תחושת פספוס גדולה במכבי ת"א, שנעצרה אתמול (חמישי) אחרי רצף של 17 ניצחונות בכל המסגרות עם הפסד כואב במיוחד, 92:89 לברצלונה במסגרת המחזור ה-32 ביורוליג. הצהובים איבדו סופית את האפשרות לסיים במקום השישי בטבלה וישחקו בשלב הפלייאין בו יפגשו את הקבוצה שתסיים במקום השמיני - וירטוס בולוניה, אנאדולו אפס או באסקוניה.
המשחק אתמול הזכיר במעט את המשחק מהסיבוב הראשון מול אותה ברצלונה שהסתיים ב-90:92 לקטלאנים אחרי ערב ענק של ניקו לפרוביטולה, שסיים אז עם 23 נקודות. הפעם הצהובים הובילו כבר ב-5 הפרש ברבע האחרון אבל אז הגיעה ריצת 0:9 של המארחת כולל שלשה ענקית של אותו לפרוביטולה שסידרה לברצלונה את הניצחון הדרמטי, זאת אחרי שווייד בולדווין ניסה להשוות עם שלשה משלו והחטיא.
3 צפייה בגלריה
בולדווין
בולדווין
שוב ניצח את מכבי. לפרוביטולה מול בולדווין
(צילום: LLUIS GENE / AFP)
למרות ההפסד מי שקיבלו מחמאות רבות אצל הצהובים הם בולדווין, שסיים עם 22 נקודות, ג'ון דיברתולומיאו, שרשם 4 מ-5 מחוץ לקשת וסיים עם 12 נקודות, וג'וש ניבו, שהתקרב לדאבל-דאבל ורשם 14 נקודות ו-9 ריבאונדים.
היחיד שמדאיג את הצהובים הוא לורנזו בראון, שסיים עם 6 נקודות בלבד בפעם השלישית מתוך ארבעת המשחקים האחרונים. במשחק מול וילרבאן הוא רשם 0 מ-7 ל-2 ובשני המשחקים האחרונים ביחד הוא סיים עם 5 מ-11 מטווח זה, כשהוא נראה חסר ביטחון בזריקה שלו ומעדיף למסור את הכדור. בקבוצה מקווים שבראון יצליח לחזור ליכולת הרגילה שלו במיוחד בתקופה הקרובה כשהם נאבקים על הכרטיס לפלייאוף.
3 צפייה בגלריה
קטש
קטש
"נשתדל ללמוד מהמשחק הזה". קטש
(צילום: LLUIS GENE / AFP)
"המשחק הוכרע במהלך האחרון ע"י שחקן גדול", אמר עודד קטש בסיום. "חזרנו למשחק כמה פעמים ואני מאוד גאה בשחקנים על איך שהם שיחקו. אנחנו צריכים ללמוד מהטעויות שלנו. אני באמת מרגיש רע עבור השחקנים כי הם באמת רצו לנצח".
קטש המשיך: "לא נעים להפסיד ככה. עשינו מאמץ גדול כדי להישאר במשחק. שיחקנו מול קבוצה עם הרבה מאוד ניסיון ויכולות התקפיות. זה היה מאמץ קבוצתי, הרבה שחקנים מצאו את הדרך לתרום. נשתדל ללמוד מהמשחק הזה ולקחת ממנו עוד קצת ניסיון לקראת השלבים המכריעים. שלב הפלייאין לא הולך להיות קל. היורוליג זה מפעל מאוד קשה ויש לנו כבוד כלפי כל אחת מהקבוצות".
3 צפייה בגלריה
סטורנסקי מול בראון
סטורנסקי מול בראון
מה עובר עליו? בראון מול סטורנסקי
(צילום: LLUIS GENE / AFP)
שחקניו של קטש סיימו רשמית במקום השביעי שמבטיח את יתרון הביתיות בפלייאין, שם כאמור יפגשו יריבה מהמקום השמיני. במידה שינצחו הם יתפסו את הכרטיס הלפני אחרון (מהמקום השביעי) שמוביל לפלייאוף. אם יפסידו הם יצטרכו להתמודד על הכרטיס השמיני מול המנצחת בסדרה בין מקומות 9-10.
כרגע מי שתופסת את המקום השמיני היא וירטוס בולוניה אבל הקרב על המקום הזה עדיין פתוח. באסקוניה נמצאת בפיגור משחק אחד מהקבוצה האיטלקית בעוד אנאדולו אפס במרחק של שני ניצחונות ממנה כשלכל אחת מהן נותרו עוד שני משחקים.
לצהובים מחכה שבוע עמוס. כבר ביום ראשון (18:40) הם יארחו בהיכל מנורה מבטחים את בני הרצליה וביום שלישי (19:00) ישחקו בבית מול עירוני נס ציונה. מיד לאחר מכן ימריאו לבלגרד לקראת מחזור הנעילה של העונה הסדירה ביורוליג - בבלגרד נגד מילאנו.