמנות שניתנה לו. ניכר היה שלשחק בקבוצה שמשתתפת במפעל הבכיר ביבשת, אך חסרת שאיפות בנוגע אליו, עזרה לו מאוד בהתפתחות, בשונה ממה שעבר בארץ, אז היה תחת העיניים של הרבה מאוד אנשים שבחנו אותו עוד מאז תקופתו בהפועל חולון.
בעונה החולפת, מאודו לו, שחלק עם בלאט את הקו האחורי, סחב פציעה במפרק כף היד מגמר העונה הקודמת, שהגבילה אותו. הוא אמנם המשיך לשחק בחלקים מהעונה, אך לא יכול היה לפתוח אותה בצורה הרצויה. בעקבות הפציעה, הוקפץ בלאט לתפקיד משמעותי יותר. פתיחת העונה של אלבה הייתה מוצלחת, והמספרים של בלאט תפחו בהתאם. בליגה המקומית, אותה סיימה אלבה עם אכזבה עצומה בדמות הדחה ברבע גמר הפלייאוף, הוא שיחק 17.5 דקות בממוצע, במהלכן קלע 6.17 נקודות והוסיף חמישה אסיסטים. אבל ביורוליג הגיע השיפור המשמעותי עם 7.83 נקודות ו-4.5 אסיסטים ב-19.8 דקות בממוצע למשחק.

קטש ואני

בעונה שעברה היו ציפיות לקראת המפגש בישראל בין בלאט לעודד קטש, שטיפח אותו עוד מתקופת נבחרת העתודה ב-2017, אך הן נגוזו כשאר בלאט נפצע ולא הגיע ארצה למשחק של קבוצתו נגד מכבי ת"א.
4 צפייה בגלריה
 תמיר בלאט, טיישון תומאס ועודד קטש חוגגים את הזכייה בגביע המדינה עם הפועל ירושלים
 תמיר בלאט, טיישון תומאס ועודד קטש חוגגים את הזכייה בגביע המדינה עם הפועל ירושלים
בלאט, טיישון תומאס וקטש חוגגים את הזכייה בגביע המדינה עם הפועל ירושלים
(צילום: עוז מועלם )
הקשר המיוחד שהתפתח בין השניים, והתחזק עוד יותר בתקופה שבה קטש אימן במקביל את הנבחרת הבוגרת והפועל ירושלים, היה גורם משמעותי במיוחד בהתפתחות הראשונית של בלאט. משחקן צעיר שמקבל הזדמנות, לכזה שכבר יודע לקבל החלטות בעצמו. למרות שקטש ספג ביקורות על הקרדיט הרב שנתן לבלאט כשהיה בן 22 בלבד, הוא המשיך בשלו עד שבינואר 2021 עזב לאמן את פנאתינייקוס ודרכם של השניים נפרדו. אבל גם מיוון סיפר המאמן באחד מראיונותיו שאם היה צריך לבחור שחקן שכבר אימן ויצטרף אליו לאתונה - בלאט היה זה שנבחר.
זה היה די ברור מאליו שקטש, שכמובן מעריך מאוד את בלאט מקצועית ואישית, ישלח איתותים לעברו לקראת סיום חוזהו באלבה ברלין. עוד לפני תחילת הקיץ, כשהליגות המקומיות הגיעו לשלבי ההכרעה, שמו של בלאט כבר עלה כמי שעתיד ללבוש את הצהוב-כחול של מכבי ולהתאחד עם קטש. למרות חשש מקו אחורי צפוף שכולל את לורנזו בראון, ווייד בולדווין וג'ון דיברתולומאו, שעשוי לנגוס בדקות של בלאט ובהתקדמות שלו, יש הסבורים שיקרה בדיוק הפוך.
בראון אינו דורך בדיוק על המשבצת של בלאט, וכך השניים צפויים לשחק ביחד באף יורוליג, כשבלאט אמור לקבל בין 15 ל-18 דקות. תוסיפו לכך את העובדה שבריאן אנגולה בסופו של דבר לא עבר את הבדיקות הרפואיות ולא יצטרף למכבי - והנה מגיע מצב בו בלאט הוא הרכז השני, מה שאמור לתת לו נתח יפה של דקות משחק. כמובן שבזירה המקומית הצטרפותו של בלאט מהווה יתרון למכבי משום שמדובר בסופו של דבר בעוד ישראלי.
4 צפייה בגלריה
ישתפו פעולה. תמיר ודיוויד בלאט ב-2012
ישתפו פעולה. תמיר ודיוויד בלאט ב-2012
ישתפו פעולה. תמיר ודיוויד בלאט ב-2012
(צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה)

דיוויד ואני

בלאט, בנו היחיד של דיוויד בלאט – בנוסף לשלוש בנות - צפה באביו עומד על הקווים במספר במהלך קריירת האימון האדירה שלו, כאשר השיא כמובן היה הזכייה עם מכבי ת"א ביורוליג ב-2014. בשנה שעברה בלאט האב חזר למכבי ת"א עם תפקיד חדש - יו"ר הוועדה המקצועית. גם לו, כמובן, יש חלק בחזרה של תמיר לישראל אחרי שנתיים בגולה.
בלאט ג'וניור למעשה נמצא כעת בתוך מעטפת מאוד מוכרת מצד אחד, בה קטש, אביו וחברים רבים מהנבחרת - רומן סורקין, דיברתולומאו, ג'ייק כהן ורפי מנקו - נמצאים לצידו, כשגם השפה העברית תקבל כמובן משקל גדול יותר בחייו. מצד השני, הוא טרם חווה לחץ כמו שהוא עתיד לחוות במכבי ת"א, ששואפת להיות תחרותית ביורוליג. כעת עליו להוכיח כי הוא הגיע אליה בזכות יכולת, כישרון והתמדה - ולא מאף סיבה אחרת.