הקיץ המטורף של הספורט הישראלי נמשך. אחרי ההצלחות של הנבחרות הצעירות בכדורגל, גם נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל יכולה להתהדר בהישג מרשים.
ההצלחה של הנבחרת הצעירה בכדורגל, זוכרים?
החבורה של אלעד חסין סיפקה הערב (רביעי) סנסציית ענק באליפות אירופה עד גיל 20 ביוון, כשהדיחה את ספרד עם 52:59 ענק בשלב הנוקאאוט. עד כמה זה מפתיע? מדובר באלופת אירופה המכהנת ואלופת העולם עד גיל 19 - שתיאלץ כעת לנשור למשחקי הדירוג על מקומות 9-16.
5 צפייה בגלריה
נבחרת העתודה
נבחרת העתודה
ניצחון ענק. נבחרת העתודה
(צילום: FIBA PHOTOS)
5 צפייה בגלריה
נבחרת העתודה
נבחרת העתודה
החגיגות בכחול-לבן בסיום המשחק
(צילום: FIBA PHOTOS)
הנבחרת הישראלית, לעומת זאת, תהיה ברבע הגמר, שם תפגוש כבר מחר (13:30) את גרמניה, שהביסה מוקדים יותר היום 67:87 את קרואטיה. צריך לזכור: ישראל סיימה את הבית המוקדם במקום הרביעי והאחרון ופגשה את ספרד, שהביסה כל מה שזז במשחקיה בבית שלה. אבל במשחק אחד - כמאמר הקלישאה - הכל פתוח.
המחצית הראשונה הייתה צמודה. ישראל אמנם פתחה ב-3:11 מהדהד ועלתה אף לפחוס תשע, אבל הספרדים, בזכות פבלו טאמבה ומיכאל קאיסדו, מזערו נזקים עד ל-17:16 בסיום הרבע הראשון. טאמבה סחף את ספרד ל-24:29, אך נועם יעקב ודניאל וולף - במחצית נהדרת - דאגו שוב להפוך את התוצאה ולהוריד את הכחולים-לבנים להפסקה ביתרון 32:34.
5 צפייה בגלריה
דניאל וולך
דניאל וולך
משחק ענק. וולף
(צילום: FIBA PHOTOS)
5 צפייה בגלריה
נבחרת העתודה
נבחרת העתודה
שחקני נבחרת ישראל צוהלים, הספרדים מתוסכלים
(צילום: FIBA PHOTOS)
יעקב, וולף, רון ציפר ויתר השחקנים בכחול-לבן פתחו נהדר את הרבע השלישי וישראל הוליכה כבר 32:40. רק שאז הספרדים יצאו לריצת 0:13 והחזירו לעצמם את המומנטום וההובלה. אבל זה היה היום של יעקב, וולף ושות'.
שלשה של הכישרון של וילרבאן הייתה הספתח לרבע רביעי ענק של ישראל (7:17), שעשתה את כל הדברים הנכונים במאני-טיים. חטיפה גדולה של הסנטר ונקודת עונשין של הרכז קבעו 52:59 בלתי מחיק, 27 שניות לבאזר והחגיגה על הספסל בכחול-לבן החלה.
5 צפייה בגלריה
נועם יעקב
נועם יעקב
עוד ערב נהדר. יעקב
(צילום: FIBA PHOTOS)
מאמן נבחרת העתודה, אלעד חסין, אמר בסיום: "במשפט אחד - לעולם אל תספידו את ישראל. עשינו היום את הבלתי ייאמן וניצחנו את הפייבוריטית לזכייה, קבוצה שלא הפסידה בשנים האחרונות ואני גאה בכולם ובכל הצוות".
שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, בירך את הנבחרת: "אחרי ההצלחות הגדולות של הנבחרות הצעירות בכדורגל, גם נבחרת העתודה שלנו בכדורסל מרגשת אותנו עם ניצחון גדול על אלופת העולם ספרד והעפלה לרבע גמר היורובאסקט. גאים בכם מאוד ומחזיקים לכם אצבעות".
קלעו לישראל: דניאל וולף 21 (13 ריבאונדים), נועם יעקב 16 (7 אסיסטים), רון ציפר 7, אריאל אייזיק 5 (7 ריבאונדים), יואב ברמן 4, יובל לוין ועידו הראל 3 כ"א.