מספיק להסתכל על טור הנקודות של מכבי תל אביב בדף הסטטיסטיקה מהניצחון 68:69 על באיירן מינכן בפתיחת היורוליג כדי להבין עד כמה היא תלויה בסקוטי ווילבקין. אם המשפט הזה נשמע לכם מוכר אתם לא טועים, הוא חוזר על עצמו פעם אחת, לפעמים אפילו פעמיים (אם יש מחזור כפול) בכל שבוע במחזורי היורוליג מאז שהגארד בן ה-28 הצטרף לקבוצה ב-2018.
אמש (חמישי) זה הספיק לקאמבק הרואי מול חצי באיירן מינכן עם 13 נקודות מתוך ה-28 שלו ברבע האחרון (כולל 10 האחרונות של הצהובים), אבל נגד קבוצות חזקות יותר, או מספיק שיהיו בריאות יותר, זה לא יספיק.
4 צפייה בגלריה
ווילבקין בטירוף
ווילבקין בטירוף
מכבי ת"א תלויה בו, כמו שכבר כולנו יודעים. ווילבקין
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
נגד קבוצות חזקות (או בריאות) זה לא יספיק לניצחון. ווילבקין
(צילום: אורן אהרוני)
אבל לא צריך כבר עכשיו לחרוץ את גורל העונה, כי בכל זאת מכבי ת"א הביאה על הנייר שלושה שחקנים איכותיים ומוכחים ברמת היורוליג, ג'יימס נאנלי, ג'יילן ריינולדס ודריק וויליאמס, שאמורים לסייע לווילבקין בייצור הנקודות, מה שלא באמת היה לו בשלוש העונות הקודמות.
אתמול, אולי בעקבות ההתרגשות של המשחק הראשון בהיכל מול 11,000 צופים, השלישייה הזאת הייתה מתחת לרמתה, ובשלב מסוים יאניס ספרופולוס, שבאמת ניסה לשנות ולהכניס אותם בכוח, התייאש ופשוט נתן את הכדור כמו פעם לווילבקין כדי שינצח לו את ההתמודדות.
4 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
צריך להיות מודאג מאוד מהצבע הפרוץ של קבוצתו. ספרופולוס
(צילום: אורן אהרוני)
עוד נקודה שחייבים לדבר עליה היא נושא הקליעה לשלוש. לא סתם היה ברור בתחילת העונה שהצהובים תלויים מאוד בנקודות שישיגו מחוץ לקשת. נגד באיירן הם פתחו מדהים עם 5 מ-7 לשלוש אחרי 12 דקות פחות או יותר, בדרך ליתרון השיא שלהם, 20:37. אלא שמאותו שלב החטיאו שחקניו של ספרופולוס 8 זריקות רצופות מחוץ לקשת, ובאיירן חזרה בגדול. בסופו של דבר מכבי סיימה את הערב עם 7 מ-22, כלומר 2 מ-15 במשך כמעט 28 דקות.
ספרופולוס גם צריך להיות מודאג מאוד מהצבע הפרוץ של קבוצתו. שני האקסים הקשישים, דשון תומאס ואותלו האנטר (שכבר היה רגל וחצי מלתלות את הנעליים), עשו מה שהם רוצים מול הגבוהים של מכבי, והיו אלה שאחראיים לקאמבק המדהים של הגרמנים. היווני יכול להתעודד מהעובדה שמתיאס לסור צפוי לשחק כבר במחזור הבא ועשוי לפתור בצורה מסוימת את הבעיה הזאת, אולם גם זה לא בטוח ושחקן אחד לא יכול לשמור עבור כולם.
4 צפייה בגלריה
קיינן אוואנס
קיינן אוואנס
סופסל בחצי השני. אוואנס (משמאל) מול באיירן
(צילום: אורן אהרוני)
ההערכה היא שריינולדס ונאנלי בסופו של דבר כן ייכנסו לעניינים במחזורים הקרובים ביורוליג, ופשוט צריכים למצוא את מקומם ליד ווילבקין, ולא לדרוך אחד על השני (נאנלי לקח לא מעט זריקות קשות). לא בטוח שכך הם הדברים בנוגע לוויליאמס, שמעונה לעונה נראה פחות ופחות טוב, ולא סתם מכבי ת"א הצליחה לצרפו במחיר שפוי יחסית למרות הרזומה העשיר שלו.
ספרופולוס גם צריך לקבל החלטה בנוגע לרכז הפותח שלו. אתמול זה היה קינן אוואנס, שקיבל 15 דקות, אבל סופסל בחצי השני. יפתח זיו קיבל גם כן צ'אנס אבל ניסה להציל את המולדת וראו שהוא נמצא בסף התרגשות גבוה (מספיק היה להסתכל עליו בטקס הצגת השחקנים). בסוף מכבי שיחקה את הדקות הטובות שלה דווקא כשג'ון דיברתולומאו צוות עם ווילבקין בקו האחורי.
רוטציה זה דבר נחמד, אבל היררכיה חשובה הרבה יותר, ויאניס יצטרך להחליט בקרוב מאוד מי הרכז המוביל שלו, כי זה לא עושה וגם לא יעשה טוב לביטחון של אף אחד מהשחקנים שלו אם הם לא יידעו את מקומם בקבוצה. וכרגע הם לא יודעים.