באותה מידה שמכבי ת"א ניצחה אתמול (חמישי) בפתיחת היורוליג, הרבה תיאוריות התנפצו במשחק הזה מול באיירן מינכן (68:69). נכון, סקוטי ווילבקין הוא שחקן בלתי צפוי, הוא הפסיד וחירב בעבר משחקים למכבי תל אביב. לפני ההתמודדות היו מי שהורידו את דירוגו באירופה למקום ה-20. אבל סקוטי, כמו סקוטי, כלל לא נבהל.
בפיגור של 65:57, כשנותרו חמש דקות וקצת לסיום, ממקומי, קרוב לספסל מכבי ת"א, זה נראה שהוא סימן בתנועת יד למאמנו יאניס ספרופולוס משהו כמו "סמוך עליי, אני הולך לנצח לך את המשחק, אדון מאמן".
3 צפייה בגלריה
ווילבקין חוגג
ווילבקין חוגג
ווילבקין חוגג
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
ווילבקין מתחבק עם וויליאמס. לקח על עצמו את המשחק
(צילום: אורן אהרוני)
בזמן שנותר עד לסיום, הוא עשה בדיוק את זה, כשחבריו לקבוצה מאחור. הוא קלע בדקות הסיום 11 נקודות והוביל את הצהובים לניצחון בכורה בתום דרמה ענקית על חודה של נקודה. כ-11 אלף הצופים בהיכל חגגו כמו בימי חמישי בעבר.
באחד המשחקים הטובים ביותר שלו במכבי, ווילבקין נתן תצוגה שכבר לא נראתה המון זמן, עם 28 נקודות. רק 24 שעות לפני כן הוא טען שהעונה יש בקבוצה כל כך הרבה כישרון, לכן אין צורך בקלעים רבים כל כך.
ייתכן שבמשחק הבא נגד הכוכב האדום בלגרד, ווילבקין שוב יחטיא ממצבים בטוחים, ובשניים שיבואו לאחר מכן יזיק לקבוצתו. זו התלות של מכבי בו, אין מה לעשות. הצהובים כבר הוליכו ב-17 נקודות ואיבדו את כל היתרון הזה, ואם לא משחקו הכל-יכול של הכוכב הגדול, מכבי ומאמנה יאניס ספרופולוס היו יורדים מנוצחים מול אנדראה טרינקיירי ושחקניו בפעם הרביעית ברציפות.
3 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
(צילום: אורן אהרוני)
הכל היה לנו במשחק הבכורה העונה – כולל היכל מפוצץ, מה שלא קרה כבר שנה וחצי, ושחקנים שרעבים לניצחון, כאילו אמרו לעצמם "לא עוזבים את המקום עד שמנצחים". זה גרם לשתי הקבוצות לצאת למהלכים שלא הזכירו במאומה את הבעיות שסבלו מהן בשבועות האחרונים, כשהסגלים של שתי הקבוצות נפגעו מהקורונה ועל הכוכבים נכפתה תקופת בידוד שפגעה בהכנה ובכשירות. ראינו במהלך המשחק דקות של לחימה מצד שתי הקבוצות, קליעות משוגעות והגנות ברזל, ובאותה מידה גם הפכפכות, כאשר ברגע כל הטוב שבמשחק השתנה לרע.
ההמשך והעונה כולה תלויים גם במצב הנגיף וכל מה שמסביב. מה תהיה השפעתו על מכבי ת"א ושאר הקבוצות ומי תיפגע קשה יותר? והאם ימשיך לרדוף אחרי האלופה הישראלית גל פציעות כמו בשנים קודמות? זה התחיל עוד לפני השריקה בפציעתו של אנטה ז'יז'יץ', הסובל מקרע בשריר הירך האחורי. הצהובים יצטרכו להמתין ולראות מה יהיה מצבו כשיחזור לשחק אחרי שישה שבועות של השבתה, כפי שקבעה האבחנה הרפואית.