רק לפי שלוש שנים היה ג'יימס ווב בתחתית, כשנעצר על החזקת מריחואנה. מהנקודה ההיא, החליט הפורוורד לקחת את עצמו בידיים, והחל במסלול שהרים את הקריירה שלו מליגת הפיתוח בארה"ב ליורוליג. אמש (רביעי) הוא חתם במכבי ת"א, במסגרת העסקה הראשונה שנעשתה תחת המנהל הספורטיבי החדש, אבי אבן, שכבר מציתה את הדמיון של האוהדים הצהובים.
ווב (29, 2.05 מ'), לבש בעונה שחלפה את מדי ולנסיה. את הדרך לת"א עשה לאחר שניצל את סעיף היציאה שהיה לו בקבוצה הספרדית, שתפוצה ב-70 אלף דולר. ההחלטה לקחת את המטלטלים וללכת לא הגיעה משום מקום אלא בעקבות רמז מאוד עבה של קבוצתו שהחתימה בעונה שחלפה את שמי אוג'יליי (אקס בוסטון סלטיקס) מוירטוס בבולוניה.
2 צפייה בגלריה
ג'יימס ווב
ג'יימס ווב
ווב מוצג במכבי ת"א
(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)
בוולנסיה העמיד ווב, שיישתכר במכבי ת"א כ-900 אלף דולר לשנתיים, ממוצעים של 10 נקודות ו-5.5 ריבאונדים ב-36.8% לשלוש בליגה הספרדית, ו-8 נקודות לצד 4.1 ריבאונדים ו-38.4% לשלוש ביורוליג.

המעידה והמעצר

ווב, ששיחק במכללת צפון איידהו, החל את הקריירה המקצועית שלו בדלאוור ב-ג'י ליג (2016). בינואר 2018 הוא אומנם חתם בברוקלין נטס אבל לאחר עשרה משחקים בלבד נפרד סופית מחלום ה-NBA. אחרי סיבוב קצר נוסף בג'י ליג, הפעם במדי לונג איילנד נאטס, החל הפורוורד את המסע האירופי שלו בטלקום בון אך לא הרשים וחזר לארה"ב.
פה גם אירע האירוע המכונן בחייו, כשנעצר, כאמור, על החזקת סמים יחד עם חברו והסנטר של סקרמנטו קינגס, רישון הולמס. מי שהייתה שם בשבילו זאת לואה וולבס מהג'י לי, שבמהלך עונת 2018/19 הייתה עבורו בית דרכו שיקם את המשחק שלו בדרך לניסיון נוסף באירופה, הפעם במדי לאריסה היוונית במדיה קלע בעונת 2020/21 13.3 נקודות וקלט 9.6 ריבאונדים, נתונים שהחלו לייצר באז סביבו במועדונים בכירים יותר.
2 צפייה בגלריה
ג'יימס ווב
ג'יימס ווב
נפל וקם. ווב
(צילום: AP Photo/Otto Kitsinger)
התחנה הבאה הייתה מורסיה הספרדית, שבזכות ממוצעים של 12.1 נקודות ו-5.4 ריבאונדים, הצליח ווב להשיג לעצמו חוזה יורוליג במדי ולנסיה. כפי שאוג'יליי היווה רמז עבה לווב, נראה שהאחרון יהיה זה שיכריע בעצם הגעתו את עתידו של ג'רל מרטין במכבי ת"א, כאשר שחקן פנים נוסף אמור לסכם בקרוב במדי האלופה.
אגב, ווב כבר כמעט שיחק בישראל כשניהל מגעים עם הפועל ת"א בקיץ 2018. "ג'יימס הוא שחקן שיכול לשחק בשתי עמדות וזה יכול לעזור לנו מאוד", אמר אמש המאמן עודד קטש לאחר החתימה הרשמית, "הוא שחקן אקטיבי עם קליעה טובה. יש לו אופי טוב שזה משהו שחשוב לנו וניסיון יורוליג. אנחנו חושבים שהוא בהחלט יכול לשדרג אותנו ולהתאים לשיטת המשחק שלנו".
עכשיו רק נותר לראות כיצד המוחתם הטרי יבוא לידי ביטוי במכונה החדשה שהמאמן מגבש בהיכל מנורה מבטחים. כך או כך, נראה שאותה מעידה שהביאה למעצרו היא נחלת העבר.