עיריית חולון ו"החברה לבידור ובילוי חולון בע"מ", המנהלת את היכל הספורט בעיר שלחו היום (רביעי) מכתב התראה לפני תביעה לאיגוד הכדורסל. זאת בשל ההחלטה להעביר את משחקי חצי הגמר וגמר הגביע לארנה בירושלים.
כזכור, לפני מספר ימים הודיעו באיגוד הכדורסל על כך שמשחקי חצי הגמר וגמר גביע המדינה לגברים יתקיימו השנה בחולון. הרצון הראשוני היה לארח את האירוע בארנה בירושלים, אך בשל דרישות כספיות גבוהות מצד חברת אריאל שמנהלת את הארנה החליטו באיגוד לעשות פניית פרסה ואף כתבו: "האיגוד פנה להיכלים הגדולים מנורה מבטחים בת"א וארנה פיס בירושלים במטרה לשריין את המועדים. מהיכל מנורה נמסר שהמועד תפוס לטובת אירוע אחר. התקבלה הצעת מחיר מהארנה שאינה עולה בקנה אחד עם מהות האירוע, גודלו, אורכו וכו' והאיגוד כגוף ציבורי שאמון על תקציבו החליט לדחות את ההצעה".
2 צפייה בגלריה
פיס ארנה
פיס ארנה
בחולון כועסים על העברת המשחקים לארנה בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
2 צפייה בגלריה
עורך הדין אמיר רוזנברג
עורך הדין אמיר רוזנברג
עורך הדין אמיר רוזנברג
(עידו מלר, ONE)
לאחר ההודעה, התערבו בימים האחרונים מספר גורמים שניסו לשנות את ההחלטה. אחרי לחץ אדיר גם מצד ראש עיריית ירושלים משה ליאון ומנכ"ל העירייה איציק לארי על איגוד הכדורסל ועל חברת אריאל, שהסכימה להוריד את הדרישה הראשונית שלה 150 אלף שקל. בעקבות כך שני הצדדים הגיעו לסיכום והודיעו על שינוי מיקום האירוע.
במכתב שנשלח היום על ידי עיריית חולון ו"החברה לבידור ובילוי חולון בע"מ" נכתב: "ההתנהלות לבחירת האולם אשר יארח את משחקי חצאי וגמר גביע המדינה אינה יכולה להתנהל, אם להשתמש בלשון עולם הספורט בדרך של "שכונה". הודעה סופית על קבלת הצעה - היא אכן סופית. לא ניתן בכלל להעלות על הדעת כי הודעה סופית כזו תפורסם ואז ינהל האיגוד התדיינויות מחודשות 'מאחורי הקלעים' כדי להשיג הצעה טובה יותר. פעולות כאלה מהוות סטייה מהאופן בו על הגוף הדו-מהותי להתנהל ופגיעה חמורה בטוהר התהליך מבחינה מנהלית ומהווה ניסיון לגרום להפרת חוזה".
החברה ועיריית חולון, בראשותו של ראש העיר מוטי ששון, רוצות לקיים את החוזה כפי שסוכם וציינו בסוף המכתב: "ככל שלא תתקבל עוד היום החלטה ברוח זו, והודעה לתקשורת על חידוש ההודעה שנשלחה על קיום המשחקים בחולון, לא יהיה מנוס מנקיטת הליכיים משפטיים נגד האיגוד".
באיגוד הכדורסל סירבו להגיב לטענות.